• Anonym (Hur?!)

Sluta tänka på honom?

Jag går blivit förtjust i en kille som
    jag absolut inte kan inleda något med. Av olika skäl. Och vi känner knappt varandra så det borde vara lätt att gå vidare. Men jag kan inte släppa tanken på honom. Tänker på honom hela tiden. På hans fina ansikte, härliga skratt, hans röst. Ja allt. 
    Och känner mig helt olyckligt kär fast jag är i en relation sen många år. 

Detta ställer såklart till det. Så hur blir man av med dessa Tankar? det har pågått lite mer än en månad nu. jag känner mig som besatt och blir trött på att så mycket av min tankeverksamhet gåt åt på något som aldrig kommer bli. 

• Svar på tråden Sluta tänka på honom?
  • Anonym (M)
    Anonym (Hur?!) skrev 2024-07-30 19:07:04 följande:

Efter två glas vin är jag såå nära att skriva till honom. Snälla peppa mig att låta bli! 

Föreställ dig besvikelsen i dina sambos ögon om han visste hur du håller på. Det borde vara tillräckligt för att avskräcka dig en stund.
  • Anonym (E)
    Anonym (Vi) skrev 2024-07-30 15:27:12 följande:

Jag har också haft det så.

I över ett år tänkte jag på en man hela tiden. Han är snygg/vacker och har världens finaste personlighet.  Han har en jättefin personlighet.  personkemin känns så bra när vi ses och han är så .... intagande. Ja, jag tycker verkligen om honom.

Jag förstår att detta är en förälskelse. Eftersom situationen är helt omöjlig så har jag undvikit honom så mycket det bara går. Jag söker heller ingen information om.honom. Jag vill bara få bort dessa känslor.

Det börjar lyckas. Senast jag sprang på honom kändes det fortfarande  mycket trevligt att prata med honom - men jag kände mycket mindre faktiskt. 

Tyvärr tycker jag vardagen blev lite tråkigare nu. 

Jag tror din bästa medicin TS är att undvika personen o h sedan boka in så många roligheter du kan. Ta med din egna partner och ha roligt och trevligt med honom istället. Gör ditt egna liv intressant så tror jag ditt huvud får annat att tänka på.

Sama här. Hur länge har du undvikit honom nu? 

Jag har lyckats undvikit en kille i 8 veckor nu, jag bara väntar på att det ska gå över. Men jag måste fortsätta undvika. annars är man väl om från start igen? 
  • Anonym (Arbetet)

Försöker kvinnor undvika att få känslor för sina manliga arbetskollegor?

• Anonym (Vi)
    Anonym (E) skrev 2024-07-31 21:59:23 följande:
    Sama här. Hur länge har du undvikit honom nu? 

Jag har lyckats undvikit en kille i 8 veckor nu, jag bara väntar på att det ska gå över. Men jag måste fortsätta undvika. annars är man väl om från start igen? 
    Ett halvår i alla fall. Men det känns faktiskt lugnt nu. Han är fortfarande lika fin och bra person - men jag känner mig mer neutral och lugn nu. Kan koncentrera mig igen vilket är otroligt skönt.
  • Anonym (Hur?!)

Det har gått skitdåligt för mig. Vet inte vad jag ska ta mig till. 

• Anonym (Hej)

Hej! Har samma problem tyvärr, är I relation sedan 3 år. 

Har aldrig träffat denna mannen men han verkar intressant och brydd, snart kommer dagen då jag måste erkänna att jag inte är singel men påväg att flytta. kommer då bli avvisad säkert. 

är också för sårbar just nu?. 

• Anonym (I samma sits)
    Anonym (Hur?!) skrev 2024-08-01 21:48:13 följande:

Det har gått skitdåligt för mig. Vet inte vad jag ska ta mig till. 

Samma för egen del. Är så medveten att det är ?fel? i andras ögon om det mot förmodan skulle bli vi två, mem jag tycker alldeles för mycket om honom för att kunna glömma.
     Han är så otroligt fin på alla sätt och hade jag varit singel hade jag föreslagit en träff.
  • Anonym (Hur?!)
    Anonym (I samma sits) skrev 2024-08-01 21:54:50 följande:
    Samma för egen del. Är så medveten att det är ?fel? i andras ögon om det mot förmodan skulle bli vi två, mem jag tycker alldeles för mycket om honom för att kunna glömma.
     Han är så otroligt fin på alla sätt och hade jag varit singel hade jag föreslagit en träff.
    Ja samma här. Vi har skrivit lite de senaste dagarna och jag vill inte Sluta fast jag vet att det är fel. jag är verkligen tillbaka på ruta ett. Eller inte ens ruta ett. Jag ligger på så mycket minus nu. kruxet är att jag blir så glad när jag skriver med honom.
  • Anonym (Det går)
    Anonym (Hur?!) skrev 2024-08-02 07:47:04 följande:
    Ja samma här. Vi har skrivit lite de senaste dagarna och jag vill inte Sluta fast jag vet att det är fel. jag är verkligen tillbaka på ruta ett. Eller inte ens ruta ett. Jag ligger på så mycket minus nu. kruxet är att jag blir så glad när jag skriver med honom.
    Självkontroll, kan det vara något? Självrespekt? Respekt för din partner?
  • Anonym (Hur?!)
    Anonym (Det går) skrev 2024-08-02 16:20:39 följande:
    Självkontroll, kan det vara något? Självrespekt? Respekt för din partner?
    Håller med dig. försöker. Men kan inte Sluta? 
  • Anonym (Det går)
    Anonym (Hur?!) skrev 2024-08-02 16:34:13 följande:
    Håller med dig. försöker. Men kan inte Sluta? 
    Men vad menar du? Inte kan? Självklart kan du. Men du vill inte, för den där endorfinkicken du får är viktigare än din egen partner. För mig skulle äckelkänslan över sveket vara bra mycket starkare än endorfinkicken.
  • Anonym (målad vägg)

så himla intressant det här, Har läst allting nu och jag är en man som dessutom också är kär / Förälskad i en kollega men känns opassande fast ja kan inte sluta tänka på henne. 

det känns bra att skriva med henne, prata med henne irl och telefon och jobba ihop och det känns så bra att jobba ihop och vi har riktigt kul tillsammans men det skulle på nått sätt vara så fel.

kan dock inte sluta fantisera om att hon tar tag i mig o vi har en snabbis någonstans på jobbet, eller att vi skulle inleda något, det skulle vara väldigt spännande. 

• Anonym (Förstår dig)

Förstår dig, fast i mitt fall är det så att jag är singel och den mannen som jag varit förälskad i i flera år är gift. Vissa säger att det bara är att sluta googla på honom, sluta titta på de där bilderna och videoklippen, sluta läsa vad han skriver på sociala media o.s.v., men då fattar de inte att det här kan vara det enda som får ens hjärta att slå. Som får en att känna sig levande.

Även om man är olyckligt kär så är man ändå kär, och man kan känna sig tragisk, och som en i en lång historia av konstnärer, skalder, författare o.s.v. som också varit olyckligt kära och använt denna känsla som en inspiration. Jag funderar på att skriva en roman där den manliga huvudpersonen ska baseras på den här mannen som jag tänker på...

• Anonym (Hur?!)
    Anonym (Förstår dig) skrev 2024-08-03 05:48:25 följande:

Förstår dig, fast i mitt fall är det så att jag är singel och den mannen som jag varit förälskad i i flera år är gift. Vissa säger att det bara är att sluta googla på honom, sluta titta på de där bilderna och videoklippen, sluta läsa vad han skriver på sociala media o.s.v., men då fattar de inte att det här kan vara det enda som får ens hjärta att slå. Som får en att känna sig levande.

Även om man är olyckligt kär så är man ändå kär, och man kan känna sig tragisk, och som en i en lång historia av konstnärer, skalder, författare o.s.v. som också varit olyckligt kära och använt denna känsla som en inspiration. Jag funderar på att skriva en roman där den manliga huvudpersonen ska baseras på den här mannen som jag tänker på...

Tack för stöd. Ja det är verkligen svårt. Jag förstår ju dock att bilden jag målat upp av honom inte riktigt är han eftersom vi inte känner varandra så bra men puzzlet som jag lagt av honom blir liksom en drömman och jag kan inte släppa tankarna på honom och hur det hade varit att ses på ett noll romantiskt sätt. 

ja skriv en roman så kanske det kommer nåt gott ur det. 
    jag lyssnar just nu mycket på svenska låtar med olycklig kärlek som tema. Hjälper lite :P. Men har ju skrivit till honom så är tillbaka där jag började. 

Någon sa att jag ska ta bort honom från sociala medier men det tar så emot. Jag känner som att vi skulle förlora all kontakt då och tanken på det gör mig så ledsen. 

• Anonym (Vi)
    Anonym (Hur?!) skrev 2024-08-03 08:33:16 följande:

Tack för stöd. Ja det är verkligen svårt. Jag förstår ju dock att bilden jag målat upp av honom inte riktigt är han eftersom vi inte känner varandra så bra men puzzlet som jag lagt av honom blir liksom en drömman och jag kan inte släppa tankarna på honom och hur det hade varit att ses på ett noll romantiskt sätt. 

ja skriv en roman så kanske det kommer nåt gott ur det. 
    jag lyssnar just nu mycket på svenska låtar med olycklig kärlek som tema. Hjälper lite :P. Men har ju skrivit till honom så är tillbaka där jag började. 

Någon sa att jag ska ta bort honom från sociala medier men det tar så emot. Jag känner som att vi skulle förlora all kontakt då och tanken på det gör mig så ledsen. 

Att prata ut med en väninna, en kompis ( som inte känner honom/objektet ) kan också fungera. Jag märkte att när jag började prata om det med någon så föll allt bättre på plats. När jag gjorde detta efter ca ett år känslor, så slutade jag faktiskt känna så mycket. Så prata med någon du litar på!
  • Anonym (Hur?!)
    Anonym (Vi) skrev 2024-08-03 12:27:34 följande:
    Att prata ut med en väninna, en kompis ( som inte känner honom/objektet ) kan också fungera. Jag märkte att när jag började prata om det med någon så föll allt bättre på plats. När jag gjorde detta efter ca ett år känslor, så slutade jag faktiskt känna så mycket. Så prata med någon du litar på!

Jag funderade faktiskt på det idag. Att ringa någon. Men det är ju lite känsligt med mina nära vänner eftersom dom känner min sambo. Skulle kännas jobbigt att de visste. Men får fundera ut någon jag kan anförtro mig åt. 

Inte för att jag tror att de skulle berätta men det skulle ändå kännas jobbigt. 

• Anonym (Vi)
    Anonym (Hur?!) skrev 2024-08-03 18:12:08 följande:

Jag funderade faktiskt på det idag. Att ringa någon. Men det är ju lite känsligt med mina nära vänner eftersom dom känner min sambo. Skulle kännas jobbigt att de visste. Men får fundera ut någon jag kan anförtro mig åt. 

Inte för att jag tror att de skulle berätta men det skulle ändå kännas jobbigt. 

Då kanske inte det är det bästa. Prata med någon du litar på men som inte är för nära er/honom. Men ni behöver vara nära väninnor. En riktigt bra kompis ska det vara.

Eller så kontaktar du en psykolog på nätet för krisavtal eller liknande.

Nu när jag ser situationen mer på håll efteråt - så tänker jag att jag faktiskt var typ "sjuk" då. Min hjärna hade en skruv lös. Jag är jätteglad att jag höll mig i skinnet och inte avslöjade mig. Vill aldrig mer hamna i det "tillståndet" igen.  I så fall ska jag vara singel och personen för min låga också vara det.
  • Anonym (Vi)

...krissamtal ( inte krisavtal Drömmer)..

Svar på tråden Sluta tänka på honom?