• Anonym (K)

Är jag löjlig eller är det märkligt?

Jag gissar att hon fortfarande är intresserad av honom, lite grann. Så dels vill hon kunna fjädra upp sig och visa vad han har missat, köra upp i ansiktet på honom att hon har en annan kille nu och kanske kunna småflörta med honom också.

Bra att du blev förvarnad iaf! Jag skulle inte vilja umgås med min partners tidigare dejter.

• Anonym (K)
    Anonym (Henrik) skrev 2024-08-02 10:21:49 följande:
    Är väl detta jag är inne på. De dejtade dock aldrig. Han var inte intresserad. 
    Nej, men hon var och det skulle räcka för min del. Hur vet "jag" att min partner inte sitter och sneglar och dreglar i smyg, göder sina fantasier om den andra människan osv. Och så ska man umgås som vänner? Nä.

Det vore en sak om det var tydligt att hen gått vidare, att det fanns en insikt om att "nä men den där personen var ju ändå ett pucko så lika skönt att slippa", typ, men här är det din tjej som fått nobben och jag skulle som sagt inte känna mig trygg i en sådan situation. Jag skulle också tänka som du, undra om man var andrahandsvalet osv.

Andra får bjäbba på om självkänsla mm, det kommer väl snart också i tråden, men misstänker att många inte skulle vara lika tuffa irl om det vore deras egen relation.
  • Anonym (K)
    Anonym (Henrik) skrev 2024-08-02 11:09:11 följande:

Nä jag tror inte jag skulle sätta mig i den situationen då jag tänker som dig. 
    Sen är det inget konstigt att ha varit intresserad av någon innan man träffats. Men är själva umgänget jag inte är bekväm med. 
    Men att bryta pga en sån sak känns väldigt drastiskt. Vi har ju inte träffats så länge och allt har i övrigt känts väldigt bra. 

Nä man gör inte slut så klart, men du får fundera på om du är bekväm att umgås med dem eller inte. Svår sits! Du framstår ju som den konstiga om du vägrar umgås med hennes kompis och hennes kille... Och om du följer med ska du sitta där och undra... Fast det skulle nog bli det senare alternativet ändå för min del och vara otroligt vaksam på hur de beter sig mot varandra, främst hur ens egen partner beter sig då. Flörtig och fnittrande eller som mot vem som helst liksom. Efter det kan man göra sitt val.
  • Anonym (K)
    Anonym (S) skrev 2024-08-02 12:43:40 följande:

Är hon nära sin kompis annars? Eller har det kommit upp nu att de plötsligt ska börja umgås? Jag hade inte varit bekväm i situationen! Som sagt, varför berättar man ens det?? Jag dejtade en kille när min nuvarande sambo plötsligt dök upp, inte fasen har jag tryckt upp det i fejjan på honom!

Håller med, men hon kanske bara sa det så där i förbifarten och tänkte inte på att det kunde betyda något. Men, om du då inte berättade vilka andra du dejtat, skulle du som tjej i ts situation förvarna att du haft kontakt med den där killen? Jag tror jag skulle känna mig tvungen att göra det för om det kom fram till ens pojkvän på annat sätt kan det verka som att man har något att dölja.
  • Anonym (K)

Hur länge sedan var det hon försökte med den där killen och hur länge har ni varit ihop?

• Anonym (K)
    Anonym (Henrik) skrev 2024-08-02 20:47:16 följande:
    Vi har träffats i några månader. Har ingen aning om när detta utspelade sig. Vill inte fråga heller och hade inte brytt mig ett dugg om inte samtal om umgänge dykt upp. Sen var det ingen stor grej, det var i farten men har kommit ifatt mig i efterhand. 
    Det var jag som glömde från starten, ni är alltså inte ett par än. Men det kan ju vara värt att se hur hon beter sig.
  • Anonym (K)
    Anonym (Henrik) skrev 2024-08-02 20:53:37 följande:
    Inte alls sugen på att ge mig in i en sådan konstellation. Kanske bara notera detta som en potentiellt röd flagga och se om det dyker upp fler? 
    Förstår dig helt och fullt! Men, du skulle ju kunna luska lite kring tiden där. För mig skulle det göra stor skillnad om det var en man hon var intresserad av för flera år sedan eller om det var typ månaden innan hon träffade dig...

Precis, ta detta som en röd flagga, se hur hon beter sig i hans närhet. Om det verkar ok så kanske det inte är något att bry sig om.
Svar på tråden Är jag löjlig eller är det märkligt?