Inlägg från: Anonym (Hur?!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur?!)

Sluta tänka på honom?

Jag går blivit förtjust i en kille som
    jag absolut inte kan inleda något med. Av olika skäl. Och vi känner knappt varandra så det borde vara lätt att gå vidare. Men jag kan inte släppa tanken på honom. Tänker på honom hela tiden. På hans fina ansikte, härliga skratt, hans röst. Ja allt. 
    Och känner mig helt olyckligt kär fast jag är i en relation sen många år. 

Detta ställer såklart till det. Så hur blir man av med dessa Tankar? det har pågått lite mer än en månad nu. jag känner mig som besatt och blir trött på att så mycket av min tankeverksamhet gåt åt på något som aldrig kommer bli. 

• Svar på tråden Sluta tänka på honom?
  • Anonym (Hur?!)

Ingen!? :( 

• Anonym (Hur?!)
    Anonym (I samma sits) skrev 2024-07-30 15:08:11 följande:

Hej!

Jag är i samma sits!
    Blev förälskad i min kollega förra våren och känslorna har bara djupnat?
    Jag är gift sedan flera år och har barn och han är singel och har inga barn.
    Det är totalt opassande om vi skulle inleda något, dessutom känns det som han är på nåt sätt intresserad av mig men vi båda inser att det är omöjligt? 

Så jobbigt ju! varje gång jag "glömmer" att tänka på honom så dyker han upp som gubben i lådan via typ sms eller nåt inlägg på sociala medier. Ibland tror jag att han gör grejer just för att jag ska tänka på honom. vilket jag fallit för ett par gånger och börjat skriva något trots att jag inte borde. Vilket i sin tur gör att har hamnar på ruta ett. så sjukt frustrerande. 

har du några knep för att få dagen att gå utan att tänka på din crush hela tiden? 

"Tyvärr" finns det en hel del information/bilder på honom på google. Han är högt uppsatt i näringslivet och det finns således en hel del info om honom som jag kan götta mig i. Inget som bidrar till att glömma bort honom direkt. Suck. 

• Anonym (Hur?!)
    Anonym (M) skrev 2024-07-30 16:09:49 följande:

Till ts och andra kärlekskranka i relationer. Den stora orsaken bakom såna här känslor verkar vara att man misstrivs i den relation men redan har, så börja ta reda på vad som är fel där först. Sedan kan ni välja om ni vill reparera eller separera, för ingen blir lycklig av att leva olycklig i en relation medan man är olyckligt kär i någon annan. Bättre då att göra något åt saken så man har en chans att må bättre.

Är medveten om detta och tro mig, jag har tänkt och Grunnat så att jag blir galen. Har till och med bestämt mig flera gånger (även innan denna förälskelse) att "nu lämnar jag". men jag lyckas inte ta steget. vi har två barn varav den ena är rätt krävande vilket tar mycket av vår kapacitet. Jag orkar liksom inte röra till det mer Just ju. 

så just nu vill jag bara komma över denna crush och gå vidare med mitt liv. Så får resten visa sig, utan influens av en förälskelse. 

• Anonym (Hur?!)

Efter två glas vin är jag såå nära att skriva till honom. Snälla peppa mig att låta bli! 

• Anonym (Hur?!)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-30 19:14:56 följande:
    Så du matar din crush genom att googla honom och svara på hans sms. Ja. då får du ju skylla dig själv. Du verkar inte vilja glömma honom. 
    Jag veet! Men så svårt att låta bli! Är ju liksom det som är dilemmat 
  • Anonym (Hur?!)

Det har gått skitdåligt för mig. Vet inte vad jag ska ta mig till. 

• Anonym (Hur?!)
    Anonym (I samma sits) skrev 2024-08-01 21:54:50 följande:
    Samma för egen del. Är så medveten att det är ?fel? i andras ögon om det mot förmodan skulle bli vi två, mem jag tycker alldeles för mycket om honom för att kunna glömma.
     Han är så otroligt fin på alla sätt och hade jag varit singel hade jag föreslagit en träff.
    Ja samma här. Vi har skrivit lite de senaste dagarna och jag vill inte Sluta fast jag vet att det är fel. jag är verkligen tillbaka på ruta ett. Eller inte ens ruta ett. Jag ligger på så mycket minus nu. kruxet är att jag blir så glad när jag skriver med honom.
  • Anonym (Hur?!)
    Anonym (Det går) skrev 2024-08-02 16:20:39 följande:
    Självkontroll, kan det vara något? Självrespekt? Respekt för din partner?
    Håller med dig. försöker. Men kan inte Sluta? 
  • Anonym (Hur?!)
    Anonym (Förstår dig) skrev 2024-08-03 05:48:25 följande:

Förstår dig, fast i mitt fall är det så att jag är singel och den mannen som jag varit förälskad i i flera år är gift. Vissa säger att det bara är att sluta googla på honom, sluta titta på de där bilderna och videoklippen, sluta läsa vad han skriver på sociala media o.s.v., men då fattar de inte att det här kan vara det enda som får ens hjärta att slå. Som får en att känna sig levande.

Även om man är olyckligt kär så är man ändå kär, och man kan känna sig tragisk, och som en i en lång historia av konstnärer, skalder, författare o.s.v. som också varit olyckligt kära och använt denna känsla som en inspiration. Jag funderar på att skriva en roman där den manliga huvudpersonen ska baseras på den här mannen som jag tänker på...

Tack för stöd. Ja det är verkligen svårt. Jag förstår ju dock att bilden jag målat upp av honom inte riktigt är han eftersom vi inte känner varandra så bra men puzzlet som jag lagt av honom blir liksom en drömman och jag kan inte släppa tankarna på honom och hur det hade varit att ses på ett noll romantiskt sätt. 

ja skriv en roman så kanske det kommer nåt gott ur det. 
    jag lyssnar just nu mycket på svenska låtar med olycklig kärlek som tema. Hjälper lite :P. Men har ju skrivit till honom så är tillbaka där jag började. 

Någon sa att jag ska ta bort honom från sociala medier men det tar så emot. Jag känner som att vi skulle förlora all kontakt då och tanken på det gör mig så ledsen. 

• Anonym (Hur?!)
    Anonym (Vi) skrev 2024-08-03 12:27:34 följande:
    Att prata ut med en väninna, en kompis ( som inte känner honom/objektet ) kan också fungera. Jag märkte att när jag började prata om det med någon så föll allt bättre på plats. När jag gjorde detta efter ca ett år känslor, så slutade jag faktiskt känna så mycket. Så prata med någon du litar på!

Jag funderade faktiskt på det idag. Att ringa någon. Men det är ju lite känsligt med mina nära vänner eftersom dom känner min sambo. Skulle kännas jobbigt att de visste. Men får fundera ut någon jag kan anförtro mig åt. 

Inte för att jag tror att de skulle berätta men det skulle ändå kännas jobbigt. 

Svar på tråden Sluta tänka på honom?