Kunniglingvist skrev 2024-10-30 02:05:19 följande:
Till viss del tror jag det finns grund till TS påstående, dvs att kvinnor generellt uppfattas som mer kräsna än förr / större diskrepans mellan sitt eget marknadsvärde i singelvärlden jämfört med det som efterfrågas. Detta är ett rätt väldokumenterat/välstuderat fenomen, särskilt när det kommer till appar som Tinder osv.
Jag tror inte det är kvinnors fel dock. Jag tror det här fenomenet bottnar sig i förändringen kvinnlig respektive manlig sexualitet alltefter samhället närmar sig jämställdhet. Samt tillgängligheten som tillkommit med sociala medier. Kvinnor är inte alls i samma utsträckning beroende av män längre. Kvinnor har råd att ställa högre krav på hur en tilltänkt partner ska vara. Det minskar tillgången till sex för männen. Män blir samtidigt i större utsträckning osäker på sin roll och hur de ska föra sig. Kraven som ställs på en man har ökat oerhört mycket. Män hanterar såklart det här uruselt. Istället för att höja kraven man har på sig själv kan man ju söka genvägen, dvs att istället sänka kraven man ställer på kvinnor drastiskt. Utbudet för de kvinnor med lägre marknadsvärde höjs avsevärt och de desperata männen får stora problem bara att hitta någon även långt under sitt eget "värde".
Det är inte konstigt att kvinnor är kräsna när det finns 10 desperata män för varje 1 tjej på alla dessa dejtingsidor online. Jag skulle också vara djävligt kräsen om jag fick ta mig igenom 50 nya meddelanden online dagligen, varav majoriteten är helt åt helvete white trashiga eller inte alls genomtänkta.
Lösningen på detta är såklart att skapa och se ditt eget värde. Bygg upp något med dig själv som du är stolt över. Som gör att du mår bra. Som stärker ditt självförtroende och tillåter ditt ego att slappna av. Om du hade fler saker att må bra över i ditt liv hade du inte varit lika äckligt behövande av validering från kvinnor. Vilken sin tur förmodligen gör att du skickar ut fler attraktiva signaler för tjejer där ute att plocka upp. Tdlr. Va inte en så patetisk incel, bli någon värd att ha
Bra skrivet.
Jag tycker även att man ska känna sig själv, man vet ofta sitt sanna värde oavsett kön. Hur man bemöts irl säger det mesta även i andra relationer än rent romantiska. Dejtappar kan göra det mer komplicerat än vad det är att träffa rätt person men för mig har det ändå funkat bra, jag har en diger kravlista inom mig så att jag hamnar rätt. Det gäller att ha tålamod för att hitta guldkornen och att inte se det så allvarligt, appar är bara en metod av flera.
Verkar som om en del män missar det här med att det man vill är att hitta rätt person för just en själv, kemi framförallt. Ihop med en person som är samstämmig med det liv man själv lever. Funderar på om kvinnor har bättre koll på att det ska "kännas" rätt än män. En partner är liksom inte en platshållare som ska checkas av, den ska tillföra så mycket att ens dagar blir klart bättre, annars är singelskap väldigt mycket att föredra. Inte drama, inte irritation utan förbättrad livskvalitet och en situation där man lyfter varandra.