Inlägg från: Anonym (Grabb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grabb)

Har vi växt ifrån varandra?

Igenkänning de luxe...

Jag tror inte nödvändigtvis att ni har vuxit ifrån varandra (!). Däremot så har ni vuxit ifrån "Vuxenrelationen AB" och gått fullständigt upp i "Familjen AB". Det är helt ok, och oerhört vanligt. Det är ett viktigt AB och som måste skötas och som tar tid och energi i anspråk. 

MEN tar man inte hand om "dotterbolaget" - "Vuxenrelationen AB" så finns det en stor risk att "Koncernen AB" börjar gå med förlust...

Man behöver göra "aktieägartillskott" till "Vuxenrelationen AB" med jämna mellanrum för att "Familjen AB" skall fortsätta rulla på.

Jag och mitt ex (+22år lång relation) missade detta med jämna och ojämna mellanrum. Man slutar se varandra som "kärlekspar". Vardagen flyter på, det tvättas, det handlas, det lagas mat, man engagerar sig i barnens skolgång, deras aktiviteter. Vilket är helt rätt (!). Ett måste!

MEN man måste också ha ett vaksamt öga på vuxenrelationen. Och då pratar jag inte enbart om sex-och samliv. Vi kan lägga det å sidan för en sekund. Utan att man umgås på tu-man-hand. Att ta en promenad, en cykeltur, att ta en lördagslunch på stan (utan barn), att umgås med andra vuxna vänner tillsammans, att komma bort från "hemmets lugna vrå" (Ni är ju där varje dag!!).

Jag var också en sådan som gillade att överraska, komma med förslag, ordna med en bokning. Men när det tillslut bara möttes av kalla handen, eller en massa motförslag (där inget tillslut bestämdes - och vips så var helgen över). Då slutade jag ta initiativ. 

Mitt ex tyckte att jag var "deppig", men det jag i verkliga fallet kände var uppgivenhet, frustration, som ibland ledde till en irritation. Svintrist!!

Så min enda uppmaning. Vill du inte skiljas. Ta tag i detta nu, och inte senare.

Det är lätt att fastna vid "sex och intimitet". Gör inte det (!). Börja med att umgås, börja med att hitta "närhet". Gå ut och käka en middag på restaurang. Umgås som två vuxna individer. Prata om allt (annat är barn, familj, nästa veckas matsedel). Då tror jag även att "lusten" för intimitet kommer att komma...

Men gör det nu! För annars riskerar ni gå cirklar runt varandra, konflikter kommer att uppstå (det gör det alltid! I alla "företag"). Vips så kommer bomben - jag vill skiljas...

Så här, jag tror att din man saknar dig... Han tycker säkerligen att du är världens bästa mamma, älskar sin familj, ser vad du gör för familjen...

Men han saknar dig, han saknar "er"...

Svar på tråden Har vi växt ifrån varandra?