Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Tjejer, vad spanar ni in på andra tjejer?

Anonym (Hur smal) skrev 2024-10-19 01:54:00 följande:

Röstade på lår, för det är nog det jag definierar mest som smal på en kvinna. så fint att ha en glipa mellan låren. Tjocka lår är fula. en del tjejer har fruktansvärt feta lår. Usch

När du nu har haft ätstörningar själv är det väl än mer korkat och visar enorm brist på empati att kommentera kroppar och vikt på det viset.
  • Anonym (.)
    Anonym skrev 2024-10-19 08:11:32 följande:
    Jag är fd anorektiker, var rejält illa däran när det var som värst. 

Jag tittar och resonerar precis likadant. Resonerar alltså för mig själv, skulle aldrig kommentera högt för personen i fråga. Dock kommenterar vi därhemma om vi exempelvis ser någon väldigt fet person på TV.

Gällande ts så kollar jag, precis som "Hur smal", just på hur smal en kvinna är. Om hon har fläskig mage t ex.
    Jag har själv anorexia men skulle aldrig få för mig att kommentera sånt ens hemma. Reflekterar jag över andras kroppar? Självklart. Men istället för att säga vad jag tänker då i stunden om en kropp håller jag tyst och reflekterar över varför jag tänker som jag gör. Det handlar ju inte enbart om att någon ska höra och bli sårad utan även om att arbeta med mig själv och ifrågasätta skönhetsideal.
Svar på tråden Tjejer, vad spanar ni in på andra tjejer?