• Anonym (Bystig kvinna)

Ni med små bröst…

Undrar över hur ni med små bröst ser på er själva, nu pratar jag om A-kupa eller ?tomma påsar?, känner ni er mindre kvinnliga? Är 40 år och har D-E kupa vilket på min kropp ser stort ut. De skumpar runt och är ivägen men får mig att känna mig kvinnlig, har svårt att föreställa mig själv hur det skulle vara att ha små bröst, praktiskt kanske men det skulle nog kännas som att något fattades. Min man skulle definitivt sakna dem!😊
    Så hur har ni som har små bröst det? Önskar ni att ni hade större? Känner ni er mindre kvinnliga? Hur känns det med bikini på stranden?

• Svar på tråden Ni med små bröst…
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (suck) skrev 2024-12-25 14:26:20 följande:
    Majoriteten med så stor byst är överviktiga...så det är inte bröst du fyller ut i BH:n utan fett. Stora bröst hänger pga tyngdlagen, jag vet att de flesta killar föredrar glada uppnosiga bröst. Små bröst förknippas med ungdom och stora bröst förknippas med tant.
    Ok, men jag tycker inte det är fel i att ha varken stora eller små bröst. Man har det man har. Och man kan vara kvinnlig på många olika sätt som inte har med bröstvävnad att göra.
  • beli

TS, lite märklig fråga.

Jag har D-kupa ända sen jag var typ 11-12 år och det har inte varit kul. Jag har lagt timmar, dagar och antagligen månader på att grubbla över detta i mina dar, och önska att jag hade en A- eller B-kupa.

Jag har avundats alla som kunnat bära kläder på ett stiligt sätt. Jag är egentligen väldigt klädintresserad (obs, inte modeintresserad dock) men pga mina bröst har jag nästan aldrig kunnat klä mig som jag velat, med axelbandslöst, halterneck, sneda skärningar m.m. En enda gång hade jag halterneck, på ett bröllop, med Wonder bra, men jag fick skavsår för flera dagar framåt, så aldrig mer. Kläder har alltid varit ett problem för mig. För att inte tala om bh:ar och bikinier! På 80-90-talet var de fortfarande ovadderade, men idag är det ju för bövelen nästan omöjligt att hitta en ovadderad bh eller bikiniöverdel, otroligt frustrerande varenda gång. Det verkar också som om alla underklädesdesigners tycker att alla med kupor större än C måste se tantiga ut. Jag vet inte hur många snygga bh:ar jag sett som sen inte finns i min kupstorlek. Och nej, jag är inte sugen på att betala tusen kronor mer än andra för att jag råkar ha större bröst.

Det har varit svårare med träning också, och att hitta en bra tränings-bh som håller upp allt så att det inte gör ont när jag springer t.ex.

Kvinnligheten tror jag inte alls sitter i brösten. Jag har en vän som är petite, har storlek 34-36 och minimala bröst, men hon har väldigt kvinnlig stil och har väldigt lätt att se kvinnlig ut eftersom hon kan ha vilka kvinnokläder som helst, till skillnad från mig (ironiskt nog).

Visst har jag fångat en del män med mina bröst, men det har varit omedvetet och jag har förstått att brösten varit grejen, utan dem hade nog vissa av männen inte varit intresserade av mig. Inte kul det heller.

Nu när jag är närmare 50 har jag dock börjat förlika mig med mina bröst och rent allmänt med min kropp, vilket känns väldigt skönt.

• Anonym (C)

Oj vad jag haft mycket glädje av mina bröst och även min stora rumpa när jag flirtat och raggat. Männen har varit galna i bägge och det har verkligen boostat min kvinnlighet. Älskade  att känna både bröst och rumpa guppa när jag letade män. Inget fel på små bröst men jag tror inte jag känt mig lika kvinnlig, sexig och attraktiv med små bröst.

• Anonym (AnnA)

Jag ÄLSKAR mina små bröst. Alltså verkligen älskar dom. Jag hade B-kupa men gick en period ner i vikt pga sjukdom och nu har dom krympt lite till. Och jag älskar dom ännu mer nu när dom är lite mindre. Dom är aldrig i vägen, jag kan ha bygellösa toppar istället för obekväm BH, vissa kläder sitter snyggare. 
    Känner mig absolut inte mindre kvinnlig. Kvinnlighet sitter inte i pattarna. Har aldrig önskat att dom var större. Hur det känns att ha bikini? Ja, det känns väl som att man har en bikini på sig. Eller har jag missat något? Måste man ha stora bröst för att bära bikini?

Jag reflekterar inte så mycket över andras bröststorlek. Precis som alla kroppar som helhet ser olika ut så ser även bröst olika ut. Och det ena är inte bättre än det andra. 

Och nej, ingen man har klagat. 

• Anonym (men var mer uppenbartroll)
    Anonym (C) skrev 2024-12-25 15:22:42 följande:

Oj vad jag haft mycket glädje av mina bröst och även min stora rumpa när jag flirtat och raggat. Männen har varit galna i bägge och det har verkligen boostat min kvinnlighet. Älskade  att känna både bröst och rumpa guppa när jag letade män. Inget fel på små bröst men jag tror inte jag känt mig lika kvinnlig, sexig och attraktiv med små bröst.

Det är mest tragiskt. Mer tragiskt om du inte ens ser det.
  • Anonym (C)
    Anonym (men var mer uppenbartroll) skrev 2024-12-25 15:29:53 följande:
    Det är mest tragiskt. Mer tragiskt om du inte ens ser det.
    Vad är tragiskt menar du? 
  • Kirenaj68
    Anonym (Bystig kvinna) skrev 2024-12-25 14:02:24 följande:
    Ni med små bröst?

Undrar över hur ni med små bröst ser på er själva, nu pratar jag om A-kupa eller ?tomma påsar?, känner ni er mindre kvinnliga? Är 40 år och har D-E kupa vilket på min kropp ser stort ut. De skumpar runt och är ivägen men får mig att känna mig kvinnlig, har svårt att föreställa mig själv hur det skulle vara att ha små bröst, praktiskt kanske men det skulle nog kännas som att något fattades. Min man skulle definitivt sakna dem!😊
    Så hur har ni som har små bröst det? Önskar ni att ni hade större? Känner ni er mindre kvinnliga? Hur känns det med bikini på stranden?

Det är nog inte ev små bröst hos kvinnor som är problemet eftersom de flesta småbröstade kvinnor verkar vara fullt tillfreds med sina liv ändå. Problemen är snarare storbystade kvinnor på höga hästar som inbillar sig att småbystade kvinnor borde må dåligt med sina små bröst. En viss nedlåtenhet finns även med i bilden och den här ts var ett uppenbart försök att racka ner på småbröstade. Du lär bli besviken om du läser svaren här...
  • Anonym (Kille)

Är.kille så har egentligen ingenting o säga till om detta. Men små bröst är tvärnajs. Hellre det än Grande.. Men sen handlar allt om proportioner. En liten tjej kan inte ha typ större än C kupa. Skulle se stört ut. Så små bröst är underbara :D

• Anonym (Frida)

Vilken märklig trådstart. Jag har själv haft bröst av storlek större ända sedan mellanstadiet men jag har aldrig känt att kvinnlighet sitter i brösten. Jag känner flera kvinnor med mindre bröst som är väldigt kvinnliga och kan bära vackra feminina kläder som jag skulle våga gå ut i utan att oroa mig för att tuttarna ska ramla ut eller att folk ska stirra ner i urringningen på mig.

Att ha a-kupa innebär inte nödvändigtvis "tomma påsar" heller.

• Anonym (Tomma)

Mina bröst försvann efter amning (konstaterat ingen bröstvävnad kvar). Det var inte kul! Har nu medvetet lite övervikt för att inte vara helt platt. Har ca b-kupa vid bmi 27 och trivs bra med det! Hade ungefär samma vid bmi 20-22 innan barn.

Svar på tråden Ni med små bröst…