Tyra myra skrev 2024-09-18 16:50:00 följande:
Är lite nyfiken på FL trollen. Är de annorlunda än andra nät troll. Antar att det inte bara är anonymiteten som skapar troll, utan det krävs något annat också.
Om de är kvinnor eller män kanske är oväsentligt sammanhanget.
Ja jag skulle säga att de skiljer sig. På andra ställen är det oftast sarkastiska och uppenbara. Här är trollen ofta små män som inte har sunda relationer till kvinnor rent generellt, och de skriver inte sällan seriösa trådar där de utger sig för att vara kvinna, för att i slutändan göra en poäng om motsägelsefullhet eller liknande.
Eller så är de låggradigt intensiva och nedvärderande
Vi är ju ett par män här som gillar att vrida perspektiv, till det maskulina, men mer för att få konstruktiva disskusioner. Det händer att vi blir kallade för troll eller incels, men det tål vi 😎
Jag gillar diskussionerna här som så, det blir något annat än Flashback där jag skrivit förut i alla år. Där är det så många nu, nyreggade och det blir idiotförklarande oneliners istället för disskusioner, så jag tror att de män som dykt upp senaste åren är några som vuxit upp, tröttnat och vill ha ett annat format att skriva i
Det är synd att familjeliv är så tekniskt efterblivet att man inte orkar vara här i längden, det blir stötvis då och då. Finns potential om någon skulle ta tag i det