• MammatillMatti

Hur tidigt plussa ni med massa graviditetssymtom?

Hej! Jag har bim 8/10, och hade äl 23/9 och känner redan symtom. Jag fick en son i April och har precis samma symtom som när jag plussade med honom!! Brösten ömmar och spänner, stickande och lätt molvärk i magen, trött, humörsvängningar! Inväntar bara mitt plus egentligen, 90% säker!! Vad tror ni?? 

När kan jag testa tror ni? När har ni lyckats plussa efter äl? Jag är på äl+7 idag :) Sist plussa jag äl+14. 
  • Svar på tråden Hur tidigt plussa ni med massa graviditetssymtom?
  • Anonym (katten)

Jag plussade denna graviditet ÄL+9/10 med ett testa tidigt 👍

förra gången jag var gravid plussade jag ÄL+14 men hade inte heller testat innan dess så vet inte om det hade gett utslag tidigare :)

• Anonym (Triss)

Jag är på ÄL+7 idag och hoppas jag är gravid. Har haft lite värk kring livmodern igår och idag. Idag tog även min temp ett rejält skutt upp. Jag har aldrig varit med om det förut så jag fick direkt upp hoppet och väntar spänt på att kunna testa. Har varit väldigt gasig i magen också + tröttare än vanligt kvällstid och sååå hungrig 😅 

Känns omöjligt att det beror på graviditet då det är så tidigt men jag hoppas.

Har du tänkt testa snart TS?

Hade du några symtom tidigt katten?

• Sanset

Åh spännande! Jag hade ägglossning och BIM exakt samtidigt som dig. Börjar testa imorgon och får se om det tog sig denna gången. Var en liten opsie från vår del. Men lika välkommet om det skulle vara så. Blir vårt 3.dje barn isåfall.

• Anonym (katten)
    Anonym (Triss) skrev 2024-10-01 19:30:59 följande:

Jag är på ÄL+7 idag och hoppas jag är gravid. Har haft lite värk kring livmodern igår och idag. Idag tog även min temp ett rejält skutt upp. Jag har aldrig varit med om det förut så jag fick direkt upp hoppet och väntar spänt på att kunna testa. Har varit väldigt gasig i magen också + tröttare än vanligt kvällstid och sååå hungrig 😅 

Känns omöjligt att det beror på graviditet då det är så tidigt men jag hoppas.

Har du tänkt testa snart TS?

Hade du några symtom tidigt katten?

Inte några jättetydliga symptom faktiskt, snarare brist på menssymptom 😅 brukar få svidande bröstvårtor innan mens men inte denna gång. Sen plussade jag alltså för några veckor sen och nu är brösten ömma (men inte vårtorna) molvärk, lättirriterad, muntorrhet, mer flytningar, trött. You name it 😅
  • Anonym (Triss)
    Anonym (katten) skrev 2024-10-02 07:15:32 följande:
    Inte några jättetydliga symptom faktiskt, snarare brist på menssymptom 😅 brukar få svidande bröstvårtor innan mens men inte denna gång. Sen plussade jag alltså för några veckor sen och nu är brösten ömma (men inte vårtorna) molvärk, lättirriterad, muntorrhet, mer flytningar, trött. You name it 😅
    Jag har inte haft symtom tidigt förut när jag varit gravid, testade inte tidigt då heller. Vet inte men är mer uppmärksam nu än förut så jag vill väl hitta symtom också. Allt som avviker från tidigare cykler hoppas jag betyder nåt men det gör det säkert inte 😂

Grattis till din graviditet, hoppas allt går bra 🌸
    Sanset skrev 2024-10-01 23:10:14 följande:

Åh spännande! Jag hade ägglossning och BIM exakt samtidigt som dig. Börjar testa imorgon och får se om det tog sig denna gången. Var en liten opsie från vår del. Men lika välkommet om det skulle vara så. Blir vårt 3.dje barn isåfall.

Håller tummarna 🤞🏻
  • MammatillMatti

Jag har tänkt testa på lördag med CB testa tidigt! 

jag hade symtom tidigt med min April bebis också, kom även då någon vecka efter (om jag nu är gravid). Allt känns ju typ precis samma som den gången så tror ändå jag är det! Speciellt spänningar i brösten och humörsvängningar, min sambo har redan fått skit mot sig 😂 

• Anonym (Triss)
    MammatillMatti skrev 2024-10-02 10:13:15 följande:

Jag har tänkt testa på lördag med CB testa tidigt! 

jag hade symtom tidigt med min April bebis också, kom även då någon vecka efter (om jag nu är gravid). Allt känns ju typ precis samma som den gången så tror ändå jag är det! Speciellt spänningar i brösten och humörsvängningar, min sambo har redan fått skit mot sig 😂 

Vad kul ändå med så tydliga symtom och att det är så likt tidigare graviditet. Långt kvar till lördag, men håller tummarna för dig.

Då jag aldrig förut haft tidiga graviditetsymtom så har jag ju inget att jämföra med 😆 Brukar börja testa ÄL+10, det är på fredag så jag med får vänta några dagar.
  • MammatillMatti
    Anonym (Triss) skrev 2024-10-02 12:00:48 följande:
    Vad kul ändå med så tydliga symtom och att det är så likt tidigare graviditet. Långt kvar till lördag, men håller tummarna för dig.

Då jag aldrig förut haft tidiga graviditetsymtom så har jag ju inget att jämföra med 😆 Brukar börja testa ÄL+10, det är på fredag så jag med får vänta några dagar.

Hehe ja. Enligt cb sida så kan jag tidigast testa på fredag, så då blir det på lördag! Testar dock med testlagrets test varje morgon också, men de är ju inte ?testa tidigt? och tror jag inte skulle ge utslag på dom nu ändå, testar mer ifall att 😄

Åh vad spännande!! När har du bim? 

• Anonym (Triss)
    MammatillMatti skrev 2024-10-02 12:13:35 följande:

Hehe ja. Enligt cb sida så kan jag tidigast testa på fredag, så då blir det på lördag! Testar dock med testlagrets test varje morgon också, men de är ju inte ?testa tidigt? och tror jag inte skulle ge utslag på dom nu ändå, testar mer ifall att 😄

Åh vad spännande!! När har du bim? 

BIM för mig blir 7/10 😬🤞🏻
  • MammatillMatti
    Anonym (Triss) skrev 2024-10-02 12:20:55 följande:
    BIM för mig blir 7/10 😬🤞🏻
    Åh, det är ju dagen innan min, väldigt tätt inpå! 
  • IamGabs
    MammatillMatti skrev 2024-09-30 15:59:10 följande:
    Hur tidigt plussa ni med massa graviditetssymtom? Hej! Jag har bim 8/10, och hade äl 23/9 och känner redan symtom. Jag fick en son i April och har precis samma symtom som när jag plussade med honom!! Brösten ömmar och spänner, stickande och lätt molvärk i magen, trött, humörsvängningar! Inväntar bara mitt plus egentligen, 90% säker!! Vad tror ni?? 

När kan jag testa tror ni? När har ni lyckats plussa efter äl? Jag är på äl+7 idag :) Sist plussa jag äl+14. 
    Det låter ju onekligen som att det är en graviditet! Min förra graviditet plussade jag på äl+10. Då var jag redan bombsäker på att jag var gravid så jag tycker inte äl-+7 låter orimligt alls. 
  • Anonym (Triss)

Min bubbliga mage fortsätter, även tröttheten, tempen fortsätter stiga. Tog sista gravtest jag hade hemma igår men det visade inget så nu får jag vänta hela helgen. Tror jag ska försöka låta bli att köpa nåt test. Har ju egentligen inga jättetydliga symtom. Lite illamående hade ju inte varit helt fel 😂

För er andra då? 

• MammatillMatti

Igår fick jag en nidblödning tror jag!!! Det var som en liten blodstrimma på pappret! Vad tror ni enligt bilden??
    Har fortsatt molande värk i magen och spända bröst, humörsvängningar. Känns inte som att mensen kommer att komma faktiskt. 

• MammatillMatti
    IamGabs skrev 2024-10-03 21:38:44 följande:
    Det låter ju onekligen som att det är en graviditet! Min förra graviditet plussade jag på äl+10. Då var jag redan bombsäker på att jag var gravid så jag tycker inte äl-+7 låter orimligt alls. 
    Har försökt och blivit negativt, tror jag hade nidblödning igår dock så det förklarar ju det negativa! Tänker vänta tills på måndag iaf!! Men känner på mig att jag är gravid, som att man bara vet (??)
  • MammatillMatti

Nu kom mensen, 4-5 dagar tidigt. Det förklarar ju varför symtomen kom så tidigt iaf då var de bara 1 vecka innan mens, var väl tidig mens och tidig pms (brukar känna 1-2 dagar innan bara) 😪
    Blir nya tag nästa månad istället, detta var vårt första försök men Aprilbebisen var gjord på första försöket så ovan vid känslan att försöka, redan jobbigt 😅

• Anonym (katten)
    MammatillMatti skrev 2024-10-05 19:37:03 följande:

Nu kom mensen, 4-5 dagar tidigt. Det förklarar ju varför symtomen kom så tidigt iaf då var de bara 1 vecka innan mens, var väl tidig mens och tidig pms (brukar känna 1-2 dagar innan bara) 😪
    Blir nya tag nästa månad istället, detta var vårt första försök men Aprilbebisen var gjord på första försöket så ovan vid känslan att försöka, redan jobbigt 😅

Trist.. men kämpa på! Snart kommer plusset ❤️
  • Anonym (Blomman)

Hej 
    Har läst tillbaka några sidor i tråden med symtom. Vi har försökt bli gravida I ca 1 1/2 år med 1 MA förra året i nov bim +6. Den senaste veckan har jag känt lite mer symptom än vanligt vid mens. Trötthet, uppblåst- ugasig och stickning- ömma bröstvårtor. I dag bim -4 testade jag positivt med clear blue testa tidigt. Med digital skärm. 
    Kan knappt tro att det är sant. Kan testet visa fel? 

• Anonym (katten)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-10-06 08:44:24 följande:

Hej 
    Har läst tillbaka några sidor i tråden med symtom. Vi har försökt bli gravida I ca 1 1/2 år med 1 MA förra året i nov bim +6. Den senaste veckan har jag känt lite mer symptom än vanligt vid mens. Trötthet, uppblåst- ugasig och stickning- ömma bröstvårtor. I dag bim -4 testade jag positivt med clear blue testa tidigt. Med digital skärm. 
    Kan knappt tro att det är sant. Kan testet visa fel? 

Klart det är sant!! Grattis!! Testade plus med samma test BIM -3/4 ❤️ lycka till 😍
Svar på tråden Hur tidigt plussa ni med massa graviditetssymtom?