Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Sluta tänka på honom?

Tänk på något annat. Och försök liva upp den relation du redan har.

• Anonym (M)
    Anonym (You'll be fine) skrev 2024-07-30 15:34:25 följande:

Det här är kanske väldigt motbjudande men så får det vara, personligen tycker jag att det är enklare att sluta tänka på någon när man har ett nytt åtaganade. Så mitt tips är att ladda ner tinder och även om man är oseriös kan det vara lite roligt och avslappnande att se att det finns "bättre". Du måste inte dejta eller ens svajpa höger på något men du skulle kunna observera och känna att det finns gott om potentiella partners där ute. 

När man är i en relation....?
  • Anonym (M)

Till ts och andra kärlekskranka i relationer. Den stora orsaken bakom såna här känslor verkar vara att man misstrivs i den relation men redan har, så börja ta reda på vad som är fel där först. Sedan kan ni välja om ni vill reparera eller separera, för ingen blir lycklig av att leva olycklig i en relation medan man är olyckligt kär i någon annan. Bättre då att göra något åt saken så man har en chans att må bättre.

• Anonym (M)
    Anonym (Hur?!) skrev 2024-07-30 16:13:37 följande:

Är medveten om detta och tro mig, jag har tänkt och Grunnat så att jag blir galen. Har till och med bestämt mig flera gånger (även innan denna förälskelse) att "nu lämnar jag". men jag lyckas inte ta steget. vi har två barn varav den ena är rätt krävande vilket tar mycket av vår kapacitet. Jag orkar liksom inte röra till det mer Just ju. 

så just nu vill jag bara komma över denna crush och gå vidare med mitt liv. Så får resten visa sig, utan influens av en förälskelse. 

Ts, även om du lyckas släppa just den här killen (vilket kan bli svårt beroende på hur ofta ni ses osv) så kommer det att dyka upp någon annan när du minst anar det. Det här kommer att upprepa sig om och om igen, för du kommer fortsätta lägga märke till killar du hellre hade velat vara med och det kommer att gnaga på ditt inre och på ditt hjärta till den dagen när du orkar ta tag i din situaiton och lämna din partner. Är det verkligen rättvist mot dig, och honom, att leva i slentrian? Även om ni har krävande barn så verkar det faktiskt som att förvånansvärt många får det bättre bara de går isär. Vardagen blir på flera sätt lättare att hantera då. Så det stora hindret för din lycka just nu - är DU.
  • Anonym (M)
    Anonym (Hur?!) skrev 2024-07-30 19:07:04 följande:

Efter två glas vin är jag såå nära att skriva till honom. Snälla peppa mig att låta bli! 

Föreställ dig besvikelsen i dina sambos ögon om han visste hur du håller på. Det borde vara tillräckligt för att avskräcka dig en stund.
Svar på tråden Sluta tänka på honom?