Inlägg från: Anonym (Redan i relation?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Redan i relation?)

Snälla hjälp

Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-04 20:39:19 följande:

Det är nämligen så att jag är en ung kille som har fått höra att jag ser bra ut av killkompisar, manliga bekanta och tjejer på nätet, men irl får jag inte så många blickar. Inte av tjejer iallafall.

...
    Har flera gånger  fått höra att jag borde bli modell, men med tanke på att ingen tjej springer fram till mig vid första ögonkastet, får mig att tro att de bara ljuger.

Att folk inte kollar pa dig IRL kan ha manga orsaker. Ar tjejerna redan i en relation sa har de ingen anledning att spana efter snygga killar pa stan. De ar ju redan nojda med den killen de har. En annan anledning kan vara att man som tjej spanar in killen man gillar i smyg, sa att det inte syns. Minns i gymnasiet att det var sa. Man visste ju inte om han var intresserad och ville inte gora bort sig, sa man gick och tranade och kollade in honom, men sa att det inte syntes. Ett tredje skal kan vara att vissa tror att du ar pa en annan snygghetsniva och att de darmed inte kan fa dig. Du sager ju sjalv att folk sager att du borde bli modell, sa da kanns det inte lont att ens prova ta kontakt med dig, eftersom du i princip kan fa vem du vill (om man endast ser till utseended/det ytliga), sa varfor ens forsoka? Ett fjarde skal kan vara att snygga killar ofta tror att de ar nagot (pga snyggheten) och da kan ha ett samre beteende i relationer i jamforelse med en vanlig, odmjuk helyllekille. Sen ar det kanske inte alltid roligt att vara ihop med en fotomodell, eftersom det alltid kommer att finnas tjejer som glor pa honom och kommer att forsoka fanga honom, aven om man ar i relation med honom (inte hans fel, men trottsamt for tjejen han ar ihop med). 
Svar på tråden Snälla hjälp