• Anonym (Man)

Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar

Det finns en sådan dubbelmoral i samhället just nu för vad man kan skriva om män och kvinnor. Vänd gärna på denna artikel genusmässigt. Lägg gärna till att det var en man som skrivit om olika tjejtyper och hur mycket dom får ligga.

Här är sommarens mest omtalade killtyper

Premium Texmex-män, råttkillar, Patagonia-snubbar och babygirl-pojkar får tjejers hjärtan att smälta.

Katarina Muhr berättar om männen som det snackas om, och dreglas över, i sommar.

✓ Detta är utmärkande hos de mest intressanta manstyperna.

✓ Katarina Muhr: ?Trots att det är lite märkligt så smälter vi...?

✓ Egenskaperna som tjejer gillar lite extra.

• Svar på tråden Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar
  • Anonym (Och)
    Anonym (Gnäll) skrev 2024-07-29 19:10:47 följande:
    Du låter som en typisk incel, hela inlägget dryper av offerkofta.
    Dubbelmoral har inte något med offerkofta att göra 
  • fultextad användarhandbok

Sedan har vi även männen som får stå och sitta, förutom liggarna. Är det måhända överliggarna som åsyftades? Dubbelmoral är väl bra, inte lika enkelspårigt som enkelmoral, kvantitativt dubbelt så mycket som bara moral utan förled. Att gnälla skulle man ju kunna se som en sorts drivkraft, något som får en att försöka börja påverka och därmed agera. Jag vet inte alls vad en babygirl-pojke eller en offerkofta är, kanske lite varmt så här om sommaren. Inte är det nu något att bli upprörd över. 

• Anonym (Man)
    Postman skrev 2024-07-29 19:02:31 följande:
    Ja jag läste det med och det är väldigt, väldigt märkligt att man ska ge någon kicken för ett sådant uttalande. Jag tror att vi är på väg emot ett väldigt farligt och lättkränkt samhälle om den enda (och första) lösningen för oönskade uttalanden är att sparka folk.

Jag hoppas det ligger lååångt mer bakom ett bara just detta uttalande.
    Cancel-kulturen behöver statuera exempel, cancelkulturen behöver syndabockar. Det hade räckt med att säga till vederbörande att inte prata på detta sätt. Nä, då ska man kicka honom för att visa ett ställningstagande från kanalen sett.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-29 19:21:53 följande:
    Jag har förstått att man lätt tas för incel när man ifrågasätter något som så självklart påvisar skillnader mellan hur män och kvinnor hanteras olika.

Det går inte att diskutera liknande ämnen utan att bli beskylld och påhoppad av vissa.
    Du klarar ju inte av att svara på relevanta frågor i tråden. Du gnäller bara.
  • Anonym (Och)
    Anonym (Gnäll) skrev 2024-07-29 19:10:47 följande:
    Du låter som en typisk incel, hela inlägget dryper av offerkofta.
    Det var kvinnorna främst som började klaga på att det var fel när män skriver så om kvinnor. 

I så fall handlar det om att de kvinnorna som klagar har en offerkofta 
  • Anonym (Man)
    Anonym (kom igen nu!) skrev 2024-07-29 18:37:53 följande:

Du fattar ingenting av vad jag frågar dig, det handlar inte vem det är synd om utan synen på många sexpartners i samhället och varför man kan skriva saker, det är ju du som inte förstår.
    det är ju du som tycker synd om dig och vissa andra män.
    jag skriver inte om vem det är synd om utan hur man ser på kvinnor resp mäns antal sex partners.
    jag är gift och varken jag, minman eller vänner tycker synd om ett kön utan konstaterar hur synen är.
    det är inte synd om ett visst kön däremot är det synd om individer som inte träffar någon eller får ha sex om man vill det men då är det lika tråkigt för både kvinnor och män, dvs individer inte pga vilket kön dom tillhör! 

men när du klagar kan du ju också tänka till på just synen på kvinnors och mäns sexualitet, reflektera lite om varför man skriver olika, det finns kanske en anledning om du tänker till.

Jo, jag fattar vad du menar. Jag har startat en tråd som diskuterar ett visst ämne. Du vill diskutera ett annat ämne, nämligen hur kvinnor ses som horor om dom har högt bodycount, medan män ses som hjältar. 

Nu tycker jag kanske inte att det riktigt är så längre, men starta gärna en egen tråd och diskutera gärna det där. Jag kan komma in i tråden och kommentera.

• Postman
    Anonym (Man) skrev 2024-07-29 19:24:50 följande:
    Cancel-kulturen behöver statuera exempel, cancelkulturen behöver syndabockar. Det hade räckt med att säga till vederbörande att inte prata på detta sätt. Nä, då ska man kicka honom för att visa ett ställningstagande från kanalen sett.
    Ja det är mycket märkligt. Ja det finns ju långt många andra vägar att gå med folk som kanske uttalar sig plumt eller inte följer företagets policy, det måste ligga mer bakom än bara detta tror jag. Det vore fruktansvärt om vi ska börja sparka folk för så banala uttalanden.
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-29 19:21:53 följande:
    Jag har förstått att man lätt tas för incel när man ifrågasätter något som så självklart påvisar skillnader mellan hur män och kvinnor hanteras olika.

Det går inte att diskutera liknande ämnen utan att bli beskylld och påhoppad av vissa.

Du gnäller ju för att det finns skillnader mellan könen. Män vill ligga mer än kvinnor. Du kan snyfta bäst du vill över det faktumet. Men du väljer att skuldbelägga kvinnor naturligtvis.

Ja, du uppvisar offermentalitet och misogyni vilket är typiskt för incels.

• Anonym (Man)
    Anonym (Gnäll) skrev 2024-07-29 19:35:58 följande:

Du gnäller ju för att det finns skillnader mellan könen. Män vill ligga mer än kvinnor. Du kan snyfta bäst du vill över det faktumet. Men du väljer att skuldbelägga kvinnor naturligtvis.

Ja, du uppvisar offermentalitet och misogyni vilket är typiskt för incels.

Om du läser en gång till så handlar inte inlägget om att skuldbelägga kvinnor, utan att det pratas om jämställdhet medialt och i samhället. Men att media har olika sätt att uttrycka sig beroende på vilken grupp de skriver om.
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-29 19:41:07 följande:
    Om du läser en gång till så handlar inte inlägget om att skuldbelägga kvinnor, utan att det pratas om jämställdhet medialt och i samhället. Men att media har olika sätt att uttrycka sig beroende på vilken grupp de skriver om.
    Varenda inlägg du skriver handlar om hur illa du tycker om kvinnor. Män är såna offer för något tyckande du drar fram ur röven, fullständigt vanligt för incels.

Män har ett större intresse av att ligga och ragga, därför riktar sig en sån artikel till män, oavsett hur stor offerkoftan är hos dig. Det är så underligt att de som klagar mest över feminismen (du) själva är de största feministerna. Vanlig missuppfattning bland misogyna som egentligen handlar om gnäll över kvinnor.
Svar på tråden Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar