Inlägg från: Anonym (dotter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dotter)

Min man är beroende

Anonym (Ledsen mamma) skrev 2024-12-03 09:29:04 följande:

Jag älskar honom! Vi har alltid haft en stark grundkärlek. Vi har jättebra sex (när det väl händer). Han är rolig och busig. Han är en jättefin pappa till våra flickor. Jag vill inte splittra vår familj. Jag vill kämpa för oss. 

Stopp.

Han är inte en jättefin pappa. Dina döttrar har en pappa som är alkis. Det är inte jättefint på något sätt. Jag är själv barn till en alkis. Det går inte att växa upp med en sådan utan att ta skada.

Om du gärna vill att dina barn ska ta skada så kan du fortsätta leva med din man. Annars flyttar du. 
  • Anonym (dotter)
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2024-12-03 10:37:40 följande:

Ok han är jättefin när han inte dricker. Han tar mycket ansvar för barnen. Säger att han älskar dem flera gånger per dag. Lämnar den på förskolan innan han går till jobbet.

Jag kommer göra allt för att skydda mina barn så klart! Men jag vill ge min man och vår familj en chans att få hjälp. 

Du är kraftigt medberoende och det känns som om det kommer ta åratal av dina barns uppväxt innan du accepterar det. 

Förmodligen kommer du aldrig lämna honom och dina barn kommer antingen vända er ryggen eller utveckla ett beroende själva när de växer upp.

Tredje alternativet är att de bildar familj med en alkis. 
Svar på tråden Min man är beroende