Inlägg från: Anonym (T3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T3)

Omöjligt att gå ner under amning

Har du kollat fritt T3 och vad ligger det på isf?

• Anonym (T3)
    gulledig skrev 2024-09-07 22:25:28 följande:
    Faktiskt inte, bara t4 fritt och tsh 
    Då skulle jag verkligen rekomendera det, köp sj på werlab lr liknande om du inte får för din läkare. T4 är inaktivt och om din kropp har svårt att omvandla till T3 (aktivt hormon) så räcker inte levaxin för dig. Viktigt att du ska testa FRITT T3 inte bara "T3".

Jag har gått ner 31 kg från maj tackvare att jag äntligen fått rätt medicinering. Lever som vanligt. Tränar mindre än du då jag är utmattad. Äter inte gluten annars inga restriktioner (men nyttigt jag äter inte bröd/pasta/ris/potatis förutom vid festliga tillfällen. Äter mörk choklad dagligen o nån glass då å då lixom. Räknar inga kcal).
  • Anonym (T3)

Och jag tycker absolut inte du ska gå ner till 1700kcal eller under. Att vi kvinnor bantar sönder våra kroppar och ämnesomsättningar med för lågt kcal är idioti. vi behöver bra mat, näring och en fungerande metabolism.

• Anonym (T3)

Du bör även testa Tra-K och Tpoak som kommer tala om om din hypotyreos ä autoimun eller inte. Isf bör du äta antiinflammatorisk kost.

• Anonym (T3)
    gulledig skrev 2024-09-08 09:37:48 följande:

ska absolut testa! Har prover igenom om ca en vecka så ska fråga om jag kan testa det med då! 

vad fick du för extra medicin? 

tavk snälla!! 

Liothyronin (som tillägg till levaxin då min kropp inte konverterar T4). Du kan läsa på sköldkörtelförbundets sida där finns massa bra info även saker som du kan informera läkarna om, konstigt nog kan inte allmänläkarna så mkt om detta (trots att infon finns). 
Svar på tråden Omöjligt att gå ner under amning