Inlägg från: Anonym (Viktigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Viktigt)

Varför är det så stort focus på sexualiteten i ett förhållande?

Anonym (Varför?) skrev 2024-07-31 21:58:40 följande:
    Varför är det så stort focus på sexualiteten i ett förhållande?

Har under en tid funderat över om inte focus på sexualiteten dominerar lite väl mycket i de relationer man läser om här. 

Jag menar inte att sex är oviktigt men att ha sex betyder inte att man är intim. Intimitet innehåller så mycket mer. 

Ibland låter det som om sexet är opersonligt och prestations inriktat. Är vi verkligen så okänsliga av oss? Eller är det helt enkelt så att många aldrig haft erfarenhet av riktig intimitet.  Att njuta av att för en stund vara ett. Att uppleva känslan av att älska någon så mycket att man vill krypa in och gömma sig i dem.  De fantastiska samtalen efteråt, där man blottar lite av sitt innersta. 

Det finns fler sätt att njuta av varandra än att kräva orgasm. 

Jag är kvinna och sex är viktigt för mig. Jag skulle inte kunna tänka mig att leva i en sexlös relation. Jag träffade min nuvarande partner för lite mer än 1.5 år sedan, han har inte samma höga sexlust som jag MEN är mycket för närhet, dvs. kramas, pussas, vara nära osv. Nu bor vi inte ihop så det brukar bli sex i stort sett varje gång vi ses vilket sammansvetsat oss mer som par. Att bara vara nära räcker inte, inte för mig i alla fall. 
Svar på tråden Varför är det så stort focus på sexualiteten i ett förhållande?