Inlägg från: Anonym (Sviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sviken)

Varför ljuger han?

Jag träffar en kille sedan 3 år tillbaka. Han har två barn sedan en tidigare relation. Den ena bor hos honom på heltid och den andra varannan helg (2 olika mammor) 
    Jag har träffat dessa barn många gånger och vi har en god relation, fram tills i somras. Under semester tiden så sa killen att barnet som bor där på heltid är hos sin farmor under semestern.  Sedan dess har jag inte fått träffa något av barnen, när jag föreslår något så är de upptagna. När jag har kommit hem till han på kvällen så sover dem, 
    Jag började misstänka att det var något som inte stod rätt till och vet nu att barnet som bor hos min kille på heltid inte varit hos honom sedan i somras. Han döljer detta för mig och jag har försökt tagit upp detta men får till svar "nu vet jag inte vad du pratar om"
    De gånger Han har sitt andra barn hemma så tänder Han lampor i bägge barnens rum som att båda sover. Jag har tittat in ibpda rummen och den ena sängen är tom. När inte båda barnen är hemma så säger han TT det andra barnet är hos farmor. Helt plötsligt på helgerna har han börjat åka bort tidigt på morgonen och är borta hela dagen. Frågar jag vart han ska så säger han ibland att han ska till sin mamma och andra gånger att han ska umgås med sitt barn. Hans mamma bor i sammantaget som viochde gånger han faktiskt är där så stannar han på sin höjd där i 3 Tim och åker aldrig dit tidig morgon.
    Hur ska jag ta upp detta med honom eller ska jag bara låta det vara.

• Svar på tråden Varför ljuger han?
  • Anonym (Sviken)

Jag är väldigt säker på att han inte har något missbruk, mammantil barnet är missbrukare så där är barnet iallafall inte. Nör han åker iväg tidigt på morgonen så vet jag att han träffar sitt barn ör han skickar bilder på dem tillsammans och ibland även videos. Men jag vet också att de inte träffas hemma hos farmor. När han k8mmer hem igen så ses vi samma kväll.
    Och för att svara någon annan så ses vi varje helg och 1-2 ggr i veckan.

• Anonym (Sviken)

Barnen är 6 och 9 år. Detta gäller barnet som är 9 år

• Anonym (Sviken)

Pappan till barnen har haft detta barn på heltid under hela dessa 3 år som vi varit tillsammans och mamman till barnet är en känd missbrukare på orten vi bor. Hon har inget jobb och varit på behandlingshem flertalet gånger under våra 3 år tillsammans så det är inte bara killens version jag går på. 

Som någon skriver, nej han har ingen skyldighet att berätta något för mig men jag känner att få finns inte tilliten att kunna dela med sig av vad som händer I ens liv. Exkluderar man någon på detta sätt som jag blivit, jag känner mig väldigt sviken att han inte kan lita på mig. Älskar man någon och man vill leva med den personen som han säger att han gör och vill så blir detta ett väldigt stort svek för mig. Tillit och ärlighet väger väldigt tungt för mig i en relation.
    Kommande lördag är en helg som jag vet att han kommer åka iväg ......

• Anonym (Sviken)

Mamman till barnet var inte missbrukare när de var tillsammans vad jag fått till mig, utan blev det under småbarns åren.
    Jag bodde inte på orten då men vad jag fått till mig från flera håll så uppkom detta av en förlossnings depression. 
    Jag känner inte mamman till det yngre barnet men vet att hon bor på annan ort.
    Jag har gått den vägen förut, att kontakta hans närhet. Mamma och kompisar och det blev inte bra så därför undviker jag det denna gång.
    Julfirandet och födelsedagar har firats hemma hos farmor. Jul firar vi alltid på varsitt håll och födelsedagarna för barnen så var jag sjuk och kunde inte närvara. 
    När han skickar bilder så känner jag inte igen miljön men de är inomhus så mycket kan jag säga. 
    Jag kommer att prata med honom är han för på tal att han ska iväg på lördag igen och ifrågasätta hela situationen som jag tycker pågått för länge

• Anonym (Sviken)

Jag har väntat på att han själv ska känna sig redo att vilja prata om detta själv, därav min långa väntan och som sagt förde detta på tal en gång och fick då till svar
    "nu et jag inte vad du pratar om"
    Därav blev inget sagt om sängen heller för att jag kände jag att jag kom ingen vart med det jag sa då

Svar på tråden Varför ljuger han?