Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Min sambo ignorerar mig när vi umgås med andra

Mycket märkligt att han kan prata med andra samtidigt som han fokuserar på att ge barnen uppmärksamhet men han kan inte prata med dig eller ens säga godnatt fast barnet inte var i samma rum. Jag hade tolkat det som han är ointresserad av att umgås med dig. Hur är han när ni är ensamma?

• Dexter dot com
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-11 11:28:43 följande:

Tack snälla för svar. När vi är ensamma är han inte så, jag vet inte om det handlar om att han har svårt att dela sin uppmärksamhet eller om han bara tycker att man fokuserar på andra eftersom att vi bor ihop. Jag frågade honom nu och han tycker att jag drar mig undan och det stämmer säkert för jag blir så obekväm av hela situationen. Vi har nyligen flyttat ihop så det här är inte en sida jag har sett hos honom förut. Kanske blir han irriterad på något jag gör men då tänker jag att man får säga det istället. 

Eftersom han är bra för övrigt tycker jag du ska tala om hur du känner och att du vill ha en förändring. Att inte kunna vara trevlig mot alla i sällskapet är ju en stor brist och något han behöver jobba på och att inte säga gonatt är ju jättekonstigt. Om han upplever att du drar dig undan borde han ju istället fråga hur det är och om han göra något för dig.
Svar på tråden Min sambo ignorerar mig när vi umgås med andra