Anonym (Förstår dig) skrev 2024-08-03 05:48:25 följande:
Förstår dig, fast i mitt fall är det så att jag är singel och den mannen som jag varit förälskad i i flera år är gift. Vissa säger att det bara är att sluta googla på honom, sluta titta på de där bilderna och videoklippen, sluta läsa vad han skriver på sociala media o.s.v., men då fattar de inte att det här kan vara det enda som får ens hjärta att slå. Som får en att känna sig levande.
Även om man är olyckligt kär så är man ändå kär, och man kan känna sig tragisk, och som en i en lång historia av konstnärer, skalder, författare o.s.v. som också varit olyckligt kära och använt denna känsla som en inspiration. Jag funderar på att skriva en roman där den manliga huvudpersonen ska baseras på den här mannen som jag tänker på...
Tack för stöd. Ja det är verkligen svårt. Jag förstår ju dock att bilden jag målat upp av honom inte riktigt är han eftersom vi inte känner varandra så bra men puzzlet som jag lagt av honom blir liksom en drömman och jag kan inte släppa tankarna på honom och hur det hade varit att ses på ett noll romantiskt sätt.
ja skriv en roman så kanske det kommer nåt gott ur det.
jag lyssnar just nu mycket på svenska låtar med olycklig kärlek som tema. Hjälper lite :P. Men har ju skrivit till honom så är tillbaka där jag började.
Någon sa att jag ska ta bort honom från sociala medier men det tar så emot. Jag känner som att vi skulle förlora all kontakt då och tanken på det gör mig så ledsen.