Inlägg från: Anonym (Syster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Syster)

Utfryst ur familj pga sexuell läggning

Oavsett religion (eller inte) så kan familjer ha svårt att acceptera en avvikande läggning. Om jag vore du skulle jag sluta ringa dem och hur svårt det än är inse att de inte vill ha kontakt. Du kommer att gå igenom en tuff period av sorg och behöver samtalsterapi medan du gör det så försök hitta hjälp via din vc eller öppenpsyk.

• Anonym (Syster)
    Anonym (Utfryst) skrev 2024-08-02 00:09:50 följande:
    Men är jag avvikande? vi har hadt problem i damiljen men de har alltid tyckt om mig innan
    Naturligtvis inte. Vet du hur många miljoner i världen som är homosexuella egentligen...? Ca 3 % av världsbefolkningen, det motsvarar ca 238 miljoner människor. Så nej, du är inte avvikande. Bara i minoritet.
  • Anonym (Syster)
    Anonym (Utfryst) skrev 2024-08-02 00:12:31 följande:

Ska man glömma sin familj för alltid? Vad gör jag när folk frågar om jag har familj?

Det är fysiskt omöjligt att glömma sin familj men du får acceptera att ni inte har kontakt.

Om någon frågar så självklart svarar du att du har familj. Om någon frågar mer än så kan du säga att ni inte har kontakt. Om någon undrar varför kan du säga att de inte accepterar din sexuella läggning eller så säger du att du inte är redo att prata om det.
  • Anonym (Syster)
    Anonym (Utfryst) skrev 2024-08-02 00:20:35 följande:
    Tack för dina tips, gulligt av dig! Nån som känner igen sig? Man känner sig värd väldigt lite
    Jag är straight och kan inte försöka föreställa mig det du går igenom, men du är värd lika mycket som alla andra. Du borde kanske försöka hitta något hbtqia+-community? Eller iaf något slags chatrum? Det finns massor med personer som går igenom liknande saker, du är långt från ensam! Och det finns lika många massor som redan gått igenom sånt och nu har börjat läka.
Svar på tråden Utfryst ur familj pga sexuell läggning