Inlägg från: Anonym (Cece) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cece)

4 månader sedan dotterns självmord

Anonym (3) skrev 2024-08-19 01:18:17 följande:

Varför flyttade ni inte, om hon blev mobbad och kunde inte byta skola? 

Hon skulle ju byta skola nu i åttan, skrev ju TS
  • Anonym (Cece)

Beklagar sorgen, TS, så fruktansvärt 

• Anonym (Cece)
    Anonym (Pågått länge) skrev 2024-08-19 04:21:27 följande:
    Ja, men detta hade ju pågått länge, skriver TS. Jag skulle aldrig acceptera något sådant. Jag skulle hålla barnet hemma, helt enkelt. Även om det inte går så här långt, så LIDER ju det mobbade barnet, och ofta missar det ofta massor som hör livet till i den ålder också, i och med att dessa barn oftast inte har några kamrater heller. Och mycket kan bara upplevas tillsammans med kamrater.

Samt att det kan bli livslånga konsekvenser med låg självkänsla, lågt självförtroende, problem med det sociala samspelet, att man fortsätter att vara rädd för andra människor o.s.v..

Jag förstår mig inte på människor som låter sitt barn fortsätta gå till skolan varje dag, år ut och år in, fast man känner till sådant här. 
    Det hade pågått sen slutet av mellanstadiet, vilket är åk 6, och hon gick i åk 7 när hon begick självmord.
  • Anonym (Cece)
    Anonym (3) skrev 2024-08-21 05:00:48 följande:
    Jag ställde en simpel fråga. Jag ger inte alls föräldrarna skulden. 
    Med den frågan gav du föräldrarna skulden, även om du själv inte förstod det..
    Du förstår väl att det för många är praktiskt omöjligt att sälja hus, hitta ny bostad,  flytta eller byta skola i en handvändning?
    TS dotters mobbning började förra året,  TS hade hittat en annan skola dottern skulle börja nu på höstterminen.
    Men fyra månader innan hon ska börja på den nya skolan, begår hon självmord.
    Hade de varit i process att sälja sin bostad och flytta till ny bostad, hade det också varit en process på några månader.
  • Anonym (Cece)
    Anonym (3) skrev 2024-08-22 10:18:06 följande:
    Nej, jag gav verkligen inte föräldrarna skulden. 
    Du ifrågasatte varför de inte flyttat direkt när dottern blev mobbad i skolan, det är indirekt att ge föräldrarna skulden, att ifrågasätta varför de inte försökte lösa situationen genom en flytt.
    Varför ens fråga en sådan sak nu när det ändå är för sent?
  • Anonym (Cece)
    Anonym (Pågått länge) skrev 2024-08-23 03:08:57 följande:
    Jag skulle ha hållit mitt barn hemma. Jag skulle aldrig ha lämnat ut mitt barn någonstans där det blev illa behandlat. 
    Och där ger du föräldrarna skulden ännu en gång.
    Du påstår att du inte skyller på föräldrarna, men det är ju precis det du gör.
    Du maler på om att så som föräldrarna agerat skulle minsann inte DU aldrig gjort, du skulle gjort si eller så istället...
    Väldigt lågt av dig att skriva sådant i en tråd som är skapad av en mamma som förlorat sitt barn. 
Svar på tråden 4 månader sedan dotterns självmord