• Anonym (Man)

Vanligt att vara otrogen?

Är en gift man i mina bästa år som drömmer om att ha en älskarinna. Vill fortsätta vara gift med min fru men vänsterprassla lite med jämna mellanrum. Är bara ute efter skön varierande sex och lite spänning i vardagen. Helst hade jag velat träffa kvinnor i stadiga förhållanden som vill samma som jag så man inte råkar ut för någon klängig typ som kärar ner sig i mig... en relativt ung milf är drömmen.

Finns det något bra sätt att komma i kontakt med kvinnor som vill samma som jag men där man ändå kan vara hyfsat anonym tills man träffas irl? Att ragga på krogen är inte aktuellt.

Är det vanligt, är det många här som är otrogna men ändå nöjda med sitt förhållande?

• Svar på tråden Vanligt att vara otrogen?
  • Anonym (Inte som de andra barnen)
    EnAnonumius skrev 2024-12-28 10:11:44 följande:
    Ja och? Och det har då TS i de andra trådarna också skrivit i så fall om de har tråkig sex eller lite sex, i de andra trådarna.
    Har TS i denna tråden skrivit i sina poster att han har "bristen på varierad sex" eller "för lite sex"? I så fall så kan du ju hänvisa till det inlägget där TS skriver detta. Som sagt jag har läst alla hans poster men har inte hittat att TS har sagt att han saknar varierad sex.

Jag har läst TS alla poster och har inte hittat att TS har att han har "brist på varierad sex"..
    Det jag har däremot hittat är att TS vill ha andra kvinnor att knulla med...

Du borde ju vara medveten om att folk är individer i första hand, och när man inte skriver något så kan man ju inte bara sitta och "hitta på" att det är på ett visst sätt baserat på något "vanligt förekommande"..
    Bokstavligt citat trådstarten:

"Är bara ute efter skön varierande sex och lite spänning i vardagen."

Om TS var nöjd med variationen hemma hade han knappast skrivit så eller ens  startat tråden, anser jag. Men TS får väl förtydliga det själv om han inte redan övergett ämnet.
  • EnAnonumius
    Anonym (Inte som de andra barnen) skrev 2024-12-28 11:54:06 följande:
    Bokstavligt citat trådstarten:

"Är bara ute efter skön varierande sex och lite spänning i vardagen."

Om TS var nöjd med variationen hemma hade han knappast skrivit så eller ens  startat tråden, anser jag. Men TS får väl förtydliga det själv om han inte redan övergett ämnet.
    Ja DU anser detta.
    Du borde ju vara medveten om att din tolkning ärr inte den enda "rätta" tolkningen, när den meningen går att tolka olika..
    Du har valt att tolka det som "brist..." på varierande sex.

Att TS bör förtydliga själv, var det ENDA vettiga du har skrivit. Men tills TS gör detta, om han nu, som du påtalade, inte hart lämnat ämnet, så anser jag att du skall lägga ned och rätta  andra och utgå från att din tolkning är den enda rätta tolkningen, som du gjort hitintills.
    För som sagt, TS skrev även i trådstarten citerar:

"Är det vanligt, är det många här som är otrogna men ändå nöjda med sitt förhållande?

(slut på citatet)

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tyra myra

Måste ställa några frågor till er som debatterar TS frågeställning.

1 Om ni blir så upprörda av TS inlägg, varför lämnar ni då inte tråden?  Jag läser inte trådar som provocerar mig, och ger mig inte in i diskussioner. TS har rätt att vädra sina åsikter. 

2 Om ni vill vädra era åsikter gör ni det bäst genom att skapa en egen tråd. Varför gör ni inte det?

3 Detta är ett öppet forum där åsikter bryts mot varandra inte ett forum för mobbing och personangrepp.  

Oavsett trådens ämne är det TS som äger frågan, inte opponenterna

• Anonym (Klotet)
    Tyra myra skrev 2024-12-28 15:26:51 följande:

1 Om ni blir så upprörda av TS inlägg, varför lämnar ni då inte tråden?  Jag läser inte trådar som provocerar mig, och ger mig inte in i diskussioner. TS har rätt att vädra sina åsikter. 

2 Om ni vill vädra era åsikter gör ni det bäst genom att skapa en egen tråd. Varför gör ni inte det?

3 Detta är ett öppet forum där åsikter bryts mot varandra inte ett forum för mobbing och personangrepp.  

Och hur tycker du TS äger frågan? Genom att inte svara på frågor?

Du tycker kanske det är mobbning att säga åt en man att han är ett svin när han vill bedra sin fru, många tycker tvärtom att det är att säga sanningen till honom. En sanning han bör tåla. 
  • Tyra myra
    Anonym (Klotet) skrev 2024-12-28 15:30:30 följande:
    Och hur tycker du TS äger frågan? Genom att inte svara på frågor?

Du tycker kanske det är mobbning att säga åt en man att han är ett svin när han vill bedra sin fru, många tycker tvärtom att det är att säga sanningen till honom. En sanning han bör tåla. 
    Om TS inte svarar på frågor så har hen väl lämnat.  Då är det väl inte längre intressant att kommentera längre.  

Vad som är mobbing eller ej kan endast den drabbade avgöra.   Men nog vore det trevligare om vi använde samma språkbruk här som i vanliga livet. Tror inte du går fram till en vilt främmande människa och kallar hen svin. Eller hur?  Vem avgör vad som är sanning på ett anonymt forum?

Hur som helst tycker i alla fall jag, att man bör vara lite återhållsam med adjektiven 
  • Anonym (Pi II)
    Tyra myra skrev 2024-12-28 16:09:14 följande:
    Om TS inte svarar på frågor så har hen väl lämnat.  Då är det väl inte längre intressant att kommentera längre.  

Vad som är mobbing eller ej kan endast den drabbade avgöra.   Men nog vore det trevligare om vi använde samma språkbruk här som i vanliga livet. Tror inte du går fram till en vilt främmande människa och kallar hen svin. Eller hur?  Vem avgör vad som är sanning på ett anonymt forum?

Hur som helst tycker i alla fall jag, att man bör vara lite återhållsam med adjektiven 

Vad är det för fel på adjektiv? Lite svårt att beskriva något utan beskrivande ord? 

Och nä, definitionen av mobbing ligger inte hos hos en enskild person. 

Om man är särdeles känslig för olika, kanske vardagliga, saker är det pragmatiskt att undvika dem om man kan. Att tro att man kan förändra världen och människors beteende genom att utsätta sig för det och gapa om hur dåligt det är?

Som de som ägnat tio år åt att skriva på det här forumet hur dåligt det är. Till exempel för att man kan skriva anonymt. 

Går samma personer varenda dag till fiskbutiken, äter fisk, och gapar om hur mycket de inte gillar fisk och att butiken borde sälja kött istället? 

I bägge fallen finns det gott om alternativ. Det känns verkligen enklare att direkt gå till ett forum där man skriver reggat eller en köttbutik direkt? Inte bara för sig själv, utan allas trevnad?

(Dessvärre verkar ingen bete sig bättre där deras profil är reggad. Människor på sociala media och/eller människor generellt är riktigt ocoola)

• Tyra myra
    Anonym (Pi II) skrev 2024-12-28 17:24:37 följande:

Vad är det för fel på adjektiv? Lite svårt att beskriva något utan beskrivande ord? 

Och nä, definitionen av mobbing ligger inte hos hos en enskild person. 

Om man är särdeles känslig för olika, kanske vardagliga, saker är det pragmatiskt att undvika dem om man kan. Att tro att man kan förändra världen och människors beteende genom att utsätta sig för det och gapa om hur dåligt det är?

Som de som ägnat tio år åt att skriva på det här forumet hur dåligt det är. Till exempel för att man kan skriva anonymt. 

Går samma personer varenda dag till fiskbutiken, äter fisk, och gapar om hur mycket de inte gillar fisk och att butiken borde sälja kött istället? 

I bägge fallen finns det gott om alternativ. Det känns verkligen enklare att direkt gå till ett forum där man skriver reggat eller en köttbutik direkt? Inte bara för sig själv, utan allas trevnad?

(Dessvärre verkar ingen bete sig bättre där deras profil är reggad. Människor på sociala media och/eller människor generellt är riktigt ocoola)

Självklart är upplevelsen att vara mobbad subjektiv.  Det finns ingen objektiv mobbning.  

Det handlar inte heller om känslighet utan om sociala regler för hur man uppför sig mot varandra.  

Varför ska det vara så svårt att föra fram sig åsikt i egna trådar?  Är man kanske rädd för att få mothugg? 
  • EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2024-12-28 15:26:51 följande:

1) Detta är ett diskussionsforum. Inte någon anslagstavla där man sätter upp sin åsikt.
    Men vad fint att DU inte läser trådar som provocerar dig..
    Fast här är en nyhet för dig..  Kanske världens största nyhet för dig..
    Bara för att man engagerar sig, så måste det inte alls betyda att man är provocerad av det för den saken skull. Bara personer som är strikt binära i sitt tankesätt resonera utifrån svartvita modeller.

Så mina två frågor till dig här på ettan på ettan.

Varför tar du för givet att folk är provocerade som diskuterar i denna tråden? Är det vanligt att du utgår från att det bara kan endast varandra motsatser på alternativen.

2) Som sagt, detta är ett diskussionsforum, inte en anslagstavla man klistra åsikter. 
    Lägger man upp sina åsikter på ett diskussionsforum så får man räkna med att det blir en diskussion och att man lägger sin åsikt kring ett ämne, och/eller ger tips och råd.

Min fråga till dig på tvåan här.
    Varför anser du att folk inte ska få göra sådant som ett diskussionsforum är till för att det diskuteras och man lägger sin åsikt kring någon annans åsikt om de har starta en tråd?

3) Just det detta är ett öppet forum som man diskuterar och/eller byter åsikter. Man har rätten att delta i vilken tråd man vill på ett öppet forum.
    När du anklagar folk för att mobba, så anser jag att du skall exemplifiera med. Men nu har du inte gjort detta.
    Sedan så vem avgör vad som klassas som mobbing, jo det "gör man själv", det är inget någon utomstående kan göra åt andra.

Så varför säger du då till folk att de inte skall utbyta just åsikter och/eller diskutera på ett öppet diskussionsforum (se din punkt 1 och 2), när det är just detta man skall göra på ett öppet diskussionsforum?

• Tyra myra
    EnAnonumius skrev 2024-12-28 17:35:31 följande:
    1) Detta är ett diskussionsforum. Inte någon anslagstavla där man sätter upp sin åsikt.
    Men vad fint att DU inte läser trådar som provocerar dig..
    Fast här är en nyhet för dig..  Kanske världens största nyhet för dig..
    Bara för att man engagerar sig, så måste det inte alls betyda att man är provocerad av det för den saken skull. Bara personer som är strikt binära i sitt tankesätt resonera utifrån svartvita modeller.

Så mina två frågor till dig här på ettan på ettan.

Varför tar du för givet att folk är provocerade som diskuterar i denna tråden? Är det vanligt att du utgår från att det bara kan endast varandra motsatser på alternativen.

2) Som sagt, detta är ett diskussionsforum, inte en anslagstavla man klistra åsikter. 
    Lägger man upp sina åsikter på ett diskussionsforum så får man räkna med att det blir en diskussion och att man lägger sin åsikt kring ett ämne, och/eller ger tips och råd.

Min fråga till dig på tvåan här.
    Varför anser du att folk inte ska få göra sådant som ett diskussionsforum är till för att det diskuteras och man lägger sin åsikt kring någon annans åsikt om de har starta en tråd?

3) Just det detta är ett öppet forum som man diskuterar och/eller byter åsikter. Man har rätten att delta i vilken tråd man vill på ett öppet forum.
    När du anklagar folk för att mobba, så anser jag att du skall exemplifiera med. Men nu har du inte gjort detta.
    Sedan så vem avgör vad som klassas som mobbing, jo det "gör man själv", det är inget någon utomstående kan göra åt andra.

Så varför säger du då till folk att de inte skall utbyta just åsikter och/eller diskutera på ett öppet diskussionsforum (se din punkt 1 och 2), när det är just detta man skall göra på ett öppet diskussionsforum?
    Du förstår inte riktigt.  Den som skapar tråden "äger frågeställningen"  De som tex jag, gör just nu är att jag kapar tråden för mitt eget syfte. 

Vad jag läst i den här tråden är meningsskiljaktigheter och personliga påhopp inte på TS utan andra nic. Man har kapat den här tråden för att ifrågasätta en person.

Detta har ingenting med ett gott diskussionsklimat att göra.  Spelar ingen roll om det är ett öppet eller stängt forum. Vanligtvis brukar reglerna vara hårdare på ett öppet forum än ett stängt.  Inget mediaföretag är intresserade av sårande kommentarer  och personliga påhopp.

Varför inte starta en tråd med frågeställningen är alla otrogna svin? Det vore väl intressant?
  • EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2024-12-28 16:09:14 följande:
    TS i denna tråd är en man, som är gift med en kvinna. Så det är helt okey att använda pronomet "han" om TS.

Svar på tråden Vanligt att vara otrogen?