Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar

Det finns en sådan dubbelmoral i samhället just nu för vad man kan skriva om män och kvinnor. Vänd gärna på denna artikel genusmässigt. Lägg gärna till att det var en man som skrivit om olika tjejtyper och hur mycket dom får ligga.

Här är sommarens mest omtalade killtyper

Premium Texmex-män, råttkillar, Patagonia-snubbar och babygirl-pojkar får tjejers hjärtan att smälta.

Katarina Muhr berättar om männen som det snackas om, och dreglas över, i sommar.

✓ Detta är utmärkande hos de mest intressanta manstyperna.

✓ Katarina Muhr: ?Trots att det är lite märkligt så smälter vi...?

✓ Egenskaperna som tjejer gillar lite extra.

• Svar på tråden Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar
  • Anonym (Man)
    Tukt skrev 2024-07-29 12:01:30 följande:

Dubbelmoral vet jag inte. Det är trots allt olika förutsättningar för könen. 
    Däremot gör ju den här typen av artiklar att de förutsättningarna lever kvar och förstärks.

Det är dubbelmoral. Läste att en manlig sportkommentator på Eurosport blivit kickad för att han generaliserade över att kvinnor inom idrotten var och sminkade sig.

Men en kvinnlig journalist kan skriva om vilka manstyper hon dreglar över under sommaren i en av Sveriges största tidningar utan alltför stor reaktion. Att hon skulle få kicken är ju otänkbart. 
  • Anonym (Man)

Så det gällde bara åt ena hållet alltså?;) 

Oavsett förklaring så hade ingen kvinna tyckt att det varit ok med en journalist som skrev så om kvinnor. Vilka typ av kvinnor han dreglar efter på sommaren.

• Anonym (Man)

Ingen kvinna tycker det var dumt skrivet hittills. Det förklaras istället med hur samhället är utformat.

Så det var alltså patriarkatet som tvingade den kvinnliga journalisten att skriva om vilken typ av män hon dreglar över på sommaren?

Det blir bara ännu tydligare att feminism inte är detsamma som jämställdhet.

• Anonym (Man)

Skillnaden mellan män och kvinnor är att män inte vinner något på att spela offer. Då hånas dom och kontentan blir att han får kämpa mer. Som incelrörelsen tex

En kvinna som kör på offermentalitet får betydligt mer uppbackning.

Kvinnor kan alltså vara objektifierade av män och då är det synd om dom. När män blir objektifierade är det ingen som bryr sig. Det är bara att ta det som en man.

• Anonym (Man)
    Anonym (kom igen nu!) skrev 2024-07-29 17:04:07 följande:

Du har fortfarande inte svarat på min fråga om vad du anser om att män som ligger runt med många anses lyckade och många män avundas dom medans kvinnor ses som horor mm av många män när dom ligger runt. 
    är det jämlikhet? 
    har inget med feminism att göra!
    utan synen på på sexualitet hos könen.
    vad är din åsikt? är män med många sexpartners lyckade tycker du eller avundas du dom? vad anser du om kvinnor med många sexpartners, kul för dom eller ser du ner på dom? 

Ser du likadant på män och kvinnor som haft många sexpartners eller tänker du olika beroende på kön? 
    om du tänker till ordentligt innan du svarar så märker du om du tänker olika på vilket kön det är och du är säkert medveten om andra mäns syn på kvinnor resp män och många sexpartners. 
    Förneka inte att det är skillnad på synen mellan könen av väldigt många då inser du varför man inte kan skriva om kvinnor som ligger med mycket med många.
    men skriv gärna din egen inställning till män resp kvinnor som ligger med många och vad du vet om andras syn på saken! 

Då var det synd om kvinnor igen. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2024-07-29 18:20:05 följande:

Jaha, om det är så som du påstår TS varför finns bland annat denna nedan artikel då om motsvarande? Inte klädsamt att hitta på egna saker i ditt egna huvud. 

https://www.mabra.com/relationer/forskning-det-faller-man-for-hos-kvinnor/6669465

Den artikeln är skriven med en helt annan stil och respekt. Det står inte någonstans om vad som får mannen att dregla över vissa typer av kvinnor.

Du måste kunna se skillnaden.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Gnäll) skrev 2024-07-29 19:10:47 följande:
    Du låter som en typisk incel, hela inlägget dryper av offerkofta.
    Jag har förstått att man lätt tas för incel när man ifrågasätter något som så självklart påvisar skillnader mellan hur män och kvinnor hanteras olika.

Det går inte att diskutera liknande ämnen utan att bli beskylld och påhoppad av vissa.
  • Anonym (Man)
    Postman skrev 2024-07-29 19:02:31 följande:
    Ja jag läste det med och det är väldigt, väldigt märkligt att man ska ge någon kicken för ett sådant uttalande. Jag tror att vi är på väg emot ett väldigt farligt och lättkränkt samhälle om den enda (och första) lösningen för oönskade uttalanden är att sparka folk.

Jag hoppas det ligger lååångt mer bakom ett bara just detta uttalande.
    Cancel-kulturen behöver statuera exempel, cancelkulturen behöver syndabockar. Det hade räckt med att säga till vederbörande att inte prata på detta sätt. Nä, då ska man kicka honom för att visa ett ställningstagande från kanalen sett.
  • Anonym (Man)
    Anonym (kom igen nu!) skrev 2024-07-29 18:37:53 följande:

Du fattar ingenting av vad jag frågar dig, det handlar inte vem det är synd om utan synen på många sexpartners i samhället och varför man kan skriva saker, det är ju du som inte förstår.
    det är ju du som tycker synd om dig och vissa andra män.
    jag skriver inte om vem det är synd om utan hur man ser på kvinnor resp mäns antal sex partners.
    jag är gift och varken jag, minman eller vänner tycker synd om ett kön utan konstaterar hur synen är.
    det är inte synd om ett visst kön däremot är det synd om individer som inte träffar någon eller får ha sex om man vill det men då är det lika tråkigt för både kvinnor och män, dvs individer inte pga vilket kön dom tillhör! 

men när du klagar kan du ju också tänka till på just synen på kvinnors och mäns sexualitet, reflektera lite om varför man skriver olika, det finns kanske en anledning om du tänker till.

Jo, jag fattar vad du menar. Jag har startat en tråd som diskuterar ett visst ämne. Du vill diskutera ett annat ämne, nämligen hur kvinnor ses som horor om dom har högt bodycount, medan män ses som hjältar. 

Nu tycker jag kanske inte att det riktigt är så längre, men starta gärna en egen tråd och diskutera gärna det där. Jag kan komma in i tråden och kommentera.

Svar på tråden Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar