• Solrosen96

IVF 2025

MrsHoppas skrev 2025-03-01 12:09:19 följande:

Hej, ny i den här gruppen! 😊 
    Sitter här med lite rosa på pappret och mensvärken kommer smygandes. Och när mensen kommer ska vi börja vår första IVF resa. 

Är såå taggad men också nervös då jag har sprutfobi. Hur har det gått för er andra med sprutorna? Några tips? 

Välkommen! Glad

Din sambo kanske kan ta sprutorna åt dig så du kan titta bort. Det är ju som läskigast första gången innan man vet hur de känns. Det kommer gå jättebra ☺
  • Solrosen96

Jag är gravid!!

Jag kan inte tro det, det är så läskigt. 
    Jag har haft bruna flytningar i 5 dagar och tänkt att det kanske inte funkade pga dom men det var positivt imorse. Är det någon annan som haft bruna flytningar? Man har ju läst både positiva o negativa grejer om det. 

• Solrosen96
    saltlakrits10 skrev 2025-03-08 07:53:16 följande:

Hej!
    Jag är 33 och min sambo 36 har försökt få barn i över 2år. Vi fick göra utredning och sen påbörja ivf. Jag har pcos och min sambo har avvikelser på spermierna. Jag har en son på 8år sen tidigare som blev till naturligt efter ätit ägglossnings tabletter. Trodde detta skulle gå denna gång också eftersom men efter som sambon har få spermier så va ivf det ända för oss. Jag var rädd men förväntansfull att göra denna resa. Men det har gått över förväntan. Äggplocket va hemskt, gjorde så ont för mig. Men fick ut 34ägg 8 befruktade och 4 embryon till  frysen. Men med risk för överstimmulering så fick jag inte sätta in ett färskt så fick vänta för att kunna göra en FET. Tyvärr tog det sig inte på första. Nu har jag gjort min andra FET. Är på ruvardag 10. Har testat 11/3. Jag hoppas så denna gång.

Håller tummarna för dig! 💕 Hoppas, hoppas! 
  • Solrosen96

Jag fick vara glad i en dag över mitt plus, igår eftermiddag började jag blöda nästan som en mens men utan mensvärk så nu känns det rätt kört.
    IIdag är det fortsatt blod men inte så mycket.

Testet jag tog imorse var så starkt men tar väll ett tag innan de går ner. 

Imorn får jag höra av mig till kliniken, är det ens nån idé att fortsätta med progesteron?

Det "positiva" är att jag iallafall vet att jag KAN bli gravid, första plusset någonsin, synd att det blev såhär direkt dock 😕

• Solrosen96
    Jassan123 skrev 2025-03-17 18:19:46 följande:

Ultraljud idag v.8  (7+4) . Det fanns inget hjärtslag ... känner mig så tom .. 😭
    Försöker se positivt på att jag iaf vet att jag kan bli gravid och hoppas innerligt att något av dom 3 vi har i frysen kommer välja att stanna hos oss 😢

Åh nej vad tråkigt, de är så orättvist❤
    Stor bamsekram till dig! Du är så stark som försöker se positivt. 

vi får följas åt på nästa frysåterföring, jag ska ha en mens först sen får jag börja. 
  • Solrosen96

Nu har jag äntligen fått min mens efter missfallet, var en konstig och långdragen cykel. Så imorn ska jag kontakta kliniken och så blir det förhoppningsvis en frysåterföring denna cykel. Vi fick bara ett ägg till frysen så jag hoppas allt går bra 😊 

• Solrosen96
    Jassan123 skrev 2025-04-22 20:19:05 följande:
    Men vad skönt att det börjar närma sig igen ! Nu hoppas vi på ett dunder ägg för er del 🤗 Var idag på ultraljud efter mitt MA och allt såg bra ut . Så nu sitter jag också bara och väntar på att mensen ska komma ! 🤣 
    Hej jassan! Jaa nu har vi vul nästa fredag, förhoppningsvis är min cykel normal igen. Brukar få positivt äl test dag 12-14 vanligtvis, hoppas det blir så denna månaden. Blir galen av all väntan, tiden går så fort men samtidigt så långsamt 🥲

Hoppas din mens kommer snart också då så vi kan ruva ihop 😅🥰🥰
  • Solrosen96
    Doris2024 skrev 2025-04-23 08:48:08 följande:

Tar ni alla något extra efter insättning? 
    Är det någon som bara kör på naturlig cykel och den egna kroppen? 
    Vi har återföring i eftermiddag, andra försöket och bara kört på min egen kropps funktion trots min ålder. Läkaren sa att allt ser ju bra ut och vi har ju problemet hos min sambo, därav ivf. 

Jag ska ta cyclogest efter men annars kör vi naturlig cykel. 😊
  • Solrosen96
    Doris2024 skrev 2025-04-24 22:10:02 följande:
    Solrosen96 skrev 2025-04-24 21:39:04 följande:
    Jag ska ta cyclogest efter men annars kör vi naturlig cykel. 😊

Vi gjorde insättning igår och jag tar inget varken innan eller nu efter. Bara att hålla tummarna att kroppen vill och fungerar. Vi såg iaf. hela processen på ul skärmen denna gång vilket vi inte gjorde på förra, då kändes det som läkaren chansade att han var på rätt plats. Så att han fick embryot till rätt ställe borde ha funkat ☺️
    Men då antar jag att läkaren anser att du har såpass bra progestetronvärden att det inte behövs. Vad skönt att ni fick se hela processen, de fick vi också göra senast 😊

Jag önskar dig all lycka och att de blir positivt 💕💕
  • Solrosen96
    EJT skrev 2025-04-25 05:57:05 följande:
    Vid min återföring användes inget UL heller 🤷 Vad brukar vara standard?
    Vi hade också UL vid återföring, de visade slemhinnan och hur embryot hade satt sig o så 😊
Svar på tråden IVF 2025