• Anonym (M)

Han är helt oförmögen till att prata. Jag blir tokig

Vad är det för saker han inte vill prata om?

• Anonym (M)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-12-06 08:33:14 följande:
    Han säger inte att han inte vill. Han säger bara att han inte vet vad han ska svara eller sitter helt tyst bredvid. Han tar inte avstånd och går där ifrån men bidrar liksom inte till att ta samtalet framåt. Jag har försökt vara saklig och säga att han jättegärna får dela sin bild om han anser att min är helt felaktig eller om han tycker att jag har helt fel. Men han säger varken bu eller bä. Om jag tar upp att jag tycker vi lever ojämställt med vem som tar hand om hushållet kan han kontra med ?man behöver inte byta sängkläder en gång i veckan?. då har jag svarat att det är viktigt för mig och att jag gärna gör det då. Men allt annat, tvätt, dammsugning, matlagning etc hur ska vi lösa den biten? Han är tyst eller säger vet inte. Jag ger förslag och lika så där är han tyst. Det liksom blir inget samtal. Men ja vi har hamnat i typiska kvinno- och mansroller och jag vill inte ha det så. men nu har jag ju insett att jag hellre tar all städning bara han kommunicerar med mig. Så det är egentlgien inte städningen om du förstår vad jag menar. Jag känner mig bara tagen för given
    Jo, om du lyssnar mellan raderna. Det är tydligt att han inte vill prata. Annars hade han ju gjort det.
  • Anonym (M)
    Tremere skrev 2024-12-06 13:10:00 följande:

Jag har också varit den tysta i vår relation.
    För mig berodde det på att jag inte visste hur jag skulle uttrycka mig för att få min sida sagd utan att hon skulle bli ledsen och börja gråta.
    Det var ett av mina största hinder.
    Det andra var som någon här skrev tidigare, att det många gånger var hennes sätt eller fel sätt.
    Hon lyssnade på vad jag hade att säga, men sade sedan att jag hade fel.
    Körde ofta med att "så fungerar det inte i andra par" och "jag tycker/känner inte så, så därför måste du ändra dig"
    Av dessa anledningar så slutade jag att svara när det blev diskussioner hemma, för jag visste att det aldrig kom till att vi faktiskt löste något.
    De senaste 5 åren har vi slutat att ta upp saker över huvud taget och bara låtsas att alt är okej.

Varför vill du leva i en sådan relation?

Tycker faktiskt du har ett eget ansvar här, du ska inte skylla på henne. 
Svar på tråden Han är helt oförmögen till att prata. Jag blir tokig