• JNMK

IVF 2025

Hej, hoppas ok att jag hoppar in! Har läst i trådarna och tycker det är så fint hur många delar sina resor och peppar varandra! 

Jag och min sambo har gjort vår första regionfinansierade ivf- behandling. Vi har oförklarad infertilitet men fick efter första behandlingen trots flera mogna ägg och många och rörliga spermier bara ett ynka befruktat ägg (som inte klarade sig längre än några dagar). Nu har vi precis startat andra behandlingen och denna gång ska vi göra icsi. Det känns hoppfullt med ny metod men samtidigt så nervöst att påbörja ny behandling efter att inte fått någon återföring efter första. 

Har fina vänner och familj som stöttar men ingen som har gått igenom ivf så det är inte helt lätt för dem att förstå. Följs gärna åt med er här och hejar på er allihop! Om någon har tips för att ladda om och våga hoppas på bättre resultat så tas de tacksamt emot.

• JNMK
    Hejåhoj skrev 2025-10-22 07:09:10 följande:

Hej! 

första gången vi gjort ägguttag fick de ut 8ägg, och då testade dem att lägga 4 i en skål för naturlig befruktning och 4st gjorde de ICSI med. Naturliga gick inte, spermierna orkade inte igenom å de förklarade att äggen kan ha extra hårt skal och att spermierna precis inte orkar igenom typ. Men med ICSI så befruktades 3/4st, men en klarade sig inte till blastocyst vill jag minnas men gjorde två återföringar av de övriga två men ingen som tog sig dock.

ägguttag nummer två använde man bara ICSI och lyckades få tre befruktade ägg! Den tredje och sista återföringen tog sig! 

Jag är nyss fyllda 37 så vet inte men det kanske påverkar att det tagit längre tid. Hoppas metoden kommer fungera för er :)

Tack för svar och stort grattis till graviditeten! Kändes väldigt hoppfullt att läsa om din resa! 

Läkarna sa att det kunde vara att skalen på mina ägg var för hårda för allt annat såg så bra ut, så märkligt att det kan vara så men kanske inte helt ovanligt ändå då?!

Önskar att de gjort hälften/hälften för oss också på första försöket, kändes så jobbigt att första försöket blev förbrukat utan något att återföra. Men nu hoppas jag på att icsi ger bra resultat för oss också! jag fyller snart 36 så är i liknande ålder. Efter bakslaget i första behandlingen är jag rätt inställd på att det kan ta tid och komma fler hinder på vägen, men detta ger hopp att orka fortsätta och våga hoppas att det kan gå bra❣️

• JNMK
    Hejåhoj skrev 2025-10-22 10:53:16 följande:
    Tack :) och det glädjer mig att kunna dela med, vet hur det kan kännas och jag läste själv massor om vad andra varit med om och man ville få hopp själv och det fick jag av andras historier. 

nej då kanske det inte är helt ovanligt som du säger, samma våra spermier hade bra rörlighet osv men ändock..

Ja jag förstår det, särskilt eftersom de fick ut flera ägg som du skrev. Men huvudsaken nu är ju att de antagligen bara kommer göra ICSI och förhoppningsvis ger det ett bättre resultat och flera befruktade ägg! 🥰

Så fint att du delar! Man är ju verkligen som en svamp när det kommer till att höra andras historier och det ger mycket hopp! Måste vara så skönt att vara ?på andra sidan? i det här, även om det säkert är en del oro även under graviditeten efter att ha gått igenom ivf kanske? vilken vecka är du i nu? 

just nu känner jag mig hoppfull om att vi ska få bättre resultat med icsi, men man är ju såklart alltid orolig för att det ska dyka upp något nytt problem som upptäcks om äggen väl befruktas. Men försöker tänka positivt och hoppas på att vi kan få hamna mer på ?rätt sida av statistiken? nästa gång om icsi nu löser befruktningsproblemet 🙏

Anonym (Mt) skrev 2025-10-22 23:01:24 följande:
    Hej, Tack för svar!
    Ja det går bra, jag har tagit gonal-f nu i 6 dagar 150mg, sedan har jag tagit fyremadel i två dagar.
    Håller med om fyremadelen, var riktigt svårt att sticka in nålen, så fick lite panik först, men det gick till slut!
    Tyckte gonal-f sprutan var väldigt lätt att använda!

Har känt mig lite känsligare mentalt under dessa dagar, men det kan ju ha med situationen att göra, samt trött och lite svullen och dålig mage men absolut hanterbart 😊

Nu har du kommit en bra bit med sprutorna, skönt! Har du haft ett första ultraljud än? 

Jag har inte tagit gonal f utan har menopur men låter liknande med pennan. Ser inte fram mot att börja med fyremadelen om några dagar om den är så onice. Hade ganirelix förra gången men den gick inte att få ut denna gång så fick fyremadel istället. tyckte även ganirelixen var besvärlig med tjockare nål och kliade efter att man tagit den. tyckte dock det hjälpte att lägga en isbit där jag skulle sticka en stund innan. Är det någon som testar både ganirelix och fyremadel? 

• JNMK
    WaterAnimal skrev 2025-10-23 20:08:50 följande:

Halloj! 
    Till alla som kämpar med sprutor som är lite tjockare (ganirelix tex och var jag har hört; fyremandel), eller som kämpar med sprutor oavsett storlek, Här kommer mitt bästa tips; 

En timme innan du ska ta sprutan, sätt en klick bedövningsmedel på ett vanligt plåster och sätt sen plåstret där du ska sticka dig. Boom! 🤯 

Kanske inte 100% bedövad, men jag tyckte det hjälpe jätte mycket. Fattar inte sköterskorna inte tipsar om detta 😁

Bara fråga på apoteket (bedövnings kräm vid tex. nålstick) köp den som är en liten tub, den varar länge. Min hette "Tapin kräm" men finns andra.

Tack för tipset ⭐️ 

tycker det funkat bra med sprutorna, lättare andra gången än första omgången, kanske för att det känns lite mer odramatiskt nu när man fått lite mer rutin. Kände ingen större skillnad mellan ganirelix och fyramedal, båda är tjockare och lite trögare att ta och kliar en stund efter, men funkar ändå bra. 

imorgon har jag första ultraljudet, denna gång två dagar senare än förra gången. Hoppas få veta då när ägguttaget blir och få en uppfattning om hur många ägg det kan tänkas bli. Förra gången hade jag ägguttaget 12 dagar efter att jag började med stimuleringen, denna gång skulle det isf bli på lördag men är lite osäker på om det görs ägguttag på helgerna även om kliniken är helgöppen, någon som vet? Hur många dagar har det gått för er mellan stimuleringstart och ägguttag? 

• JNMK
    Kanin och katt mamma skrev 2025-10-31 18:32:11 följande:

Hej alla starka kvinnor. 

Jag har varit inne och läst mycket här under min IVF behandling. Ni alla är otroligt starka?

Lite bakgrund om mig.
    Vi började vårt första IVF försök via landstinget (ICSI) februari 2025.  Då körde vi med kort protokoll med Gonal F 175 med en ökning till 200, tillsammans med Ganirelix och Ovitrelle. Jag fick ut 11 ägg, och 6 befruktade med planerad dag 5 återföring. Dock får jag samtal 1 timme innan återföringen att ingen klarade sig. 

Andra IVF försöker startade April 2025, även här kort protokoll. Menopur 225 tillsammans med Fyremadel och Ovitrelle. Jag fick ut 9 ägg varav ett befruktades och återföring på dag 2 som inte ledde till något. 

Vi tog en paus under sommaren och påbörjade vårt sista gratis försök med ett långt protokoll. 

28/9 start med Synarela nässprej 3 gånger om dagen, sedan påbörjade vi med Fostimon 225 och nässprej två gånger om dagen. Efter 7 dagar på Fostimon bytade vi till Menopur 275 i tre dagar och därefter ännu en ökning till 300 Menopur. Efter 30 dagar med nässprej, 13 dagar stimulering och 3 ultraljud senare så tog vi Ovitrellen 28/10 och gjorde äggplock 30/10. Efter äggplocket fick vi reda på att hela 18 ägg har plockats (en liten överstimulering på köpet) och idag har vi 10 befruktade embryon med planerad återföring på tisdag (dag 5).

Nu är väntan fruktansvärt? oroligheter att de ska ringa dag 5 och säga att det inte blir några embryon, oroligheter över att detta är mitt sista gratis försök? detta är verkligen fruktansvärt...

Tack för att du delar❣️håller tummarna för att det här behandlingsupplägget var det ni behövde och att det nu går vägen för er, det låter ju lovande med högre antalet ägg och befruktade!⭐️

det är verkligen en känslomässig berg och dalbana det här och känslomässig terror att gå och vänta och hoppas. förstår verkligen stressen med tidigare försök utan återföring. jag har ägguttag på måndag och bävar redan för dagarna då vi ska vänta på besked om befruktning och om det finns något att sätta tillbaka nästa vecka. Fick bara ett befruktat trots många mogna ägg i vårt första försök och inget att sätta tillbaka. Försöker hålla fast vid att varje försök är en ny omgång när det också görs något annorlunda (för oss kommer det göras icsi denna gång) och att resultaten då kan bli helt andra. men är livrädd för de samtal som ska komma från kliniken under dagarna av väntan nästa vecka. Denna gång får vi ta ovitrelle och sikta på färsk återföring vilket vi inte fick förra gången då det planerades för totalfrys, det känns bra men också ännu mer nervöst nu kring beskeden i nästa vecka..
  • JNMK
    Kanin och katt mamma skrev 2025-11-01 18:36:42 följande:

Ja allt detta är verkligen en berg och dalbana! Jag fick utskrivet Lergigan för ångesten, fick jätte mycket biverkningar av synarelan, värst var sömnlösa nätter och depression?

Jag håller tummar och tår att ditt äggplock går bra! vilken klinik går du till? 
    Vi är på RMC i Malmö och vi fick reda på befruktningen via 1177 dagen efter äggplock, bara timmarna under förmiddagen var ett elände?😂
    Ska bli trevligt att följas åt, jag har eventuellt (om allt går bra) återföring på tisdag. Hade varit kul att ruva tillsammans med någon 🙈

Fy vad jobbigt att du mått så dåligt av behandlingen! nu hoppas vi verkligen att du får fina resultat för slitet, 10 befruktade är ju riktigt lovande⭐️

stort tack för tummar och tår❣️vi går på Sophiahemmet och de ringer dagen efter och meddelar befruktning. ju närmre jag kommer äggplock desto mer orolig blir jag. Är så himla rädd att få dåliga besked om befruktningen igen. var så orolig och rädd när jag gick och väntade på besked förra gången och då visste jag inte ens att det skulle vara ett problem?🤯 Så känns som det kommer vara en fruktansvärd väntan denna gång ???? 

då har du återföring samma dag som vi får besked om befruktningen, hoppas så att vi båda får vara ruvare nästa vecka 🙏
  • JNMK
    Anonym (Lily96) skrev 2025-11-02 08:49:39 följande:

Hej alla! 

Vi fick i fredags 31/10 den efterlängtade remissbekräftelsen. Blev chockad hur snabbt den behandlades, ca 3,5 v.  

Nu till min fråga - vi bor i Sthlm-området och får välja mellan:
    - Livio
    - Sthlm IVF
    - Sophiahemmet
    - C-medical
    - Ovumia
    - Reproduktion KS

Har ni några erfarenheter kring dessa, både positiva och negativa. Eftersom vi fick info på fredag em när allt var stängt har jag inte hunnit kontakta de olika mottagningarna. Tacksam för tips och råd inför val av aktör. 

Vad skönt att det gick så fort med remissen ⭐️

tipsar om QIVF för att jämföra klinikernas resultat. sen kändes det viktigt för oss att helg inte skulle påverka så vi valde sophiahemmet. Är nöjda än så länge. Läkarna känns empatiska men realistiska och barnmorskorna är otroligt gulliga och snälla. Önskar dock att Sophiahemmet hade gjort både standard ivf och icsi på första, eftersom man annars inte har mer resultat än att veta att befruktningen inte funkar om det visar sig vara ett problem på första försöket. verkar också som att olika kliniker räknar lite olika om vad som är ett försök, Sophiahemmet räknar ett äggplock som försök oavsett om det blir något tillbaka, medans vissa andra (tror tex Livio) inte räknar det som ett helt försök utan återföring (men är lite osäker).
  • JNMK
    Kanin och katt mamma skrev 2025-11-04 06:49:37 följande:

Hej fina!! Hur gick det med äggplocket? Tänker extra på dig idag och hoppas på många befruktade ägg! hoppas du mår bra! ❤️

Tack snälla för att du tänker på och håller tummarna för mins små ägg idag ❤️ 

Själva äggplocket gick bra (jag har tur och tycker inte det känns så mycket) och det blev 12 ägg, något färre än förra gången men jag försöker tänka att det inte behöver vara negativt. Nu är jag ett nervöst vrak, fick veta igår att de inte ringer dagen efter när det planeras ET, i så fall bara om det inte blivit något att sätta tillbaka på lördag. Men om vi vill får vi ringa och veta befruktningen. Har funderat fram och tillbaka om vi ska ringa eller inte och bestämt oss för att vi avvaktar iallafall till imorgon, då jobbar vi båda hemma och kan ringa och ta emot beskedet i lugn och ro och om de inte ringer idag så borde det innebära att åtminstone något blivit befruktat..usch det är verkligen riktigt jobbig väntan.

Tänker på dig idag och håller alla tummar och tår för återföring och till frys idag ❣️
  • JNMK
    Kanin och katt mamma skrev 2025-11-04 12:18:39 följande:

Vilken tur att det går smidigt för dig med äggplock! För mig är det fruktansvärt smärtsamt och traumatiserande. Jag har ont i flera dagar? 
    12 ägg är jätte bra, den brukar säga att det handlar om kvalité och inte kvantite. 
    Av 18 ägg fick vi 10 befruktade och idag fick vi en återfört och en till frysen? lite besviken är man men så är det. 

dem har två embryob som de ska hålla koll på tills imorgon och kanske ska dem frysas in, men det tror jag inte hehe. 

Det är bra att ni avvaktar tills nu båda är hemma, men jag tror på att denna gången så lyckas vi båda❤️

Å vad glad jag blir att läsa att det blivit både återföring och till frys för er idag❣️håller tummarna för de två eftersläntrarna att de kommer ikapp imorgon, känns ju inte helt ovanligt att det brukar bli någon eller några på dag 6 också 🤞 förstår att det kan kännas lite snopet att det inte blev fler just nu, men det är ju ett väldigt fint resultat och nu hoppas vi på att det du fått tillbaka är guldägget, ska bli så spännande att följa 🥰

jag är tacksam för att jag ändå har haft det enkelt med stimulering och uttag och att jag fått många ägg på en rätt låg dos (125 menopur). Så om jag måste göra om det så är inte själva behandlingen så tuff, utan det är verkligen osäkerheten och oron som är det värsta.. Men nu hoppas jag verkligen att icsi är det som löser upp knuten för oss så att vi iallafall kan få göra en återföring innan ny behandling och att jag också får ruva i helgen 🥰
  • JNMK
    Anonym (Lily96) skrev 2025-11-05 06:00:49 följande:

Skönt att höra att det gått bra för er båda! 🥰

Vi har nu äntligen bokat tid för IVF och har vårt första möte om 2 veckor. Känns så spännande! Och skrämmande?Det blir så verkligt helt plötsligt.

Vi valde mellan Stockholm IVF och Sophiahemmet. Fick superfint bemötande via telefon av de båda, så till slut föll valet på den med kortast väntetid och bäst öppettider under jul/nyår.

Tack och vad kul att ni nu har fått en tid! förstår att det känns både pirrigt och läskigt, samtidigt är det ju så skönt att komma framåt, ska bli spännande att följa om du vill dela med dig 🥰 vilken klinik blev det? 

jag är så glad och lättad idag, vi ringde för att höra om befruktningen och av 10 mogna ägg hade 8 blivit befruktade!!! mycket kan ju hända på vägen till på lördag men är så glad och tacksam bara över den här milstolpen 🙏

• JNMK
    Anonym (Lily96) skrev 2025-11-05 20:58:54 följande:
    Åh vilka härliga nyheter! 8 av 10 det är ju fantastiskt! 🤩
    Vi valde till slut Stockholm IVF i Hammarby. Det ligger bra till geografiskt för oss också. 
    Hejasommaren skrev 2025-11-05 15:09:57 följande:

Har ni gjort HSSG före remiss till IVF eller i samband med IVF eller inte alls pga det hade blivit IVF oavsett resultat?

Inte alls - jag blev avrådd att göra det pga edometrios. Då vill man inte vara inne och störa då det kan stjälpa mer än hjälpa, men hört att det kan vara bra för andra 😊
    Tack, efter att ha fått bara en befruktad förra gången med standard ivf så känns 8 som en dröm, icsi var verkligen grejen för oss ⭐️🥰 nu håller vi tummarna för att några av de små kämparna tar sig hela vägen till blaston också 🤞

har läst gott och Stockholm ivf också så det blir säkert toppen, vad härligt att ni snart är igång ❣️
  • JNMK
    Kanin och katt mamma skrev 2025-11-06 07:19:03 följande:
     Åh gud vilka roliga nyheter! Jag hejar på dig! 🥰❤️ 
    När är planerad återföring?? så roligt att få ruva tillsammans 😍
    Tack❣️ nu håller vi alla tummar och tår för att det blir åtminstone en men gärna fler små blaston på lördag 🙏, känner mig mycket mer positiv nu men är svårt att inte oroa sig när man åkt på smällar tidigare.. försöker hålla fast vid att jag hur som är tacksam över det här framsteget. 

det är planerat återföring på lördag, men jag började svullna någon dag efter ägguttaget och det har inte lagt sig och idag blöder jag lite efter jag började med cyklogesten, så ska till kliniken imorgon för de vill kolla att det inte är överstimulering. Är orolig för att det kanske inte blir någon återföring på lördag även om vi skulle ha sådan tur att vi får en blasto, men får se vad de säger imorgon. Vill så gärna också få ruva så hoppas på att få grönt ljus imorgon🤞

hur känns det för dig i ruvningen, går du och känner efter mycket? 🥰
  • JNMK
    Anonym (Evelina) skrev 2025-11-06 16:55:42 följande:

Hej, vi har precis gjort första svängen med sprutor och äggplock som resulterade i 27 ägg varav 22 som blev befruktade❤️ Det blev totalfrys pga risk för överstimulering. Fick reda på idag att det blev 15 st till frysen så det känns bra. Återföring i dec eller jan så det blir långväntat men så är det😊 Jag är 40 år och sambon 33. Jag har stora barn sedan tidigare. Är jättenyfiken på andras berättelser🙏🏼 Vi går på Livio i Falun med fantastisk personal. 

Wow vilket otroligt resultat! Stort grattis🥳
  • JNMK
    Kanin och katt mamma skrev 2025-11-07 07:53:33 följande:

Jag hoppas verkligen att det lägger sig! Jag hade samma symptom efter andra äggplocket men det visade sig ingenting. jag hoppas detsamma för dig, och att du får många blaston på lördag🥰 

För mig känns det hel okej. Tror nog att jag är väldigt negativ pga att detta är mitt sista försök ? jag har lite ångest emellanåt och redan på ruvar dag 1 kände jag smärta i höger äggstock och igår fortsatte smärtan ner mot benet? vet inte om det är positivt eller negativt. Jag försöker att inte läsa på så mycket för jag blir bara orolig. 

men idag på R3 så känner jag ingenting, och har inte haft  andra symptom😔

Blir tyvärr ingen återföring för mig imorgon, hade mycket vätska och förstorade äggstockar så risken för att bli väldigt dålig efter insättning nu bedömdes hög 😞 men läkaren sa att jag kan göra insättning efter bortfallsblödningen om vi hittar ÄL med ägglossningstest, så då hinner vi innan jul isf så det kändes lite bättre, att det inte blir flera månader väntan iallafall. Nu får vi vänta ytterligare en dag på besked om embryona, de ska ringa på söndag. hoppas så mycket på positiva besked då och att vi får åtminstone en liten blasto🙏 

jag förstår verkligen att det är tufft att hålla uppe hoppet och att det blir mycket press när det är sista landstingsförsöket. men tänk så annorlunda allt gått denna gång jämfört med tidigare!! Jag känner mig superhoppfull för att det är nu det vänt för er ❣️ som jag sett att någon skrivit tidigare - man behöver heller inte tro för att det ska lyckas, så det är ju helt okej att känna sig negativ, är ju så naturligt att hjärnan skyddar sig genom att tänka att det inte ska gå, men som sagt jag tror på er och håller tummarna för positivt på testdagen (eller innan om du inte kan hålla dig och tjuvtestar)🤞
  • JNMK
    Kanin och katt mamma skrev 2025-11-08 09:49:48 följande:

Vad tråkigt att du drabbades av överstimulering? men jag måste säga att din positivitet är amazing! Jag hoppas det går vägen för dig och att du får många blaston imorgon! Även skönt att höra att ni inte behöver vänta så länge, då kan du återhämta dig ordentligt! 🥰 

Jag är på ruvardag 4 idag, jag tjuvtestade igår och det var negativt. Jag testade idag igen och även det var negativt, jag blev förvånansvärt inte ledsen, jag tröstar mig med att det är för tidigt. 

Smärtan i höger äggstock sitter kvar och igår kväll kände jag lite som stötar i buken. Jag vill gärna tro att det är något positivt🥹 men jag vet att jag får alltid ont i höger äggstock innan mens. 
    Sen vet jag inte ens när jag ska ha mens haha, min mens rubbades av det långaprotokollet eftersom jag blödda typ i två veckor. Men tiden eller testerna får avgöra.

Åh jag förstår att det är så mycket tankar och att det är svårt att hålla sig från att testa, men dag 4 och 5 är ju supertidigt. Visst har du en i frysen också om det inte tar sig på första? Men nu håller jag tummarna för positivt test på denna omgång, låter lovande med en del känningar ändå 🤞❣️

jag försöker hålla hoppet uppe, blev så himla nedslagen efter första försöket och att det bara blev en befruktad som inte klarade sig. Började direkt ställa in mig på plan b och c med en gång om privata försök eller äggdonation. Har dock försökt hålla fast väldigt hårt vid det som funkat bättre denna gång med många befruktade efter icsi och att vi skulle få göra färsk återföring. Kändes som att jag började hoppas på att vi inte skulle behöva plan b eller c, men nu när det blev frys och vi väntar på beskedet om ev blaston på telefon så är det svårare att vara lika hoppfull. Är så rädd för att få höra igen att det inte finns något imorgon när de ringer, men försöker hålla fast vid att vi hur som helst har kommit längre denna gång och att det förhoppningsvis ger oss ett bättre utgångsläge oavsett hur det går denna gång. Men den här ovissheten oavsett var man är i processen är svintuff, men det hjälper att dela med andra i samma situation tycker jag. Det gav mig mycket hopp att höra om att du fått flera blaston denna gång, om att det kan hända för oss också ❤️
  • JNMK

Vi fick besked idag om att vi har 3 i frysen!! Känns så overkligt och jag är så tacksam 🙏🙏 är det någon som har tips inför återföring i naturlig cykel om hur man bäst hittar ägglossning med stickor? 

• JNMK
    Kanin och katt mamma skrev 2025-11-13 15:06:58 följande:

Jag har varit lite frånvarande och här kommer en uppdatering. 

jag åkte in till gynakuten måndag natt pga att jag kräkte och hade diarré. Får svar att jag har mild överstimulering. Onsdag får jag feber och åker in igen och det visar en infektion i kroppen som de inte kan förklara samt blir jag insatt på innohep (blodförtunnande). Sen får jag reda på att jag är gravid Via blodprov. Samma dag på eftermiddagen så får jag bruna blödningar, när jag ringer in så säger dem att det är pga alla ultraljudet som irriterat vid livmodern. 

Idag (torsdag) är blödningen kraftigare och blodrött. Gyn vill inte ta emot mig för undersökning och sa att min gravsticka är otroligt svagt. Nu ligger jag här och antar det värsta? det lutar mot missfall och det är säkerligen det. 

Åh vad tråkigt att höra att du blivit så dålig, vilka otroligt turbulenta dagar! Förstår att du är jätteorolig över graviditeten (men också ett försiktigt grattis till plus), känner så mycket med dig och hoppas massa på att det inte är ett missfall ❤️ kan inte din klinik ta emot dig, de måste väl vilja följa upp överstimuleringen också?? 
  • JNMK
    Kanin och katt mamma skrev 2025-11-13 19:00:38 följande:

Tack fina! 

Nej, dem är inte så intresserade av det känns det som. Blir lite ledsen för det känns som jag hänger löst överallt.
    Dem sa att jag skulle höra av mig vid bestämd test dag (söndag). Känner mig otroligt ensam i detta faktiskt. 

hur mår du i din överstimulering❤️?

Jag förstår verkligen att du känner att du hamnar mellan stolarna och att det känns ensamt och väldigt oroligt! 
    tycker det är konstigt att din klinik inte vill följa upp överstimuleringen, den är ju ett resultat att den behandling de utfört?? hur mår du nu och hur går det med blödningen? har du bra stöd i din partner? 

jag mår mycket bättre, svullnaden gick ner efter några dagar och jag har inte ont i äggstockarna längre. Så här i efterhand är jag glad över att det inte blev någon insättning även om det kändes tungt just då, känner väldigt mycket med dig som är så dålig nu ❤️

Svar på tråden IVF 2025