Anonym (Nyfiken Kille 28 år) skrev 2024-08-03 13:34:16 följande:
tränar du själv? Kanske är så att tränar man själv vill man gärna se sin partner hyfsat vältränad? Jag vet inte jag tror du har rätt i mycket. En fin kropp kän väl dock väga upp ett mindre fint ansikte osv. Men tränar man så blir ju ansiktet mer maskulint å andra sidan.
Jag har tränat i perioder mer organiserat men tycker egentligen att de flesta träningsformer är sjukt tråkiga. Däremot så promenerar jag gärna, cyklar med barnen på sommaren etc. Ligger och balanserar runt 25 i BMI, väger ca 5kg mer än jag skulle önska just nu. För dryga 20 år sedan, när jag träffade min numera exsambo, var jag betydligt smalare än idag (BMI runt 20, drygt 15kg mindre än idag). Men att jämföra mitt 25-åriga jag med mitt 48-åriga jag blir aldrig rättvist.
Som hyfsat organiserad träningsform är det numera simning. Men oavsett hur mycket eller lite jag tränat har kroppsideal aldrig legat högst upp på listan över önskade saker hos en partner. Eller, det har legat högt upp men också strykits först när det väl kommer till kritan då det finns så mycket annat som är viktigare.