• Anonym (Varför)

Varför använder du Familjeliv?

Maniska troll, oseriösa ämnen, smutskastning, personangrepp, folk som försöker lista ut vem andra användare är, uselt fungerande sida, tekniska problem, noll säkerhet i systemet, extremt långsam moderering osv............

Vad är det som håller dig kvar här och gör att du inte går över till andra ställen som är betydligt mer fungerande? Är genuint nyfiken. Kolla bara hur tekniken och moderering fungerar på Flashback, försök spamma samma oseriösa trolltrådar som finns här så får du se hur länge ditt konto blir kvar :)

• Svar på tråden Varför använder du Familjeliv?
  • Anonym (Mest kvinnor)

Det du nämner sker ju på flashback med. Även om reglerna är hårdare.

Dessutom är det fler kvinnor som skriver här. På flashback är det oerhört giftigt och kvinnofientligt.  I alla fall i en betydligt större utsträckning. Tror ytterst få kvinnor vill beblanda sig med det.  Majoriteten är antingen högerextremister eller incels.

Visst finns det mycket knäppt här också. Men upplever att folk överlag är vettigare här. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Trio)

Upplevt att det hänt något den senaste tiden. Folk går ihop sig och smutskastar TS, när dom har fel och blivit motbevisade så är det ändå så att TS är kass. Människor har t o m skapat nya trådar för att smutskasta TS och beskriva hur kasst någon skriver och undrar om inte andra håller på. Så låg nivå har det blivit?. 

• Anonym (ee)
    Anonym (Mest kvinnor) skrev 2025-01-18 19:21:57 följande:

Dessutom är det fler kvinnor som skriver här. På flashback är det oerhört giftigt och kvinnofientligt.  I alla fall i en betydligt större utsträckning. Tror ytterst få kvinnor vill beblanda sig med det.  Majoriteten är antingen högerextremister eller incels.

Visst finns det mycket knäppt här också. Men upplever att folk överlag är vettigare här. 

Varför tror du att det är flest kvinnor här?

Om vi bortser från trådarna om diverse fertilitetsaker.

• Anonym (Mlöjk)
    Anonym (Mest kvinnor) skrev 2025-01-18 19:21:57 följande:

Håller med.
    Tycker också det har blivit bättre på senare tid på familjeliv. 
  • Anonym (Titta själv)
    Anonym (fl) skrev 2025-01-18 19:24:27 följande:
    Källa på det?
     Snälla du, titta i trådar. Relations forumet har massa ämnen som just riktar sig negativt om kvinnor. "Min flickvän är fet", "Stora tråden om vårat missnöje med kvinnor" etc.

Politik trådarna översvämmar med hat emot sossar, vänstern etc. Mycket rasism. Mycket SDare etc.
  • Anonym (Titta själv)
    Anonym (ee) skrev 2025-01-18 19:26:50 följande:

Varför tror du att det är flest kvinnor här?

Om vi bortser från trådarna om diverse fertilitetsaker.

Der märks bl a på inlägg. Män skriver mer aggressivt och utåtagerande. 

Om du jämför med flashback, är det no brainer. Här är mer kvinnor.
  • Anonym (ee)
    Anonym (Titta själv) skrev 2025-01-18 19:34:38 följande:
      Der märks bl a på inlägg. Män skriver mer aggressivt och utåtagerande. 

Om du jämför med flashback, är det no brainer. Här är mer kvinnor.

Ok då läser vi uppenbart inte samma trådar om det är kriterierna för det är precis vad jag tröttnat på. Det aggressiva och utåtagerande...

Flashback läser jag bara vid frågor om ett mordfall vilket brukar vara större delen rasistiska utläggningar innan GM visar sig vara kritvit.

• Anonym (Gone)

I sanningens namn registrerade jag mig bara för att kunna delta i sandlådediskussioner. Det var i slutet av 2015, när den där killen vars dejter alltid ramlade, var som mest aktiv. Jag undrar vad det blev av honom. Kanske ramlade han själv till slut.

Varför jag helt plötsligt blev aktiv igen i våras efter att ha loggat ut någon gång i början av 2017 vet jag faktiskt inte. Jag tror att det hade att göra med att jag förlorade en nära anhörig och skrev i en tråd på ämnet.

Numera raderas de flesta tramstrådar istället för att bara förflyttas till sandlådan så det är annorlunda jämfört med förr. I många fall till det bättre.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Varför använder du Familjeliv?