• Anonym (Man)

Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar

Det finns en sådan dubbelmoral i samhället just nu för vad man kan skriva om män och kvinnor. Vänd gärna på denna artikel genusmässigt. Lägg gärna till att det var en man som skrivit om olika tjejtyper och hur mycket dom får ligga.

Här är sommarens mest omtalade killtyper

Premium Texmex-män, råttkillar, Patagonia-snubbar och babygirl-pojkar får tjejers hjärtan att smälta.

Katarina Muhr berättar om männen som det snackas om, och dreglas över, i sommar.

✓ Detta är utmärkande hos de mest intressanta manstyperna.

✓ Katarina Muhr: ?Trots att det är lite märkligt så smälter vi...?

✓ Egenskaperna som tjejer gillar lite extra.

• Svar på tråden Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar
  • Anonym (Man)

Till Gnäll - Lite offtopic så kan vi ju även passa på att jämföra din attityd till ämnet som är att det bara är onödigt gnäll och det får man ta. Du är inte kapabel att diskutera frågan seriöst utan viftar bort den.

Precis så bemöttes kvinnor historiskt när dom tog upp kampen om lika villkor en gång i tiden.

• Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-30 08:55:22 följande:
    Du får gärna visa mig en artikel i en större tidning där en manlig skribent skriver att han dreglar över vissa tjejer.

Går inte att hitta - Om någon skrivit det så är den journalisten deporterad till Sibirien.
    Jag tycker snarare att det är mer förolämpande att de beskriver kvinnor som dreglande, som om vi vore hundar. Väldigt nedvärderande. 

Nej, jag ser fortfarande inget konstigt med artikeln för övrigt eftersom det är så som journalister skriver om typ allt för att få läsare. 
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-30 15:36:22 följande:
    Jag är inget offer. Men jag kan diskutera utifrån olika förutsättningar och finner det intressant att det är så olika.

Innan du försöker med fler persongrepp(verkar vara så du arbetar), så kan jag tala om att jag har familj. Tänkte att det verkar spela roll för dig eftersom du hävdar att jag är singel helt utan grund.
    Du är ett offer som du försöker applicera på män generellt. Der gör du för att det är lättare att känna dig som en del av en större grupp, inte för att män generellt är offer. Varenda inlägg du skriver handlar om hur synd det är om män.

Jaha, är du en incel som landar i kategorin mansbebis också alltså? 
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-30 15:44:23 följande:

Till Gnäll - Lite offtopic så kan vi ju även passa på att jämföra din attityd till ämnet som är att det bara är onödigt gnäll och det får man ta. Du är inte kapabel att diskutera frågan seriöst utan viftar bort den.

Precis så bemöttes kvinnor historiskt när dom tog upp kampen om lika villkor en gång i tiden.

Det är fanimej ingenting seriöst över din trådstart. Det är bara osakligt gnäll, och därför får du en motsvarande respons.

Påstår du att du är en motsvarande kvinnosakskämpe? Vad är ditt mål? Att inga dylika artiklar ska skrivas för att män som du känner sig kränkta, eller att fler artiklar ska skrivas till kvinnor?

men nej, du vill ingetdera förstås, ditt syfte är att gnälla över kvinnor och dra på dig offerkoftan. 
  • Anonym (Man)

Aja, ni fattar troligen. Men ni vill inte gärna medge det.

• Anonym (Spandex)

Vem läser Sexpressen utom intellektuellt efterblivna?

Hon skriver klart som läsekretsen är, d.v.s. de kvinnor som fortfarande vill bli nypta i arslet på krogen, dregglar som Kåta Gun över 25- åringar och köper leopardtajts vid 40.

Dessa är inte några feminister, så mycket kan väl sägas.

Vi andra betackar oss för att bli förknippade med såväl artikeln som tidningen i sin helhet. 

• ClumsySmurf
    Anonym (Man) skrev 2024-07-31 19:34:30 följande:

Aja, ni fattar troligen. Men ni vill inte gärna medge det.

Du fattar troligen att vi fattar att du gnäller för gnällets skull, men vill inte gärna medge det.

• Anonym (Man)
    ClumsySmurf skrev 2024-08-01 01:41:16 följande:
    Du fattar troligen att vi fattar att du gnäller för gnällets skull, men vill inte gärna medge det.

Med risk för att nu låta tjatig, men du kräver upprepningar. Du tror alltså att en manlig sportjournalist skulle komma undan med att skriva om vilka grupperingar av kvinnor han dreglar över? Att ens dela in kvinnor i olika grupperingar och sätta namn på dessa grupper?

Att han tex sitter och dreglar över friidrottstjejerna under sommaren?

Då är du bra naiv.

• ClumsySmurf
    Anonym (Man) skrev 2024-08-01 08:00:33 följande:

Med risk för att nu låta tjatig, men du kräver upprepningar. Du tror alltså att en manlig sportjournalist skulle komma undan med att skriva om vilka grupperingar av kvinnor han dreglar över? Att ens dela in kvinnor i olika grupperingar och sätta namn på dessa grupper?

Då är du bra naiv.

Är det någon som blev kränkt av "Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar" så är det män som inte får ligga.

Om det ena könen bryr sej men det andra inte så kan det bli en dubbelstandard, hade du varit seriös med dubbelmoral frågan hade du jämfört med något som spelar roll för någon.

Det känns inte mer seriöst när du jämför dubbelmoralen mellan en artikel i expressen och eurosport england.

Att ens dela in kvinnor i olika grupperingar och sätta namn på dessa grupper?

• Anonym (Q)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-01 08:00:33 följande:

Då är du bra naiv.

Fast varför jämför du en vanlig journalist med en sportjournalist? Är hon en kvinnlig sportjournalist som kommenterar manliga idrottare?

Hon har skrivit vilka killar hon tänder på, hon sitter inte på OS och kommenterar de manliga deltagarna. Du blandar ju äpplen med päron här. 
Svar på tråden Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar