Hejåhoj skrev 2025-10-22 10:53:16 följande:
Tack :) och det glädjer mig att kunna dela med, vet hur det kan kännas och jag läste själv massor om vad andra varit med om och man ville få hopp själv och det fick jag av andras historier.
nej då kanske det inte är helt ovanligt som du säger, samma våra spermier hade bra rörlighet osv men ändock..
Ja jag förstår det, särskilt eftersom de fick ut flera ägg som du skrev. Men huvudsaken nu är ju att de antagligen bara kommer göra ICSI och förhoppningsvis ger det ett bättre resultat och flera befruktade ägg! 🥰
Så fint att du delar! Man är ju verkligen som en svamp när det kommer till att höra andras historier och det ger mycket hopp! Måste vara så skönt att vara ?på andra sidan? i det här, även om det säkert är en del oro även under graviditeten efter att ha gått igenom ivf kanske? vilken vecka är du i nu?
just nu känner jag mig hoppfull om att vi ska få bättre resultat med icsi, men man är ju såklart alltid orolig för att det ska dyka upp något nytt problem som upptäcks om äggen väl befruktas. Men försöker tänka positivt och hoppas på att vi kan få hamna mer på ?rätt sida av statistiken? nästa gång om icsi nu löser befruktningsproblemet 🙏
Anonym (Mt) skrev 2025-10-22 23:01:24 följande:
Hej, Tack för svar!
Ja det går bra, jag har tagit gonal-f nu i 6 dagar 150mg, sedan har jag tagit fyremadel i två dagar.
Håller med om fyremadelen, var riktigt svårt att sticka in nålen, så fick lite panik först, men det gick till slut!
Tyckte gonal-f sprutan var väldigt lätt att använda!
Har känt mig lite känsligare mentalt under dessa dagar, men det kan ju ha med situationen att göra, samt trött och lite svullen och dålig mage men absolut hanterbart 😊
Nu har du kommit en bra bit med sprutorna, skönt! Har du haft ett första ultraljud än?
Jag har inte tagit gonal f utan har menopur men låter liknande med pennan. Ser inte fram mot att börja med fyremadelen om några dagar om den är så onice. Hade ganirelix förra gången men den gick inte att få ut denna gång så fick fyremadel istället. tyckte även ganirelixen var besvärlig med tjockare nål och kliade efter att man tagit den. tyckte dock det hjälpte att lägga en isbit där jag skulle sticka en stund innan. Är det någon som testar både ganirelix och fyremadel?