Inlägg från: MammaTillDansband |Visa alla inlägg
  • MammaTillDansband

Köpa hus? Orolig

Anonym (Anonym) skrev 2024-11-28 11:19:59 följande:
    Vi vill byta ut den iallafall. Det sa mäklaren med att det är väl lika bra så man vet att man har bra grejer. Det och ventilationen är ju saker som behöver fixas.
    Mäklare är rätt bra på att copy-paste:a ihop köpekontrakt och dikta ihop klyschiga objektsbeskrivningar. I övrigt behöver man inte lyssna på deras åsikter, de har ingen koll. För att ni borde byta värmepumpen är en åsikt, inte fakta!

I övrigt tycker jag att det låter som en bra affär för er, det är klart att det ger lite svindlande känslor att köpa sitt första hus, men man vänjer sig fort. I de flesta fall är det ingen större panik med hus.
  • MammaTillDansband

Hmmm, jag får kanske ompröva det jag skrivit i tråden tidigare. Det finns en tråd där en person lever tillsammans med en alkoholist som säger sig vara nykter nu, och de funderar på att köpa sitt drömhus tillsammans. Det som beskrivs i den tråden påminner mycket om den här tråden. TS, om det är du som ligger bakom den tråden också, är det inte värmepumpar och lån som är problemet, utan din sambos missbruk och ditt medberoende. Det är ytterst tveksamt om ni bör köpa hus under sådana förhållanden. Din utmattning kan mycket väl orsakas av att du lever tillsammans med en missbrukare som inte tagit tag i sina problem.

Är det inte du som startat den tråden, beklagar jag att jag har för livlig fantasi!

Svar på tråden Köpa hus? Orolig