• Anonym (TS)

Förbjud sex med alkohol?

I Sverige har vi lagar för att köra bil/båt med alkohol i kroppen. 

Varför lagstiftar vi inte om samma sak fast med sex? Typ att vi sätter en promillegräns eller en regel på max en enhet om man ska ha sex.

Läste den här artikeln med en kvinna som drar med sin kompis son och våldtar honom när han är kraftigt berusad och somnar. Hon verkar också helt alkoholiserad med en sjukt skev självbild. Som att hennes sons kompis vill ligga med henne.

Det bästa vore väl att lagstifta så vi får in nya normer. Folk verkar ju inte kunna hantera alkohol och sex. Det verkar ju vara en riskfaktor så det bästa vore väl att normen blir att har man druckit mer en exempelvis en öl eller ett glas vin så ska man INTE ha sex. Och absolut inte med främlingar. 

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/49-arig-kvinna-misstankt-for-valdtakt-av-sonens-kompis/

• Svar på tråden Förbjud sex med alkohol?
  • Anonym (S)
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 22:02:37 följande:
    Precis och att man inte ska ha sex. Tycker du hon verkar uppfattat signalerna. Hon är helt enkelt för berusad för att förstå vad hon gör, därför borde det vara straffbart att ens komma på tanken att försöka ligga med någon då?. 
    Nej, det betyder det inte alls. Man kan vara kung i baren och vara bara lite mer än salongsberusad också. Och fortfarande, nej det ska inte vara straffbart.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Bison) skrev 2024-12-22 22:27:49 följande:

Det har ju gjorts försök tidigare att förbjuda alkohol. Det var ingen som var redo för det. Rökning är väl en exempel på en medveten propaganda som gjort att svenskarna accepterat att det råder rökningsförbud här och där. 

Nu har väl systembolaget i uppdrag att både få svenskarna att dricka förståndigt och sälja alkohol. Det kan man ha åsikter om. En bra sak systembolag förvisso gör är att de kontrollerar alkoholen som kommer in i landet via dom, vinerna kollar de väl för svampangrepp och annat .

Nu pratar vi inte om att förbjuda alkohol utan att man lagstiftar om att har du druckit mer än 1 glas så får du inte förföra en annan människa eller ens försöka? på samma sätt som att du inte får dricka och köra bil. Folk planerar ju sin bilkörning utifrån alkoholintag. Detta skiljer Sverige från många andra länder. I många andra länder i världen så får du dricka och köra på egen risk. 

Men att sätta nya normer kring alkohol och sex vore bra för alla. 

• R3al
    Anonym (Knoll-knoll) skrev 2024-12-22 22:33:09 följande:
    Ja, man får så kallad "vinballe".
    Du verkar inte vara med i matchen! 
  • Anonym (TS)
    R3al skrev 2024-12-22 22:32:36 följande:

Sex med alkohol? 

Det blir problematiskt om man har sex pga av alkohol samtidigt så kan man med sin partner ha bra sex med alkohol. 

Och om man nu vill ha sex med sin partner när man är redlöst berusad så får man nog räkna med att ens partner kan anmäla än för våldtäkt då också. Om alla fortfarande samtycker och tycker att det är kul eller inte bryr sig om att någon går över gränsen så kommer ju inte polisen knacka på dörren? 
  • R3al
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 22:38:44 följande:
    Och om man nu vill ha sex med sin partner när man är redlöst berusad så får man nog räkna med att ens partner kan anmäla än för våldtäkt då också. Om alla fortfarande samtycker och tycker att det är kul eller inte bryr sig om att någon går över gränsen så kommer ju inte polisen knacka på dörren? 
    Om man har sex med sin partner redlöst berusad så lär man inte bli anmäld!
  • Anonym (TS)
    Anonym (S) skrev 2024-12-22 22:34:38 följande:
    Nej, det betyder det inte alls. Man kan vara kung i baren och vara bara lite mer än salongsberusad också. Och fortfarande, nej det ska inte vara straffbart.
    Och varför ska det inte vara straffbart. Om folk slutar uppfatta andra människor signaler så man anklagas för våldtäkt så har man gått över alla gränser. En man har dessutom anmält. Män som utsetts brukar inte ringa polisen?. Det är ett stort stigma.

Har hört så många unga killar som varit på krogen och kvinnor i 50 års ålder går fram och råstöter på dom och är aspackade. I min värld skulle det då vara olagligt av den här kvinnan att ens fråga om han vill följa med hem och ligga. För hon vet inte vad hon gör längre och har druckit för mycket och kan inte bete sig. 
  • Anonym (TS)
    R3al skrev 2024-12-22 22:40:47 följande:
    Om man har sex med sin partner redlöst berusad så lär man inte bli anmäld!
    Beror ju på om partnern uppskattar sexet. Om hen inte samtyckt fast man trott att den andra gjort det så är det våldtäkt. 
  • R3al
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 22:42:33 följande:
    Och varför ska det inte vara straffbart. Om folk slutar uppfatta andra människor signaler så man anklagas för våldtäkt så har man gått över alla gränser. En man har dessutom anmält. Män som utsetts brukar inte ringa polisen?. Det är ett stort stigma.

Har hört så många unga killar som varit på krogen och kvinnor i 50 års ålder går fram och råstöter på dom och är aspackade. I min värld skulle det då vara olagligt av den här kvinnan att ens fråga om han vill följa med hem och ligga. För hon vet inte vad hon gör längre och har druckit för mycket och kan inte bete sig. 
    Då borde det vara olagligt att vara incel och autist också, som sitter och hittar på scenarion på nätet som aldrig händer IRL! 
  • Anonym (TS)
    R3al skrev 2024-12-22 22:45:33 följande:
    Då borde det vara olagligt att vara incel och autist också, som sitter och hittar på scenarion på nätet som aldrig händer IRL! 

Vad menar du? 

Jag tycker inte man ska ha som norm att man ska få ragga/förföra personer när man är packad. Vad har det med incels att göra? 

Jag och min man har alltid sex spiknyktra?. Det är jättebra. 

• R3al
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 22:48:12 följande:

Vad menar du? 

Jag tycker inte man ska ha som norm att man ska få ragga/förföra personer när man är packad. Vad har det med incels att göra? 

Jag och min man har alltid sex spiknyktra?. Det är jättebra. 

Vad menar du, varför tillskriver du mig åsikter som jag inte har?
Svar på tråden Förbjud sex med alkohol?