• Anonym (Blomman)

Han gillar inte att ligga(?)

Killar utan sexlust, hjälp

Varning för lång text, men vill ge så tydlig bild av helheten som möjligt.

Jag har några relationer i bagaget och aldrig träffat någon det funkat så bra och smärtfritt med som med han.
    Han har bara träffat nån tjej nån månad tidigare. Jag är den första i princip i allt. En tjej har träffat hans pappa 1 gång. Annars är jag den första som är med på familjemiddagar, släktträffar osv. Jag är tom den första som han haft hemma hos sig.

I början sa han att han vill vänta med sex vilket jag så klart respekterat. Han har en otroligt dålig självkänsla. Han gömmer sin kropp, jag har aldrig fått se han naken. Han har inte vart bekväm när jag tagit på hans bröst eller mage innanför tröjan. Har jag kommit för nära hans skrev har han snabbt tagit min hand, flyttat den eller hålt den som att han är rädd att jag ska röra där. Han har reagerat med en chockad blick när jag tog av mig trosorna för att ta på bikini inför han trots klänning på, som att han aldrig sätt en naken tjej förut.
    Jag har så klart funderat om han är oskuld, har liten kuk, om nån vart elak mot han osv. Har velat men inte vetat hur jag ska fråga.

Nu pratar vi om att flytta ihop, så jag tog upp frågan då.
    Hans spontana reaktion var att han vill ha sex med mig men har dålig självkänsla och vet inte kring vad och varför.  Senare på kvällen berättar han att han inte tänker på sex så ofta, han har haft sex men inget driv sedan 20, och inte haft sex på flera år nu, att jag har nog större behov än han, om nån skulle vara otrogen så är risken större att det är jag, en annan tjej har vart det tidigare mot han, ocg han säger igen att han vill ha sex med mig.
    Onanerar gör han ibland, men behöver påminna sig själv att det kan vara bra att göra.

Vet inte hur jag ska uppfatta allt det här. Om han helt enkelt inte gillar sex, eller om oerfarenhet,dålig självkänsla och tjejer som inte vart snälla mot han är grundproblemet. Jag har ett behov av sex och han verkar förstå att det är viktigt och vill att det ska funka även med det.
    Även om jag fortfarande inte fått se han naken så kan jag röra hans kropp utan att han tycker det är jobbigt, och jag kan vara nära hans skrev och råka nudda kuken utan att han får panikliknande reaktioner. Låter det omöjligt att sexlusten skulle kunna bli bättre med tiden, eller är det stor risk att de kommer fortsätta vara dött? 
  • Svar på tråden Han gillar inte att ligga(?)
  • Anonym (Tvin)

Så ni ska flytta ihop men har inte ens haft sex?

• Anonym (L)

Oerfarenhet, dålig självkänsla eller dåliga erfarenheter från tidigare tjej kan definitivt ligga bakom. Eller en kombo av dessa. Tycker du kan fråga honom om han är nervös för att han aldrig haft sex men förklara att du vill ha det och att ni kan ta det lugnt i början. Men du behöver veta att han verkligen vill ha sex med dig.
    Tar han på dig? Vad händer om du tar hans hans och lägger på dina bröst eller skinkor?

• Anonym (Blomman)
    Anonym (Tvin) skrev 2024-08-05 08:47:57 följande:

Så ni ska flytta ihop men har inte ens haft sex?

Vi pratar om det och nej vi har aldrig haft sex. 
    Därav att jag kände att jag måste ta upp det nu oavsett hur obekväm jag uppfattar han är i det. 
  • Anonym (Hej)

Hur länge har ni träffats egentligen? Det låter som det ändå har gått ett tag men ändå inte så pass länge att det vore läge att flytta ihop? 

Jag tycker inte att ni ska flytta ihop förrän sexet funkar. Detta skaver redan hos dig och flyttar ni ihop och det inte löser sig så blir det bara svårare att avsluta. 

Han verkar ha mycket att säga kring sin situation men gör ingenting för att komma framåt? Han vill ha sex med dig men gör han nått för att det ska hända? Jag hade sagt att sexet behöver fungera och att jag hade velat se framsteg innan ihopflytt kommer på tal igen. Det kan såklart ta tid men nu står han ju helt still. 

• Tecum

Tyvärr tror jag inte att det bara är osäkerhet och dåliga erfarenheter bakom hans låga sexlust. Då borde han t ex onanerat mer. Vissa personer har naturligt låg sexlust, även män, och då är det tveksamt om det blir bättre.

• Anonym (Blomman)
    Anonym (L) skrev 2024-08-05 08:57:05 följande:

Oerfarenhet, dålig självkänsla eller dåliga erfarenheter från tidigare tjej kan definitivt ligga bakom. Eller en kombo av dessa. Tycker du kan fråga honom om han är nervös för att han aldrig haft sex men förklara att du vill ha det och att ni kan ta det lugnt i början. Men du behöver veta att han verkligen vill ha sex med dig.
    Tar han på dig? Vad händer om du tar hans hans och lägger på dina bröst eller skinkor?

Han tar helatiden på mina bröst och rumpa
  • Hellishen

Hur gamla är ni?

Om han är väldigt sexuellt oerfaren och du inte är det kan det ju bli jobbigt för honom av den anledningen? Att han är orolig att vara dålig eller göra fel.

Men får han stånd när ni myser och hånglar?

• Anonym (C)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-08-05 09:10:32 följande:
    Då är han en nervös oskuld. Spring åt andra hållet. Du ska inte behöva utsätta dig för det.
  • Anonym (Blomman)

Vi har vart tillsammans I snart 1 år. Han är 28 och jag 36. 
    Han vet att jag inte är oerfaren. Varken vad gäller sex eller relationer. 

Han har alltid blivit väldigt nervös så fort jag indikerat på att prata sex, och verkat väldigt skamsen när jag frågat kring tidigare relationer. Nästan alltid svarat jag vet inte, eller mins inte på frågor, även om jag vet att hans längsta förhållande bara vart 2-3 månader tex. 

Och att han har en dålig självkänsla är ju ganska uppenbart, + att det var hans första spontana svar bekräftar ju lite. Hade han sagt att han var oskuld hade jag nog inte blivit förvånad om jag ska vara ärlig. 

Huruvida han får stånd vet jag inte. Har inte fått känna där, men det har vid nått tillfälle sätt ut som det, och vid 1 tillfälle när jag "råka" komma åt i närheten kändes det som nått hårt och tror inte det var nått annat i fickan. Men vet inte helt säkert. 

• Hellishen

Wow, en vuxen kvinna som väntar på sex i ett år. Jag är imponerad. Är ni religiösa? Alltså inget illa ment.

Men troligen har ni det bra i övrigt, jag tycker isf att du ska ta tjuren vid hornen och säga att jag bryr mig inte om ifall du är oskuld, oerfaren eller vad som, jag vill att vi ska kunna njuta tillsammans. Inga krav utan bara ta reda på vad ni gillar tillsammans. Säg att ni kan börja med massage, kanske duscha ihop etc.

Det låter ju mer som att han är hämmad/röd än att han inte skulle ha någon lust att ha sex.

Men det viktiga är nog att du inte låter honom smita undan ämnet mer. Tala klarspråk!

• Hellishen

Öm du är går igång honom får du väl ta till det tunga att du inte klarar av att vara ihop med någon som inte tänder på dig sexuellt. Men säg att prestation i övrigt är underordnat känslan att han vill ha dig. Låter som att han kanske fått detta om bakfoten totalt.

Och om han nu inte vill bli tillfredsställd själv, så är det ju underligt att han inte verkar vilja göra något för dig heller. Alltså vad tror han?

Detta hade jag aldrig kunnat låta vara utrett så länge. Inte minst för att det låter så skymt alltihop.

Min misstanke är ju dessutom att om ni varit ihop ett år och du inte ens fått ta honom på kuken... Ja då kan du vara 100% på att han inte legat med någon han var ihop med i någon månad innan. Det är en lögn som han nu inte vet hur han ska ta sig ur.
    Konfrontera.

• Anonym (Blomman)

Haha, nej vi är inte religiösa nån av oss. Förutom detta har vi värdens bästa relation på alla sätt. Tom våra "bråk" funkar bättre än jag någonsin vart med om tidigare. Därav att jag stannat och inte pressat kring sex.
    Jag hade som sagt inte blivit lika förvånad om han sagt att han var oskuld, eller att han kanske bara legat med 1-2 st och det vart en katastrof, att nått hänt som gör att han känner rädsla nervositet osv och hade prestations ångest typ. Det hade ju förklarat allt från nervositeten till att prata om det, inte vilja visa sig avklädd, och tycka att beröring är jobbigt.

Att han saknar drivet och lusten tänker jag att det hade man väl sagt tidigare isf och intim beröring utan sexuell karaktär och att visa sig borde inte vara ett problem om det "bara" var anledningen att man saknar sexlust. Att ha en hand på bröstet eller byta kallingar framför sin partner eller äns bara gå runt i kallingar har ju inget med sexlust att göra. Lika så så borde det ju finnas nått intresse att vilja tillfredsställa den andra även om det skulle vara på andra sätt än penitrations sex om det "bara" handla om att han saknar lusten och inte viljs bli tillfredsställd själv. 

Så jag får liksom inte ihop hans agerande under vår tid, till hans första spontana svar, för att några timmar senare ska ha tappat sexdrivet sedan en viss ålder. 

Men jag har heller aldrig träffat eller pratat med någon som kort och gott inte är intresserad av sex heller så vet inte hur det där funkar. Är det skam att berätta sånt? Och skapar det rädsla nervositet och dålig självkänsla till allt annat som min kille visar? 

• Anonym (jadu)

men du postade ju om detta för flera månader sen, varför har inget hänt? Kommer speciellt ihåg ombytesdetaljen

• Tecum
    Anonym (Blomman) skrev 2024-08-05 12:33:20 följande:

Haha, nej vi är inte religiösa nån av oss. Förutom detta har vi värdens bästa relation på alla sätt. Tom våra "bråk" funkar bättre än jag någonsin vart med om tidigare. Därav att jag stannat och inte pressat kring sex.
    Jag hade som sagt inte blivit lika förvånad om han sagt att han var oskuld, eller att han kanske bara legat med 1-2 st och det vart en katastrof, att nått hänt som gör att han känner rädsla nervositet osv och hade prestations ångest typ. Det hade ju förklarat allt från nervositeten till att prata om det, inte vilja visa sig avklädd, och tycka att beröring är jobbigt.

Att han saknar drivet och lusten tänker jag att det hade man väl sagt tidigare isf och intim beröring utan sexuell karaktär och att visa sig borde inte vara ett problem om det "bara" var anledningen att man saknar sexlust. Att ha en hand på bröstet eller byta kallingar framför sin partner eller äns bara gå runt i kallingar har ju inget med sexlust att göra. Lika så så borde det ju finnas nått intresse att vilja tillfredsställa den andra även om det skulle vara på andra sätt än penitrations sex om det "bara" handla om att han saknar lusten och inte viljs bli tillfredsställd själv. 

Så jag får liksom inte ihop hans agerande under vår tid, till hans första spontana svar, för att några timmar senare ska ha tappat sexdrivet sedan en viss ålder. 

Men jag har heller aldrig träffat eller pratat med någon som kort och gott inte är intresserad av sex heller så vet inte hur det där funkar. Är det skam att berätta sånt? Och skapar det rädsla nervositet och dålig självkänsla till allt annat som min kille visar? 

Ja för en man är det så, män förväntas alltid vilja ha sex annars är man omanlig. Så det finns ett, kanske självpåtaget, tryck att vara på och när han saknar lusten vill han inte gärna säga det. Givetvis kan det påverka självkänslan.

Men ni har varit ihop så länge och verkar ha en förtrolig relation, han borde kunna öppna sig. Kan det vara något fysiskt, t ex brist på testosteron? Kanske borde kolla upp sig?

Du kan inte vänta längre på att det ska ordna sig självt. Men att pressa honom kan leda till att han fejkar lust för att inte mista dig. Men något måste du göra, han verkar nöjd som det är.
  • Anonym (Anonym)

Du behöver prata med honom om det även om han tycker det är skitjobbigt men gör det utan för mycket press. Finns ju mycket olika saker detta kan bero på, hans låga sexlust. Det kan vara allt från ett fysiskt fel ,svårigheter att få stånd,egen oro för sitt egna kön (kommer min partner tycka om?), vissa människor kan ha blivit utsatta för skuld och skamkänslor från andra när det handlar om sex, intimitet osv. ,asexualitet de tycker bara inte om sex och det kommer de heller aldrig göra, övergrepp även en kille kan ha varit utsatt (även om det är vanligare att tjejer varit med om detta). Hoppas det ordnar sig. 

• Anonym (Kille)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-08-05 09:10:32 följande:
    Då tänder han på dig i alla fall. Gissar att stackaren är oskuld. Han kanske behöver ta det stegvis. Fråga om ni kan ligga och mysa med underkläderna på. Bara kela. Han kanske inte får upp den av nervositet och inte vill att du ska märka det så låt bli att ta på kuken tills han vill. Försök inte pressa för det är uppenbart något som är känsligt, kanske pga något som hänt. Men om det inte heller funkar så får du nog ta dig en funderare.
  • Anonym (Blomman)

Uppdate.

I helgen hände en totalomvändning. Stupfulla hamna vi i säng och han har helt vänt. Nu ligger vi minst 1 gång om dagen, han tar initiativ, får bånge titt som tätt, vill att jag väcker han mitt i natten för att ligga om jag är vaken och sugen. Nämnt saker han skulle vilja göra med mig osv. 
    Sover tom naken, vilket han aldrig gjort i hela sitt liv innan. 

Han säger själv att han är förvånad över att det plötsligt vänt som det gjort. Det måste smält till i huvudet 😅

• Tecum
    Anonym (Blomman) skrev 2024-08-21 07:23:15 följande:

Uppdate.

I helgen hände en totalomvändning. Stupfulla hamna vi i säng och han har helt vänt. Nu ligger vi minst 1 gång om dagen, han tar initiativ, får bånge titt som tätt, vill att jag väcker han mitt i natten för att ligga om jag är vaken och sugen. Nämnt saker han skulle vilja göra med mig osv. 
    Sover tom naken, vilket han aldrig gjort i hela sitt liv innan. 

Han säger själv att han är förvånad över att det plötsligt vänt som det gjort. Det måste smält till i huvudet 😅

Kul för er, grattis! Hoppas bara att det håller i sig och att helomvändningen inte beror på att han var rädd att förlora dig. Men håll igång sexlivet, det blir en tillvänjning för honom, något han inte vill vara utan.
Svar på tråden Han gillar inte att ligga(?)