Jag är helt slut,vad gör man?
Behöver riktiga råd nu, sarkasm och elaka ord undanbedes verkligen å det bestämdaste.
Jag är helt körd i botten. Har två barn under 3 som är extremt intensiva varelser. Den äldre sparkas och slåss en hel del och jag vet inte hur jag ska bemöta det,jag är en rätt mild person annars och går aldrig i konfrontation, och har bara,mött barnet med lugn. Det yngre barnet är extremt mammigt.
Ovanpå det har jag ett tryggt jobb men väldigt ensamt efter pandemin när arbetsplatsen blev helt på distans så jag jobbar hemma utan kollegor mer än på Teams.
Maken är föräldraledig, och tar ansvar för barn och hem, men sen barnen kom har jag försvunnit ur hans värld. Har inte fått en kram på ett år utan att be om en. När jag är ledsen går han iväg för att han inte "vet hur han ska trösta"
Ovanpå detta har jag dels åldrande föräldrar som behöver min hjälp mer och mer och som är sorgsna att bli äldre, så jag får bara höra om allt jobbigt med
deras liv
Har också ett syskon som konstant lägger sina problem i mitt knä, eller inte har tid att hjälpa till så jag får vara extra stöd där och får ingen avlastning med mina föräldrar.
Känner mig dränerad. Totalt. Och jag vet inte hur man tar sig ur det. Allt är bara en mängd personer som vill ha hjälp, behöver stöd, och lägger sina sorger på mig, och själv har jag ingen att gå till.
Ser inte hur jag ska orka.
Hur hade ni gjort, behöver hjälp att tänka.