• Anonym (Cougar)

Varför medger inte män att de gillar äldre kvinnor?

Läser man härinne och på diverse andra forum så hävdar män mestadels att de bara vill ha yngre kvinnor och ser äldre som förbrukade. Detta speglar inte alls min erfarenhet. 

Jag är medlem på Darkside och blir där överöst med meddelanden från yngre män (jag är 45). Även IRL blir jag uppraggad av yngre gång på gång. Alltså OFTA. Likaså på diverse andra sajter/appar. 

Har fått till mig att de attraheras av att vi är har en stabilare och mognare personlighet, men också att vi är kvinnligare. Mer jordnära. Sexigare och mer självsäkra. 

Men när man läser i forumstrådar verkar få män vilja erkänna att de faktiskt gillar äldre kvinnor och skriver mest en massa nedlåtande saker. Varför är det egentligen så? Handlar det mest om att en viss typ av män vill att det ska vara så för att passa deras världsbild? Att de helt enkelt är så förblindade av allt kvinnohat och måste spilla ut det nånstans? 

• Svar på tråden Varför medger inte män att de gillar äldre kvinnor?
  • Tecum
    Anonym (Emma) skrev 2024-10-26 14:15:56 följande:
    Ändå är det väl rätt många (främst) män som skaffar en betydligt yngre efter han skiljer sig? Det är i varje fall så det låter som på sajter och ute i samhället. En ny ung kvinna som han snabbt skaffar barn med.

P.S de män som har möjligheten och ännu är attraktiva d.v.s.
    Precis det är bara snack och i viss mån önsketänkande. Hur många 50-åringar känner du som dejtar 25-åriga kvinnor? De enda som gör det i något högre grad är kändisar och för dem är det ett sätt att boosta sitt ego. De är exhibitionister och en yngre kvinna är en accessoar för dem.

När man blir äldre är skillnaden i mogenhet inte så påtaglig, även med 10-15 års skillnad är man på samma nivå. 
  • Anonym (Typ)
    Anonym (Emma) skrev 2024-10-26 09:26:43 följande:

Förstår inte varför man skulle vilja och orka ha en yngre? De lever en helt annan livsstil än en äldre, och på det den konstanta oron om att man i duger, eller att personen ledsnar på en gamling och ska vara otrogen.

För att det är mer attraktivt?

Att resonera som du gör och avsiktligt välja ett sämre alternativ för att man är rädd att mista det är inte rimligt enligt mig. Man vill ha så bra som möjligt.

• Anonym (M)
    felicityporter skrev 2024-10-20 00:16:08 följande:
    Kan garantera dig att det inte är någon skillnad o slapphet. 😆😆😆
    Då har man inte fött barn
  • Lazzi

Jag tänder på äldre kvinnor o jag är gammal själv är nå visst över äldre kvinnor 

• felicityporter
    Anonym (M) skrev 2024-10-27 14:54:35 följande:
    Då har man inte fött barn
    Jag har ingen aning om hur det är när man fött barn vaginalt så jag kan således inte uttala mig om det, men jag har fött mina barn genom kejsarsnitt. Jag har ingen aning om detta påverkar eventuell ?slapphet? eller ej, men jag kunde inte ens genomföra ett samlag med min nuvarande pojkvän de första gångerna pga att jag var för trång. Det tog således lite tid tills att jag kände mig helt avslappnad så att han ens kunde tränga in, trots att jag ville innan också.
  • Anonym (uppenbarligen)
    Fjäril kär skrev 2024-10-19 23:16:23 följande:

Har du verkligen helt missat hajpen bland 25-åriga män som fullständigt dränker kvinnor 40+ i meddelanden och raggning? 

Uppenbarligen inte.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Typ) skrev 2024-10-27 14:14:14 följande:

För att det är mer attraktivt?

Att resonera som du gör och avsiktligt välja ett sämre alternativ för att man är rädd att mista det är inte rimligt enligt mig. Man vill ha så bra som möjligt.

Inte enbart för att jag är rädd att mista personen. Jag skulle varken vilja eller orka leva en 20-30 årings liv igen. En relation håller inte bara baserat på utseende, man behöver ha saker gemensamt med sin partner också.
  • Anonym (cissi)

Jag har kompis som uttrycker sej precis som du.  Hon får så mycket yngre
    killar, det kryllar av dom. Som uppskattar henne och ger henne komplimanger
    och bekräftar henne som kvinna.

Efter långt dejtande så hittade hon tillslut rätt och träffade en kille som var 25 år
    och hon själv 42.

hade förväntat mej en hunk så som hon berättat men fy fan , ja vad skall jag säga
    en blandning av Harry Potter och Leif GW Persson.

• Tecum
    felicityporter skrev 2024-10-29 03:24:28 följande:
    Jag har ingen aning om hur det är när man fött barn vaginalt så jag kan således inte uttala mig om det, men jag har fött mina barn genom kejsarsnitt. Jag har ingen aning om detta påverkar eventuell ?slapphet? eller ej, men jag kunde inte ens genomföra ett samlag med min nuvarande pojkvän de första gångerna pga att jag var för trång. Det tog således lite tid tills att jag kände mig helt avslappnad så att han ens kunde tränga in, trots att jag ville innan också.
    Min fru har fött två barn vaginalt och jag kan inte känna att hon blivit slappare.
  • Anonym (Cougar)
    Anonym (cissi) skrev 2024-10-29 09:30:52 följande:

Jag har kompis som uttrycker sej precis som du.  Hon får så mycket yngre
    killar, det kryllar av dom. Som uppskattar henne och ger henne komplimanger
    och bekräftar henne som kvinna.

Efter långt dejtande så hittade hon tillslut rätt och träffade en kille som var 25 år
    och hon själv 42.

hade förväntat mej en hunk så som hon berättat men fy fan , ja vad skall jag säga
    en blandning av Harry Potter och Leif GW Persson.

Skönheten ligger i betraktarens öga, som man brukar säga. Spelar det ens någon roll så länge båda de är nöjda? 
  • Anonym (Mimmi)

Min man är 12 år yngre än mig,  det har aldrig varit något problem. 

• Anonym (Pappa till tre barn)

Jag tror du har svårt att få en bra helhetsbild av verkligheten.

Det finns 391 000 män i Sverige i åldern 20-30 år. 

Hur stor andel av dessa har skrivit till dig eller visat något intresse på annat sätt?

Just det, inte så stor andel.

Så vad män tycker om äldre kvinnor kan man inte avgöra baserat på det intresse som vissa män visar.

För övrigt så har jag en bekant kvinna som hela tiden fick yngre killar på kroken. Men någon relation fick hon inte till. Just för att de bara ville ligga.

Och det är ju grejen med killar. Ribban för att ligga är betydligt lägre än ribban för att bilda en relation.

• Anonym (Isabelle)
    Anonym (B) skrev 2024-10-19 21:59:37 följande:

Vissa män gillar äldre kvinnor, vissa gillar jämnåriga, vissa gillar yngre. Något mer du undrar över?

Och de flesta kan gilla både yngre , jämnåriga och äldre. Det är nog faktiskt vanligast. Känner många (både män och kvinnor) som både har dejtat ganska mycket äldre och yngre och jämnåriga. Den äldsta jag har dejtat var 22 år äldre (jag 26 och han 48) den yngsta var 7 år yngre (jag var 32 och han 25). Men mest har jag de jag har haft längre förhållanden med inklusive nuvarande partnern som jag väntar mitt andra gemensamma barn med har varit ganska nära mig i ålder.

Det måste inte vara så att man antingen gillar det ena eller det andra utan det kan vara så att man blir kär i eller attraherad av en person också oavsett ålder (inom vissa gränser såklart). 

• Anonym (Hldjhu)
    Anonym (Cougar) skrev 2024-10-19 21:57:36 följande:
    Varför medger inte män att de gillar äldre kvinnor?

Läser man härinne och på diverse andra forum så hävdar män mestadels att de bara vill ha yngre kvinnor och ser äldre som förbrukade. Detta speglar inte alls min erfarenhet. 

Jag är medlem på Darkside och blir där överöst med meddelanden från yngre män (jag är 45). Även IRL blir jag uppraggad av yngre gång på gång. Alltså OFTA. Likaså på diverse andra sajter/appar. 

Har fått till mig att de attraheras av att vi är har en stabilare och mognare personlighet, men också att vi är kvinnligare. Mer jordnära. Sexigare och mer självsäkra. 

Men när man läser i forumstrådar verkar få män vilja erkänna att de faktiskt gillar äldre kvinnor och skriver mest en massa nedlåtande saker. Varför är det egentligen så? Handlar det mest om att en viss typ av män vill att det ska vara så för att passa deras världsbild? Att de helt enkelt är så förblindade av allt kvinnohat och måste spilla ut det nånstans? 

Jag tror det härstammar från kvinnohat. Behovet att kavla ut att kvinnor förfaller efter si och så ålder handlar ju om en slags kontroll och makt över kvinnor som grupp (annars skulle man väl inte säga något)

Det beror på en känsla av förlorad kontroll. Personen känner sig känslosam och liten och försöker finna någon slags makt. Sorgligt faktiskt.
  • Anonym (Emma)

Jag tror det handlar mycket om män som har det svårt i dejtinglivet. Den frustration när de inte får någon uppmärksamhet av kvinnor går ut över kvinnor i allmänhet. De har svårt att klara av känslan att bli ratade, så de projicerar sina tillkortakommanden på kvinnor för att kompensera för det. 

Svar på tråden Varför medger inte män att de gillar äldre kvinnor?