Inlägg från: cheryblossom |Visa alla inlägg
  • cheryblossom

BF september 2025

Hej på er! Jag plussade idag, äl+9, efter 6 månaders försök och många års väntan och längtan. Jag är 35 och sambon 31. Enligt en app är bf 29/9. Jag mår jättebra, enda fysiska är molvärk som kom igår. Mycket tankar och känslor som snurrar runt. Skrattande

• cheryblossom
    Ithinkimpreg1 skrev 2025-01-15 19:21:51 följande:

Hejsan alliho! 

Bf 29 sep här ifall det håller sig. Är dock lite orolig pga mina otroligA svaga teste. men men

finns det kanske någon fb-grupp för oss?

Hej! Kul, vi har samma bf. Mina test är också svaga men tycker inte vi ska oroa oss för det, det är ju så väldigt tidigt än så hcg-nivåerna har inte hunnit stiga så mycket.
  • cheryblossom
    Anonym (Helmut) skrev 2025-01-16 10:57:21 följande:

Jag tror inte att ni ska oroa er för svaga tester. Mina tester visar nu (vecka 6-7) ett tydligt sträck men det är inte direkt lika starkt som det andra sträcket som syns på stickan. Jag har vänner som haft ?svaga tester? och blödningar som resulterat i friska barn som kommit till världen. En av de personerna hade sitt starkaste streck av alla sina graviditeter den gången hon fick MF i v.6. Så jag vet om det är helt tillförlitligt. Det är ju massor annat än hcg som avgör om allt går som det ska.

Jag tror egentligen man ska släppa testerna och låta kroppen jobba ❤️ Att försöka förutse ett missfall kan skapa en känsla av kontroll som man egentligen ändå inte har. Kram på er! 

Du har så rätt. Hjärta Kram tillbaks!
  • cheryblossom
    SmulanKnits skrev 2025-01-23 06:40:46 följande:

Hoppar in här med! Jag plussade i tisdags och kan knappt tro det själv, jag trodde mensen hade kommit men sen slutade den och jag blev misstänksam. Jag är 30, detta är min första graviditet och jag är så glad! 

Nu har jag smält nyheten och ska ta mig i kragen och ringa till barnmorskan och få en tid. :) 

Enligt Flo är jag 5+3 och har BF 23 september. 

Vad kul, grattis! Skrattande Det blir första barnet för mig med, är 35 år och är i v4+2.
  • cheryblossom
    Madelene1989 skrev 2025-01-23 10:30:15 följande:

Hej! 

Äääntligen får jag gå med i en tråd som denna. Jag är 35 år och jag och min partner har försökt att bli gravida i 2 år. Vi skulle påbörja IVF nu i januari med beräknat äggplock vecka 5. Jag väntade på mensen för att börja med sprutbehandling men den kom aldrig och istället fick jag mitt första plus i livet på stickan.. Chock och ren glädje!!

Jag är nu i v 6 (5+1). Hur mår ni andra som plussat nu?
    Jag är hur pigg som helst, mår toppen, det enda jag känner är lite öm/molvärk i nedre delen av magen. Livrädd för en blödning varje gång jag går på toaletten men ingenting än så länge. Fler som känner av ömhet/molvärk/mensvärk?

Hej! Grattis till plusset! Hjärta Här mås det bra förutom humöret som går upp och ner samt väldigt ömma och spända bröst. Energin är inte jättehög heller. Känner av molvärk från och till. 
Svar på tråden BF september 2025