• Anonym (Gammeldags?)

Varför lägger du ut bilder på dig själv med putande läppar på sociala medier?

Jag har alltid fascinerats av alla dessa putande läppar och utskjutande höfter på sociala medier. Jag använder instagram ibland, och ser då bekanta som lägger upp bild efter bild. En postar bilder från toaletten på gymmet, gärna med ett v-tecken med fingrarna. Alltid en utskjuten höft. Försök till sug i blicken. Människan är en bit över 30 och har två barn. Bland annat en dotter som ska uppfostras av en kvinna som alltså anser det viktigt att se sexig ut för okända människor på instagram.

Vad är det vi lär våra barn? Hur går tankegångarna? Varför detta behov av uppskattning från okända människor? Vi har en generation unga som mår sämre och sämre och som ser sina föräldrar posera för andras uppskattning.

Jag kanske är gammeldags och inte förstår bättre, men varför gör vuxna människor på det här sättet? Varför måste varje träningspass, middag, klädinköp och busstur till jobbet dokumenteras med en bild på putande läppar och sex?

• Svar på tråden Varför lägger du ut bilder på dig själv med putande läppar på sociala medier?
  • Anonym (?)

Har alltid funnits personer som har ett stort sexuellt bekräftelsebehov. Men hur vanliga är dessa mammor? Jag har ingen sån bland mina kontakter.

• Anonym (Se mig)

Ju mer tid man spenderar på sociala medier, desto större bekräftelsebehov. Typ.

• Anonym (Gammeldags)

Japp, du har helt rätt. Du är gammeldags.

• Anonym (Nej till ankläppar)

Jag håller med Ts. Dessa ständiga selfies med plutande, förstorade läppar. De ser ut som en fisk. Och gärna huvudet på sned. Och handen i nacken, eller i ansiktet, som gör att de får en jättehand. Titta på mig, jag är så snygg! Är inte detta narcissism? Vad gör de med dessa bilder? 

• Anonym (U)

Sociala medier är djävulens påfund, där mycket handlar om att framstå som en värdig sexuell partner. Blir spyless på alla dessa jävla rövar som dyker upp här och var i flödet. Skönhetsideal har alltid funnits men nu konfronteras vi av dem flera gånger om dagen. Inte konstigt att alla mår skit.

• Tukt

Monkey se, monkey do. Men det värsta plutandet är väl över nu tycker jag. Förutsatt att vi inte pratar läppförstoring för det tycks trenda lite än, även om det med är på väg ned, på samma vis som de groteskt långa, påsydda ögonfransarna.

• Anonym (Borderlina)

När jag använde social media var det dels som reklam till min soloporr jag tjänade pengar på men även i sig för uppmärksamhet/bekräftelse och även sällskap (låter patetiskt). Jag hade inga vänner. 

Jag är en misslyckad person. Inte smart, inte rolig, jag är jobbig, needy, klängig. Jag har inte barn och jag är inte behövd, jag är en störd jobbig dum elak självisk psykstörd liten bitch...så varför skall jag ens existera? ...har inget liksom inget positivt att tillföra i något sammanhang. Mycket så funderade jag.  Men jag ser bra ut naken och i bikini, jag kan röra mig sexigt, posera. Jag är ingen klassisk skönhet i ansiktet men jag har snygg petite figur...så det kändes som mitt bidrag till världen hur tragiskt det än var.

män som kollade på min content kändes som...mina kompisar typ? Gillar komplimanger.

Men kändes som om hela mitt liv blev "Hur få det här att bli sexigt på social media?" Kunde liksom inte vara i nuet på en plats och "vara där helt" utan allt var hur jag ser ut på kort klipp eller film där jag var.

Min psykiatriker gav mig rådet att först ta bort social media och sedan när jag var bekväm bara ha anonym social media där jag kan prata om annat som intresserar mig med folk men inte lägga ut bilder på mig själv.

Blev lättare när jag träffade min man. Jag får liksom ut det där massiva uppmärksamhetsbehovet och behovet av bekräftelse av honom.. 

• Anonym (Borderlina)

Social media och histrionisk personlighetsstörning (som jag stämmer in på bättre än borderline) tror jag är en väldigt toxisk kombination. 

• Anonym (Solis)

Jag är 70 plus och gör likadant, det är en kick och ger härliga likes

• Anonym (S)

Förstår inte heller ser billigt ut tycker jag. Lite som att man skriker efter uppmärksamhet. Normala miner och poser är det finaste. Allt annat ser bara löjligt ut tycker jag. 

• Anonym (Borderlina)
    Anonym (Solis) skrev 2024-10-30 13:13:12 följande:

Jag är 70 plus och gör likadant, det är en kick och ger härliga likes

Hur känner du när din förra bild gav 100 likes och ett dussin komplimanger bland kommentarerna och din nya ger 30 och "lol ur abs are uneven and u r butterface skank"? (Tex)
  • Anonym (Gammeldags)
    Anonym (Borderlina) skrev 2024-10-30 13:28:46 följande:
    Hur känner du när din förra bild gav 100 likes och ett dussin komplimanger bland kommentarerna och din nya ger 30 och "lol ur abs are uneven and u r butterface skank"? (Tex)
    Vilken olämplig fråga och formulering. Sjukt!
  • Anonym (Solis)
    Anonym (Borderlina) skrev 2024-10-30 13:28:46 följande:
    Det känns bra, 30 är ju mer än 0
  • Anonym (Gammeldags?)
    Anonym (U) skrev 2024-10-30 12:23:09 följande:

Sociala medier är djävulens påfund, där mycket handlar om att framstå som en värdig sexuell partner. Blir spyless på alla dessa jävla rövar som dyker upp här och var i flödet. Skönhetsideal har alltid funnits men nu konfronteras vi av dem flera gånger om dagen. Inte konstigt att alla mår skit.

Och jag känner att vi vuxna faktiskt har ett ansvar för alla de ungdomar som sitter klistrade vid sociala medier. Både för våra egna, men också för andras. Att som vuxen och förälder, fortsätta att visa upp sig själv på det viset, är inte att agera en god förebild för sina egna barn. Hur kan man i ena andetaget vara bekymrad över ungas psykiska ohälsa och att de egna döttrarna ska växa upp i en jämställd värld, när man i nästa andetag står på gymtoan och fotar sig själv med sug i blicken och putande rumpa för att sen lägga upp det på ett öppet konto och få 100 gillamarkeringar? Okej att tonåringar eller unga vuxna inte förstår bättre.

Jag har själv haft stor nytta av sociala medier och letar regelbundet efter recept och följer flera matkreatörer. Jag har också hittat bra råd kring löpning (jag är för snål och lat för att köpa och följa ett riktigt program). Så det finns mycket bra att hämta också. Det talas mycket om ATT använda sociala medier, men mindre om VAD de används till.
  • Anonym (juyi)

Det är så tragiskt när äldre mammor runt 30 fyller läpparna och sminkar sig mycket och lägger ut bilder på sociala medier. Dom beter sig som tonåringar och tror att dom är snygga och ser unga ut. 

• Anonym (Se mig)
    Anonym (juyi) skrev 2024-10-30 23:43:43 följande:

Det är så tragiskt när äldre mammor runt 30 fyller läpparna och sminkar sig mycket och lägger ut bilder på sociala medier. Dom beter sig som tonåringar och tror att dom är snygga och ser unga ut. 

Håller med, ser ut som förväxta fjortisar.
  • Tukt

Vad består det tragiska i det hela? Menar att något känns tragiskt är inte så konstigt, för vi människor har massor olika känslor i vår kropp. Men att något faktisk är tragiskt är en annan sak. Varför, för vem är det tragiskt och på vad sätt?
  • Anonym (Borderlina)

Jag fyllde läpparna (kan vart 26 då typ) men ihop med resting bitch face och redan rätt stora läppar så blev det deprimerad anka som försöker pussa en imaginär pojkvän -look.
Svar på tråden Varför lägger du ut bilder på dig själv med putande läppar på sociala medier?