Vad gör jag om jag blir utvisat ifrån Sverige?
Jag tror att du oroar dig i onödan. Men om jag vore i ditt läge och hade denna oro, skulle jag arbeta på två fronter:
1. Förankra mig här så mycket som möjligt. Skaffa fast jobb såklart, men det vet du ju redan. Gifta mig och skaffa barn med en svensk (inte bara svensk medborgare utan en riktig svensk, kristen eller vanlig svensk agnostiker/ateist). Det visar att du är ordentligt integrerad i Sverige. Sedan gäller det att hålla pli på ungarna, så att de inte hamnar i gäng, begår brott...
2. Faktiskt förbereda mig för en eventuell flytt till hemlandet. Lära mig språket, lära mig om kulturen, försöka ta reda på hur man kommer in i samhället där om man flyttar dit som vuxen. Vissa yrken kanske inte finns där t.ex., medan andra är högt åtråvärda? Då kan du ju välja det senare. Dessa förberedelser behöver svenska myndigheter inte få reda på. Om du inte begår brott kommer utvisningen aldrig att ske, men jag tänker att dessa förberedelser kanske lugnar dina nerver. Sverige är trots allt inte så jättekul att leva i heller alla gånger - det finns infödda svenskar som drar söderut fullt frivilligt.
Ni på den vänsterliberala sidan är otroliga: när amerikanska presidenter invaderar och för krig och lägger sig i i fjärran länder så är det inte bra, men när de drar tillbaka trupperna därifrån och låter länderna sköta sina egna angelägenheter, så är det inte bra det heller....