Inlägg från: Anonym (Vet hur det är) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet hur det är)

Utfryst ur familj pga sexuell läggning

Dina känslor är helt naturliga. Både att du vill leva med din tjej och samtidigt inte förlora dina föräldrar. Utfrysning är väldigt smärtsamt att vara med om och det är därför vissa använder det som ett sätt att få sin vilja fram. Du kan inte låta andra bestämma vem du ska leva tillsammans med, då kommer du aldrig bli lycklig. Även om det gör ont att förlora din familj så kan du inte anpassa dig efter deras vilja. Du är inte värdelös, gör inte fel och det är ingen skam 🖤

• Anonym (Vet hur det är)
    Anonym (Utfryst) skrev 2024-08-02 00:10:59 följande:
    Tack för dina ord. Ja jag tror detblir fel om jag gör slut för nu vet jg att de inte älskar mig ändå? men känns väldigt ensamt och som att man inte kan prata om detta med alla? 
    Det var så lite. Dina föräldrar älskar dig säkert innerst inne, men det är en villkorad kärlek där ?priset? blir väldigt högt för din del. Du behöver offra din partner och sexuella läggning för att få ta del av deras kärlek och det är FEL. Förhoppningsvis ändrar de sig när de märker att du menar allvar. Ofta kan det vara vara bra att inte prata med alla om allt som är privat (syftar på konflikten med dina föräldrar och inte din sexuella läggning) och istället välja ut några personer som man anförtror sig åt. Så brukar jag göra.
Svar på tråden Utfryst ur familj pga sexuell läggning