Inlägg från: Anonym (Kalorier) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kalorier)

Kan nån förklara detta energiintag?

I slutenätstörningsvården (lr iaf på den avdelning jag brukar hamna på) har man för kvinnliga patienter en kosthållning som ger 2300 kcal per dag i sitt grundutförande. Detta är det meningen att man ska hålla vikten på. Sen har man ytterligare upp till 1200 kcal för att gå upp i vikt. Men jag fattar inte hur man tänker där. Med mindre än att man är väldigt lång och tränar hårt kommer de flesta tjejer/kvinnor ju inte upp i en tdee på mer än max 2000 kcal per dag? Nån som kan förklara? Och innan nån säger att det är bättre att fråga personalen: det har jag gjort. Gång på gång på gång. Men de bara avfärdar mig med att det är min sjukdom som undrar 😡

• Svar på tråden Kan nån förklara detta energiintag?
  • Anonym (Kalorier)

Anonym r: ganska märkligt svar... för det första behöver jag ju inte fler svar som det jag redan fått, och för det andra är väl energiintag relevant även för sk friska personer?

Jag hade förstått den avfärdande tonen om det hade varit en korrekt energimängd jag ifrågasatte, men det är ju inte det?

Jag hoppas att det finns nån annan som vill svara, som faktiskt kan komma med en relevant, objektiv, faktabaserad förklaring i stället för att bara avfärda min faktamässigt befogade (dvs inte sjukdomsbaserade) fråga...

• Anonym (Kalorier)

Fd anorektiker: tack för ditt svar och ditt pepp ❤️ skönt med nån som inte bara avfärdar en! 😊

• Anonym (Kalorier)

Fia: men exakt!!! Det är allt jag begär! Vetenskapligt underbyggda argument! Hade de (lr nån annan) kunnat ge mig det så hade jag haft mycket lättare att acceptera det. Tack.

Svar på tråden Kan nån förklara detta energiintag?