• Anonym (TS)

Förbjud sex med alkohol?

I Sverige har vi lagar för att köra bil/båt med alkohol i kroppen. 

Varför lagstiftar vi inte om samma sak fast med sex? Typ att vi sätter en promillegräns eller en regel på max en enhet om man ska ha sex.

Läste den här artikeln med en kvinna som drar med sin kompis son och våldtar honom när han är kraftigt berusad och somnar. Hon verkar också helt alkoholiserad med en sjukt skev självbild. Som att hennes sons kompis vill ligga med henne.

Det bästa vore väl att lagstifta så vi får in nya normer. Folk verkar ju inte kunna hantera alkohol och sex. Det verkar ju vara en riskfaktor så det bästa vore väl att normen blir att har man druckit mer en exempelvis en öl eller ett glas vin så ska man INTE ha sex. Och absolut inte med främlingar. 

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/49-arig-kvinna-misstankt-for-valdtakt-av-sonens-kompis/

• Svar på tråden Förbjud sex med alkohol?
  • Anonym (TS)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-22 23:39:34 följande:
    Men det var han som tog initiativ till att de skulle ha sex när de kom hem till hans bostad, hävdar hon
    Hur tolkar du detta? 
  • R3al
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 23:34:47 följande:
    Varför då? Du får ju gärna diskutera i ett forum? argumentera. Inte bara säga ja eller nej. 
    Jag vet inte vad du vill att jag ska svara? 

Klart man ska få ha sex när man är onykter, hur och varför skulle det vara och bli olagligt? 

Jag personligen tycker illa om ONS men oavsett vad jag tycker om det så måste det självklart vara lagligt! 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Noalko) skrev 2024-12-22 23:08:21 följande:
    Förbjud sex med alkohol?

Tycker vi kan förbjuda alkohol istället. Gift är vad det är.

det är lättare att tillämpa en lag med totalt alkoholförbud än
    översexuellt par som varit gifta i 30 år hade ömesidigt sex efter ett fullt men litet glas vin, kvinnan väger 30kg mer än mannen, vem våldtog vem mest?

• Anonym (TS)
    R3al skrev 2024-12-22 23:44:09 följande:
    Jag vet inte vad du vill att jag ska svara? 

Klart man ska få ha sex när man är onykter, hur och varför skulle det vara och bli olagligt? 

Jag personligen tycker illa om ONS men oavsett vad jag tycker om det så måste det självklart vara lagligt! 

Hur ser du på nuvarande samtyckeslagstiftning då? 

Om en person är för berusad för att kunna ge samtycke så blir det problem. Samma sak om den andra är för berusad för att kunna uppfatta samtycke. 

• R3al
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 23:56:15 följande:

Hur ser du på nuvarande samtyckeslagstiftning då? 

Om en person är för berusad för att kunna ge samtycke så blir det problem. Samma sak om den andra är för berusad för att kunna uppfatta samtycke. 

Det är en väldigt svår fråga, personligen så vill jag ha ett samtycke då jag njuter av att min partner njuter och det blir svårt om hon skulle vara berusad bortom uppfattning. 

Tror och hoppas ändå att det är en ickefråga! 
  • Anonym (TS)
    R3al skrev 2024-12-23 00:00:34 följande:
    Det är en väldigt svår fråga, personligen så vill jag ha ett samtycke då jag njuter av att min partner njuter och det blir svårt om hon skulle vara berusad bortom uppfattning. 

Tror och hoppas ändå att det är en ickefråga! 
    Jo men då är du inte så pass berusad att du inte längre slutat uppfatta hennes signaler? Det är ju det som blir ett problem.
  • ClumsySmurf
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 22:07:34 följande:
    Då behöver man nog fundera lite över vad man faktiskt tycker är kul. Vi kanske ska ha särskilda platser som är godkända zoner för dom som vill ha sex redlöst berusade och där alla är med på precis vad som helst i den zonen. Så kan alla andra vara skyddade från andras äckliga närmanden på fyllan 
    Men det var han som tog initiativ till att de skulle ha sex när de kom hem till hans bostad, hävdar hon

r som varit på krogen och
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 23:42:18 följande:
    Hur tolkar du detta? 
    Vadå tolkar?
    om jag tycker att en flikvän ska få knulla mej när jag är aprak så tycker jag att min bostad är lämplig safe zone där folk med knäppa ideer inte ska få lägga sej i.

r som varit på krogen ocä
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 22:07:34 följande:
    Då behöver man nog fundera lite över vad man faktiskt tycker är kul. Vi kanske ska ha särskilda platser som är godkända zoner för dom som vill ha sex redlöst berusade och där alla är med på precis vad som helst i den zonen. Så kan alla andra vara skyddade från andras äckliga närmanden på fyllan 

• Anonym (TS)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-23 00:03:06 följande:

Anonym (TS) skrev 2024-12-22 23:42:18 följande:
    Hur tolkar du detta? 
    Vadå tolkar?
    om jag tycker att en flikvän ska få knulla mej när jag är aprak så tycker jag att min bostad är lämplig safe zone där folk med knäppa ideer inte ska få lägga sej i.

r som varit på krogen ocä

Det var inte det jag syftade på. Utan mer att man kommer in på ett motsvarande hotell eller en plats där man skriver på papper att här är syftet att få en frizon, i stort sätt allt är tillåtet. Alla får supa och ligga hur mycket man vill, alla går mer på misstag men inte tortyr. Och så signerar man, betalar en försäkring och så får det gå som det går. Dom som trivs med detta får då utsätta sig och utsätta andra för saker i sin fristad? men andra människor ska vara skyddade på krogen, hemma och alla andra platser i samhället. 

Hävdar folk att det där är roligt så får dom tycka det med likasinnade. 

• R3al
    Anonym (TS) skrev 2024-12-23 00:02:52 följande:
    Jo men då är du inte så pass berusad att du inte längre slutat uppfatta hennes signaler? Det är ju det som blir ett problem.
    Tror inte det är ett problem och i det fallet som det blir ett problem så är det ett brott och faller under den lagstiftningen vi har. 
  • Anonym (TS)
    R3al skrev 2024-12-23 00:13:48 följande:
    Tror inte det är ett problem och i det fallet som det blir ett problem så är det ett brott och faller under den lagstiftningen vi har. 
    Jo men om du lagstiftar om detta så är det ju även ett budskap till personerna som ligger att vara jävligt försiktiga med alkohol inblandat. Om ett par dricker ett glas vin och känner att vi vill ta ett glas till men vi vill även ha sex då vet man om att man måste vara försiktig. Det är det som är poängen. Tänk 1 gång, 2 gånger och 5 gånger innan. Detta kommer ju inte leda till något i praktiken om folk säkert ställer hela tiden att den andre är med och att båda är tillräckligt klara i huvudet för att veta vad som händer. 
Svar på tråden Förbjud sex med alkohol?