Inlägg från: Anonym (Vet inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet inte)

Mitt ex tog livet av sig

Jag lämnade mitt ex för tre månader sen. Fick i förra veckan reda på att hon har tagit sitt liv. Jag vet inte hur jag ska kunna leva med de här skuldkänslorna. Det känns som att det är jag som har dödat henne.

Jag lämnade henne för att jag inte kände något för henne längre och vi hade mycket konflikter på slutet. Hon led av psykisk ohälsa och hade ingen kontakt med sin familj, och inga vänner så jag var medveten om att hon inte hade någon support utifrån. Ändå lämnade jag. Nu i efterhand förstår jag inte hur jag tänkte. Det var ju så uppenbart att det här skulle hända. Hon hade bara mig och jag lämnade. Hon såg ingen annan utväg än att avsluta sitt liv. 

Hur fan ska jag kunna leva med mig själv? 

• Svar på tråden Mitt ex tog livet av sig
  • Anonym (Vet inte)
    Anonym (U) skrev 2024-09-02 00:48:36 följande:

Inte ditt fel. Vad hade alternativet varit? Stannat med henne 1år, 5 år, 10 år och vänta på att hon skulle må bättre innan du lämnar? Det är beklagligt att hon inte hade någon i sin närhet men det ansvaret borde inte ligga på dig. Varför var inte hennes föräldrar närvarande?

Hennes mamma dog i hennes tonår och pappan brydde sig inte om henne. 
    Vet inte hur jag ska ta mig igenom det här. Kan inte sova eller äta, har stannat hemma från jobbet i flera dagar nu. Känns som att all luft har gått ur mig. 
Svar på tråden Mitt ex tog livet av sig