Anonym (TS) skrev 2024-12-23 00:07:47 följande:
ClumsySmurf skrev 2024-12-23 00:03:06 följande:
r som varit på krogen ochVadå tolkar?
om jag tycker att en flikvän ska få knulla mej när jag är aprak så tycker jag att min bostad är lämplig safe zone där folk med knäppa ideer inte ska få lägga sej i.
r som varit på krogen ocä
r som varit på krogen och
Det var inte det jag syftade på. Utan mer att man kommer in på ett motsvarande hotell eller en plats där man skriver på papper att här är syftet att få en frizon, i stort sätt allt är tillåtet. Alla får supa och ligga hur mycket man vill, alla går mer på misstag men inte tortyr. Och så signerar man, betalar en försäkring och så får det gå som det går. Dom som trivs med detta får då utsätta sig och utsätta andra för saker i sin fristad? men andra människor ska vara skyddade på krogen, hemma och alla andra platser i samhället.
Hävdar folk att det där är roligt så får dom tycka det med likasinnade.
Anonym (TS) skrev 2024-12-23 04:27:49 följande:
ClumsySmurf skrev 2024-12-23 01:10:04 följande:
men vi som som inte vill ha fyllegangbang på hotell...?
kan inte jag få ha mitt hem som en frizon där såna som du inte får detaljstyra mitt sexliv?
Jo men då kan ju fortfarande den andra anmäla dig? det är ju inte som att överfallsvåldtäkter är särskilt vanliga.
Om du har ett fungerande sexliv och förstår samtycke kommer du inte drabbas. Handlar ju om normer och arr skapa en medvetenhet.
Om man inte får ligga när det står 0 glas vin på kvittot kan vem som helst anmäla.
Brukar någon som har ett fungerande sexliv fantisera om att detaljstyra andras sexliv?
Att kvinnan i artikeln skulle ha varit så packad att hon tappat omdömet fullständigt är något du har hittat på, du lägger mycket fokus på att det är den som tappat omdömet som våldtar.
om jag tycker att en flikvän ska få knulla mej när jag är aprak..
Jo men då kan ju fortfarande den andra anmäla dig?
Varför?
Alla som förstår samtycke förstår att det är jag som är i utsatt situation och att det är upp till mej att avgöra hur mycket våldtagen jag blev.
Har man lyckats inbilla sej att det är den som knullar någon som aprak som blir våldtagen har man svåra problem att förstå samtycke och har dåligt omdöme när det står 0 glas vin på kvittot.
Anonym (TS) skrev 2024-12-23 07:06:24 följande:
Anonym (S2) skrev 2024-12-23 06:41:29 följande:
Du fattar inte. Ska krogvakterna hålla reda på hur mkt alla dricker och sedan komma ihåg det?
Det är lagligt att dricka, det är lagligt att ha sex. Folk får ta konsekvenserna av det. ,;
Det är lagligt att dricka, lagligt att köra bil. Men inte ihop. Det är nog mer du som inte förstår. Ingen förväntas vittna eller minnas saker annars. Men som i det här fallet kan folk uppge att någon varit väldigt berusad.
Det räcker med 1 glas vin per person. Så om du går på restaurang, ni har bokat ett bord för 2 och på kvittot är det 4 glas vin då får man inte ligga och det finns saker som tyder på att det druckits mer.
omdöme