Inlägg från: Anonym (Oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj)

Hyresrätt och överflöd eller villa och knapert?

Oj, vad är det för city där det är så billigt? Jag bor i en trea (förvisso nybyggd men ändå) i Västerbottens inland och den kostar 11.

• Anonym (Oj)
    Anonym (Robban112) skrev 2024-07-30 13:11:08 följande:

sthlms innerstad. Finns massor av äldre byggnader som har lågt reglerade hyror där. Med marknadshyror hade den ju kostat 50-60k i månaden såklart. Helt sjukt att en sådan våning kostar mindre än en 2a o Barkarby. Men så blir det när staten prisreglerar

Sjukt. Nåja, du verkar ju redan ha svaret klart för dig. Eller?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Robban112) skrev 2024-07-31 16:03:52 följande:
    Är det inte något fantastiskt med villa i förorten jag missar?

möjligheten för barnen att satsa på en idrott när de är äldre tex?
    Såklart att du missar saker. Lägenheter är instängda och jag skulle aldrig palla bullret, människorna och smutsen i innerstan. Men vi är alla olika.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Robban112) skrev 2024-07-31 17:34:07 följande:
    Oljud är inga problem öht. Störde oss aldrig på det sist vi bodde i stan.

det jag är skraj för är att ha människor vägg i vägg. Men folk i rörelse är bara härligt. där vi bor i villa nu ser man inte en käft. Alla trycker i sina hus eller kör bil. Deppigt
    Inte deppigt. Det är härligt Solig
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Robban112) skrev 2024-07-31 17:52:26 följande:
    Alla är vi olika vilket är bra

Varje gång jag kommer in till jobbet i stan på vinterhalvåret blir jag lycklig över alla ljusen och människorna. Mörkret är oehört deppigt tycker jag
    Själv tycker jag att det blir slaskigare och jävligare inne i stan på vintern. Mycket finare med ren snö.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Robban112) skrev 2024-07-31 18:35:29 följande:
    Du menar de där 2-3 veckorna max per år när det är snö i Sthlm utan tö? för all del
    Ca 58 snödagar i Stockholm om året.
Svar på tråden Hyresrätt och överflöd eller villa och knapert?