Hjelm skrev 2024-07-30 22:38:53 följande:
Haha, ja nu skrev jag ju inte att det var direkt vanligt. Och jag tror också att de flesta förstår att "ligga som Djinghis Khan" var en metafor för att ligga runt frekvent - inte att bokstavligt talat ha haft lika många partners.
Inlägget handlade om att det nog tyvärr är stor risk att inte alla skulle vara ärliga, utan bara utge sig för att vara på samma våglängd som TS. Det finns tyvärr fortfarande många som har olika måttstock på män och kvinnor på den här fronten.
TS ska självklart vara ärlig med sina kriterier. Men till skillnad från t.ex. "har inga barn" eller "inte under 180 cm lång" är tidigare antal partners eller inställning till partners inget man kan "bevisa". Så man kan bara hoppas att de som svarar är ärliga.
Okej då förstår jag. Var inte meningen att blåsa upp påståendet i för stor proportion, men jag fick massa inlägg från olika håll och kanter som verkade handla om annat.
Men ja, det är ju ganska enkelt att ljuga om antalet tidigare partner. Finns ju bland annat trådar här emellanåt där frågan ställs om man ska vara ärlig eller ej, för att siffrorna börjar bli lite höga.