Partner som hallucinerar?
Hallucinationer på natten med en nyfödd bebis fick både jag (mamman) och pappan. Tex när bebisen vaknade och grät på natten trodde jag han låg bredvid mig och jag fick panik att jag typ låg på honom eller så, eller så kunde jag bara vakna och tro att jag glömt lägga tillbaka honom i sin säng..min sambo upplevde samma sak! Det gick över efter ett tag och det var en läskig känsla såklart!
Jag tog nätterna, min sambo tog morgonen (allt mellan 4-6 gick han upp) innan han skulle till jobbet så jag fick sovmorgon. Jag ammade också och kunde inte pumpa riktigt, förstår fortfarande inte hur det ska va bra? OT ämne men om jag pumpade så gjorde jag ju det när brösten var fulla, och då skulle ju bebis ändå äta?så varför pumpa, och hur allt praktiska funkar är ett mysterium hehe. skönt med avlastning dock kan jag tänka mig!!
Hur som, sambon vaknade inte heller, vi mammor är ju självklart mer benägna att göra de, så jag tog nätterna som sagt och fick alltid sovmorgon och varje helg fick jag längre sovmorgon där jag blev väckt för att amma men somnade om snabbt igen.