Tyra myra skrev 2024-12-28 15:26:51 följande:
Måste ställa några frågor till er som debatterar TS frågeställning.
1 Om ni blir så upprörda av TS inlägg, varför lämnar ni då inte tråden? Jag läser inte trådar som provocerar mig, och ger mig inte in i diskussioner. TS har rätt att vädra sina åsikter.
2 Om ni vill vädra era åsikter gör ni det bäst genom att skapa en egen tråd. Varför gör ni inte det?
3 Detta är ett öppet forum där åsikter bryts mot varandra inte ett forum för mobbing och personangrepp.
Oavsett trådens ämne är det TS som äger frågan, inte opponenterna
1) Detta är ett diskussionsforum. Inte någon anslagstavla där man sätter upp sin åsikt.
Men vad fint att DU inte läser trådar som provocerar dig..
Fast här är en nyhet för dig.. Kanske världens största nyhet för dig..
Bara för att man engagerar sig, så måste det inte alls betyda att man är provocerad av det för den saken skull. Bara personer som är strikt binära i sitt tankesätt resonera utifrån svartvita modeller.
Så mina två frågor till dig här på ettan på ettan.
Varför tar du för givet att folk är provocerade som diskuterar i denna tråden? Är det vanligt att du utgår från att det bara kan endast varandra motsatser på alternativen.
2) Som sagt, detta är ett
diskussionsforum, inte en anslagstavla man klistra åsikter.
Lägger man upp sina åsikter på ett
diskussionsforum så får man räkna med att det blir en diskussion och att man lägger sin åsikt kring ett ämne, och/eller ger tips och råd.
Min fråga till dig på tvåan här.
Varför anser du att folk inte ska få göra sådant som ett diskussionsforum är till för att det diskuteras och man lägger sin åsikt kring någon annans åsikt om de har starta en tråd?
3) Just det detta är ett öppet forum som man diskuterar och/eller byter åsikter. Man har rätten att delta i vilken tråd man vill på ett öppet forum.
När du anklagar folk för att mobba, så anser jag att du skall exemplifiera med. Men nu har du inte gjort detta.
Sedan så vem avgör vad som klassas som mobbing, jo det "gör man själv", det är inget någon utomstående kan göra åt andra.
Så varför säger du då till folk att de inte skall utbyta just åsikter och/eller diskutera på ett öppet
diskussionsforum (se din punkt 1 och 2), när det är just detta man skall göra på ett öppet diskussionsforum?