Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Är vår familj onormal?

Anonym (Tessan) skrev 2025-01-09 11:39:42 följande:

Är vi på något sätt onormala? 

Om du läser texten som föregår frågan - kanske framförallt stycket om ett regelbundet, nödvändigt "kristeam", så framkommer svaret ganska tydligt. I ynnerhet om du sedan funderar på hur andra familjer som du känner till brukar ha det ställt med kristeam och advokater.
  • Anonym (Hm)

Och vad i detta är det som signalerar att det skulle kunna vara normalt?

• Anonym (Hm)
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-09 15:44:28 följande:

Och vad i detta är det som signalerar att det skulle kunna vara normalt?

Anonym (Tessan) skrev 2025-01-09 15:59:17 följande:
    Jag har väl märkt att inte andra gör likadant som har motsvarande ekonomi och problem 
    Och därför frågade jag:

Vad i detta är det som signalerar att det skulle kunna vara normalt?
    Ska svaret verkligen vara att du tror att det är normalt för att andra gör annorlunda?

Du rabblar upp helt unika förhållanden under flera sidor men misstänker att de är normala?

• Anonym (Hm)
    Anonym (Tessan) skrev 2025-01-10 22:19:40 följande:

Sedan när det kommer till att spontanköpa landställe så handlar det om att någon kan vara sjuk? om du inte känner till sjukdomen så är det säkert obegripligt. 

Jaså, det är DU!?!?

Det finns bara en FL.användare genom historien som skriver "landställe" om lantställe, skryter hejdlöst om sin ekonomiska braighet och på allvar är tillräckligt onormal för att fråga om något av beteendet är normalt, och som en bonus inte klarar av att besvara inlägg som inte passar.

Lycka till med bok och allt!
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Tessan) skrev 2025-01-11 08:29:13 följande:
    Så nu är landställe ett konstigt ord? Vi kan säga sommarhus men lantställe ser jag som ett negativt klingande ord. Som att det är lantligt, att man har utedass och så vidare. 
    Jo, men vi har redan avhandlat dina språkkunskaper (faktiskt samtidigt som din sunda syn på "staden vs landet") och det gick ju sådär.

En annan grej du kan göra är ju att svara på vad i den sjuka sopp-situationen som gör att någon av er ens funderar på om där finns ett normalt inslag, eftersom det har frågats flera gånger.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (xxx) skrev 2025-01-11 08:35:07 följande:
    Jag känner också igen TS sätt att uttrycka sig. 
    Den förra novellen var ännu mer "udda" ur familj- och relationsperspektiv sas.
  • Anonym (Hm)

Är syftet med tråden att vi ska komma fram till att ni är normala?

Verkar det luta åt det hållet såhär efter 14 sidors utveckling av det onormala?

Svar på tråden Är vår familj onormal?