Inlägg från: Anonym (….) |Visa alla inlägg
  • Anonym (….)

Fritids spelar Sean banan?

Alltså jag förstår varför ingen vill bli lärare längre!
    Dom stackarna måste hantera fler psykiskt sjuka än psykvården!
    Kan bara föreställa mig rektorerna som tvingas sitta på möten med alla konstiga föräldrar som tror att dom har rätt att bestämma i skolans verksamhet!
    Snälla ts och alla som dig, gå och sök vård!
    världen kretsar inte runt er och eran barn, ni har ingenting att säga till om när det gäller skolans verksamhet så backa och låt dom sköta sitt jobb!
    Byt skola om du stör dig så mycket istället för att vara en jobbig karen!

• Anonym (….)
    Anonym (Lill) skrev 2025-01-19 08:33:38 följande:

Jag tycker också att det är olämpligt. För barn med sunda värderingar hemifrån kommer de där låtarna inte förändra något, men det finns ju faktiskt en läroplan som ska följas och de låtarna passar inte in i den. Förskolan ska förmedla allas lika värde, inte få barn att skråla med i texter som dissar vissa tjejers utseende. 

Min erfarenhet är att många, både vuxna och barn, inte lyssnar på låttexter. Och en del lyssnar men har inte förmågan att analysera dem. För dem betyder inte texter något. Jag, och jag gissar även du, TS, tog till mig låttexter redan som liten. Jag har aldrig varit med om, som någon i tråden beskriver, att som vuxen höra något jag lyssnade på som barn och undra vad tusan de tänkte. Jag lyssnade på texterma redan som liten och undrade redan då. (Och jag minns långa bitar av texterna än idag, trots att jag kanske inte hört dem på 30 år.)

De som säger att det inte spelar roll med texterna är såna som inte lägger någon större vikt vid låttexter, men vi som gör det finns vi också. Och såna som oss finns bland förskolebarnen. De ska inte behöva höra sånt på förskolan. Det finns annan kul musik och jag tycker att förskolan, utan att göra någon stor grej av det, bör fasa ut låtar med olämpligt textinnehåll och få in annan kul musik. 

Jaha menar du nu att du kan läroplanen bättre än profesionell personal i skolan ? 
    Du har inget att säga till om i skolans verksamhet, och när det gäller läroplanen låt dom som kan den på riktigt sköta den och inte amatörer som dig.

• Anonym (….)
    Anonym (Lill) skrev 2025-01-19 08:38:03 följande:
    Fast det är ju inte TS som hittat på det här med att förskolan ska förmedla en viss värdegrund. Det står i skollagen. 
    Tror mig personalen i skolan kan skollagarna bättre än en amatör som dig på familjeliv. 
    så byt skola om det stör dig, det finns säkert andra som står i kö för en plats!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (….)
    Anonym (Ok) skrev 2025-01-19 10:21:26 följande:

Alla föräldrar skulle dessutom tycka olika och ha olika nivåer om vad som skulle få spelas. Detta växande kontrollbehov i samhället.

Låt lärarna lösa detta på egen hand, ditt barn kommer troligtvis ta mindre skada av något fult ord i en låttext än ditt kontrollerande agerande.

Eller hur,
    dessa föräldrar skadar sina barn mest.
    Tänk vad pinsamt att ha en sån karen till morsa,
    srackars barn
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (….)
    Anonym (Lill) skrev 2025-01-19 11:27:56 följande:
    Varför skulle jag byta skola? Jag är väldigt nöjd med mina barns skolor. 
    Men då får du vara nöjd och hålla tyst, inte lägga dig i verksamheten!
Svar på tråden Fritids spelar Sean banan?