• Tyra myra

Hur många % trådar/inlägg skrivs av kvinnor?

Efter att ha följt sajten under en tid har jag blivit ganska övertygad om att det mest är kvinnor som skapar och gör inlägg i trådarna.
    Det vore intressant att höra er uppskattning, hur många  % som är kvinnor.

Har en fråga till. Varför tror ni att det är så ?

• Svar på tråden Hur många % trådar/inlägg skrivs av kvinnor?
  • Anonym (P)
    Tyra myra skrev 2024-09-18 13:12:15 följande:
    Det verkar vara flest män i kategorin Samhälle, medan det verkar vara några få i Känsliga rummet.  

När jag tittar på sex och samliv så upplever jag att det är fler kvinnor som är aktiva där. 

Har jag fel eller?
    Men vad baserar du detta på? I bägge dessa kategorier är det enkelt att se att många trådar startas av samma individ/individer. Antalet trådar och könet på TS säger noll och inget om andelen aktiva kvinnor/män i stort.
  • Tyra myra
    Anonym (P) skrev 2024-09-18 13:15:45 följande:
    Men vad baserar du detta på? I bägge dessa kategorier är det enkelt att se att många trådar startas av samma individ/individer. Antalet trådar och könet på TS säger noll och inget om andelen aktiva kvinnor/män i stort.
    Det är inga exakta siffror jag är ute efter utan upplevelsen av hur engagerade kvinnor och män är i olika frågor. Naturligtvis är det ingen vetenskaplig undersökning utan mera en liten koll om fler har samma upplevelse.

Tycker det är intressant hur engagemanget i olika frågor skiljer sig mellan kvinnor och män här på FL.

I verkliga livet, i samhällsdebatten, är det mera jämlikt. 
  • Anonym

Tar man bort sextrådarna/märkliga relationstrådar av "anonymsvenskman" så visst är det en del kvinnor. För då är det mycket läsa av tester, annan fertilitet, lektrådar.

Men då större delen av forumet är troll tror jag inte ett dugg på att kvinnor är det mesta aktiva könet här.

• Tyra myra
    Anonym skrev 2024-09-18 15:28:58 följande:

Tar man bort sextrådarna/märkliga relationstrådar av "anonymsvenskman" så visst är det en del kvinnor. För då är det mycket läsa av tester, annan fertilitet, lektrådar.

Men då större delen av forumet är troll tror jag inte ett dugg på att kvinnor är det mesta aktiva könet här.

Vad menar du med troll`?  Är de kvinnor eller män?  Vilket syfte har de?
  • Anonym
    Tyra myra skrev 2024-09-18 16:15:14 följande:
    Vad menar du med troll`?  Är de kvinnor eller män?  Vilket syfte har de?
    Menar du att du inte vet vad troll är?

Män till största delen, kvinnor har annat för sig.
  • Mrs Moneybags

De flesta medlemmar är ju kvinnor, så det är inte så konstigt om vi skapar större delen av alla trådar.

Forumet heter dessutom Familjeliv och handlar mest om barn, graviditeter och förlossningar mm. Sådant som traditionellt intresserar kvinnor.

• Tyra myra
    Anonym skrev 2024-09-18 16:16:27 följande:
    Menar du att du inte vet vad troll är?

Män till största delen, kvinnor har annat för sig.
    Är lite nyfiken på FL trollen. Är de annorlunda än andra nät troll. Antar att det inte bara är anonymiteten som skapar troll, utan det krävs något annat också.

Om de är kvinnor eller män kanske är oväsentligt sammanhanget. 
  • Tyra myra
    Mrs Moneybags skrev 2024-09-18 16:17:09 följande:

De flesta medlemmar är ju kvinnor, så det är inte så konstigt om vi skapar större delen av alla trådar.

Forumet heter dessutom Familjeliv och handlar mest om barn, graviditeter och förlossningar mm. Sådant som traditionellt intresserar kvinnor.

Lite intressant det där med att graviditet, barn och förlossningar skulle vara ett specifikt kvinnligt intresse. 
    Att det traditionellt varit så behöver ju inte innebära att det är så idag.  Till och med män i min generation har är engagerade och intresserade av dessa frågor.

I mina barns generation delar man ofta ganska rättvist på ansvaret i familjen, så nog borde männen ha frågor och svar att dela med sig av.
  • Lönnsirap

Min uppfattning är att det är fler kvinnor än män som diskuterar på familjeliv, men att detta inte är särskilt relevant i förhållande till andra attribut.

Exempelvis misstänker jag starkt att människor frågar när de vill ha svar, att vissa bara är intresserad av debatt, samt att folk bara är här när de har tid över!

I praktiken innebär detta att sajten vanligtvis har en hög andel människor som har tråkigt, som är hemma sjuka, eller har sjuka barn. Vidare innebär detta också att många precis som mig själv är väldigt olika mycket på forumet, utifrån att man också har en vardag.

• Anonym (-)

Beror på innehållet i trådar. 

Kvinnor skriver mer seriösa inlägg i min uppfattning. Porrtrådar med tillhörande vulgärt språk står mestadels de hanliga medlemmarna för. 

• Core
    Tyra myra skrev 2024-09-18 16:50:00 följande:
    Är lite nyfiken på FL trollen. Är de annorlunda än andra nät troll. Antar att det inte bara är anonymiteten som skapar troll, utan det krävs något annat också.

Om de är kvinnor eller män kanske är oväsentligt sammanhanget. 

Ja jag skulle säga att de skiljer sig. På andra ställen är det oftast sarkastiska och uppenbara. Här är trollen ofta små män som inte har sunda relationer till kvinnor rent generellt, och de skriver inte sällan seriösa trådar där de utger sig för att vara kvinna, för att i slutändan göra en poäng om motsägelsefullhet eller liknande. 
    Eller så är de låggradigt intensiva och nedvärderande

Vi är ju ett par män här som gillar att vrida perspektiv, till det maskulina, men mer för att få konstruktiva disskusioner. Det händer att vi blir kallade för troll eller incels, men det tål vi 😎 

Jag gillar diskussionerna här som så, det blir något annat än Flashback där jag skrivit förut i alla år. Där är det så många nu, nyreggade och det blir idiotförklarande oneliners istället för disskusioner, så jag tror att de män som dykt upp senaste åren är några som vuxit upp, tröttnat och vill ha ett annat format att skriva i

Det är synd att familjeliv är så tekniskt efterblivet att man inte orkar vara här i längden, det blir stötvis då och då. Finns potential om någon skulle ta tag i det

Svar på tråden Hur många % trådar/inlägg skrivs av kvinnor?