• Solrosen96

IVF 2025

VSGJ2025 skrev 2025-05-26 15:09:12 följande:
    skönt att jag inte är ensam om inga symptom då 😊 men som andra säger, personer som blir gravid på ?naturlig väg? vet kanske knappt att de är gravida i detta läge pga så tidigt så inte så konstigt egentligen om man inte har några symptom än. Kanske är vi sådana som har sådan tur att vi mår bra hela vägen 😅 eller så slår det till snart som du säger 😅 vi kan bara hoppas att allt är som det ska 😊 åh spännande, lyllos dig som fick datum närmare testdag än jag, om än inte med mycket för 11 juni har vi 🥰
    Haha ja de blir ju lätt att man överanalyserar allt, man läser ju om folk som har hur mycket symtom som helst. Men de vore ju jätteskönt o slippa symtom om allt är som de ska! 
    Ja de känns inte super långt till UL, bara 2 veckor. 

Hur länge ska du ta cyclogest? Jag ska bara ta denna vecka sen inget mer men funderar på o fortsätta fram till ultraljudet ändå, har 2 extra lådor cyclogest hemma. Bara för o känna lite lugn. 💕
  • Solrosen96
    WaterAnimal skrev 2025-05-26 18:31:48 följande:

Solrosen och VSG, Så himla kul, med plus och planerat UL!! 😍 

Jag har hur mycket (milda) symptom som helst, så jag bara hoppas på att det inte är cyclogesten som spökar. På lördag gäller det Hoppas hoppas! 

Hej! Ja, längtar och hoppas på att pyret stannar. Så kul men kan inte slappna av helt än ändå 😅

Vi alla är ju så olika så alla dom här symtomen du känner kanske är graviditetssymtom, de känns lovande! 
    Åh vad spännande med testdag på lördag 🤩
  • Solrosen96
    Doris2024 skrev 2025-05-28 07:47:17 följande:

Grattis till alla plus, vad kul för er 🤩

Själv vaknade jag precis, första gången utan huvudvärk på tre dygn. Sovit runt 14-15 timmar varje dag och bara legat under en filt. Är det normala biverkningar av cyclogest? 
    Ringde och frågade Livio och hon tycker det vore synd att behöva sluta med dom. Varit illamående till och från samtidigt, om det vore på riktigt skulle det kännas mer värt det, inte bara biverkningar. Jag skulle ta alvedon och se om det gick att härda ut. Idag mår jag ju bättre så jag kör på. En vecka till test nu men det är svårt att ljuga på jobbet om jag skulle blir dålig igen... 

Det låter ju inte alls som roliga biverkningar eller om det är symtom. Kan du inte testa ett annat märke än cyclogest då, vissa mår ju bättre av lutinus eller utrogestan och tvärtom.
  • Solrosen96
    MrsHoppas skrev 2025-05-28 10:24:33 följande:

Om några dagar ör det äntligen dags för vårt första FET (insättning av en fryst blastocyst) 😁 vi fick bara ett till frysen efter vårt första försök så hoppas så mycket på den här lilla blastocysten! 

Någon som har tips på vad man bör tänka på efter insättning? 
    Något man ska äta eller dricka? Vitaminer? Tankesätt 😅?

Jag försökte ta dagliga lugna promenader för att få igång blodflödet. Dricka mycket vatten, äta hälsosamt, inte lyfta för tungt. Men ja tror inte att man kan påverka slutresultatet så mycket egentligen, ja gjorde de mest för att det kändes bra mentalt att göra det. 😊

Lycka till! 💕
  • Solrosen96
    MrsHoppas skrev 2025-06-05 07:15:42 följande:

Fattar ingenting 😱 

Tog precis ett tidigt graviditetstest för att bara få det ur systemet och veta att det är för tidigt för att testa.

Men tror fan jag ser ett streck?? Kan man lita på det så här tidigt?

Är på ruvardag 5 efter FET med blastocyst. Har inte tagit någon ÄL spruta eller nåt sånt.

Jag ser också strecket! 😊 ja har du inte tagit någon ÄL spruta som kan spöka så är det ju ett plus 😊
  • Solrosen96

Nu har jag varit på tidigt ultraljud och där såg vi ett hjärta ticka hihi! 😍 allt såg jättebra ut och växer precis som det ska 😊 vecka 7+1 nu 

Har fortfarande inga symtom i princip, känner mig inte sugen på mat men har inga problem att äta. Kanske något svagt illamående på morgonen ibland men inte så att det stör mig direkt. 

• Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-06-09 17:26:37 följande:
    Vad spännande och kul!! Grattis 😍 och skönt att symptomen är så få och små! 

Hur går det för dig? Har du fått några symptom sen sist? 😊 
  • Solrosen96
    Jassan123 skrev 2025-06-09 20:41:54 följande:
    Va skönt att allt såg bra ut  ! Stort grattis igen 🤗
    Tack fina du! 🥰
  • Solrosen96
    MrsHoppas skrev 2025-06-11 09:35:26 följande:

Min testdag är egentligen på måndag, men jag har ju redan testat flera gånger och det är positivt och blir starkare varje dag 😁 

Jag tänkte ringa IVF kliniken på fredag och berätta att jag fått positivt. Vad brukar dom tycka om det? Är det okej eller kommer dom ändå vilja ha ett test på måndag?

Jag har svårt att ta ett test och ringa på måndag så är därför.. 

Vad kul att det fortsätter öka i styrka, grattis! 😊

Jag tror att dom ändå vill ha ett test på måndag, men testa o ring på fredag och hör med dom. Kan du ringa på tisdag o meddela resultatet då kanske? 😊 
  • Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-06-11 14:16:16 följande:
    det går bra tack, idag fick vi se det lilla hjärtat slå 🥰 Ja jo en del, det mest märkbara är illamåendet som har slagit till. Vissa dagar är värre än andra, men som tur är har det inte varit så jobbigt (än) att jag behöveer vara sängliggandes eller inte orkar jobba. Särskilt förmiddag mår jag illa och är jag mer hungrig än vad jag brukar, och då är jag som sagt en hungrig person normalt haha. Jag försöker äta regelbundet för att hålla det i styr samtidigt som jag inte vill lägga på mig allt för mycket vikt då det inte ska vara bra? Ömma bröst och oljig i pannan. Magen är svullen men det är nog progestoronet. 
    Åh! Grattis vad roligt! 😍

Skönt att ändå ha lite symtom men inte så att det stör vardagen. 😊 så glad för dig 😊

Jag tycker fortfarande allt känns för normalt, kommer på mig själv ibland med att jusste jag är gravid. 😂 har faktiskt bokat in ett till ultraljud om typ 2.5 vecka bara för att känna mig lugn i allt. 
  • Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-06-11 17:54:43 följande:
    Tack snälla 🥰😍 ja, jag förstår dig, var ändå ?skönt? när de kom för att på någon sätt bekräfta graviditeten men ska säga att det var skönt i helgen när illamåendet låg på en låg nivå haha men har det nog väldigt lindrigt jämfört med andra ändå så jag ska verkligen inte klaga.

åh det är nog klokt, om man är en orolig typ. Vad kostar det? Ska du göra KUB också?
    Jag hoppas att de håller sig på en lindrig nivå för dig, nu när det är blir varmt o man vill vara ute 😊

Det kostade 890kr men för mig är det värt det. Ja de vill jag nog göra, har inte tänkt så långt än 😊

I onsdags kväll fick jag lite panik för det var brunt i trosan, alltså gammalt blod men efter det har jag inte haft något mer. Ringde BM som trodde de var pga ultraljudet, hon höll ju på en del med staven för hon trodde de var två foster först. Jag hade lite värk efter ultraljudet också så jag väljer att tro att det var nåt gammalt blod efter att hon rotat runt. Nu känns det ännu mera skönt att jag har det där extra ultraljudet inbokat om 2 veckor 😊 förhoppningsvis är allt okej vilket det borde vara när hon sa att allt såg så starkt och utvecklat ut på VULet. 

Kommer man någonsin vara lugn känner jag nu? 😅 kommer ju säkerligen hända massa grejer under veckorna som gör en nojig i onödan. 
  • Solrosen96
    Självklart12 skrev 2025-06-13 20:47:09 följande:

Hej.

Har följt tråden ett tag, och är egentligen en sån som gluttar runt på forum, men aldrig skriver.
    Men här är jag nu.

Har ett barn född 2023 som kom till efter ivf (första försöket), och nu går vi igenom behandling igen för ett syskon.

Gjorde FET i december med det embryo vi hade kvar i frysen från första gången, men det tog sig inte.

Fick tillbaka ett 3-dagars 2/6 och har testdag 17/6. Men plussade ändå rätt tydligt på kvällsurin igår.

Blir ändå så osäker, det kan väl inte vara ovitrellen? Känns tidigt ändå att plussa ruvardag 10. Fast Fass säger att sprutan sitter i max 10 dagar? Och man man tar ju den innan återföringen...
    Bifogar bild på testet efter 2 min, hade ovitrelle visat sig så starkt?
    Förra gången tjuvtestade jag inte.

I övrigt går vi hos nordic IVF i Göteborg, fick via landstinget första omgången. Dw hittar inget avvikande hos någon av oss.

Med lite tur så går allt på första försöket den här gången också ❤️

Tycker att det är spännande att följa er alla!

nej jag tror inte det är ovitrellen, jag skulle se det som ett positivt 😊 men du får ta ett test på testdagen också för o va säker 😊 
  • Solrosen96
    starrsky skrev 2025-06-13 21:24:38 följande:

Hej igen alla hoppfulla kämpar. 

(Jag är 33, lågt AMH, första ivf).

Vårt enda lilla ägg som vi fick, blev befruktat och nu är jag gravid :') Kan inte riktigt tro det, trots att jag har så mkt illamående som konstant påminner mig. Nu v 5+1 och bokat ett tidigt ulj 7+0. 

Fått ett missfall tidigare i v 6 på spontan graviditet, så vill bara snabbspola tiden nu. Har inte laddat ner någon app eller så än, lever i förnekelse typ. Får ont som mensvärk varje dag (speciellt efter toabesök) vilket skrämmer mig och kollar frenetiskt efter blod på pappret. Känner mig smått hysterisk. Men hoppas hoppas innerligt att detta embryo väljer att stanna. 

Heja alla er som väntar på plus ❤️

Grattis!! Så roligt 😍😍

Njut av graviditeten nu, för du är faktiskt gravid😊
  • Solrosen96
    starrsky skrev 2025-06-13 22:47:20 följande:
    Tack snälla ❤️ Jag ska nog försöka tillåta mig att tänka så haha, du har rätt. Just nu är jag ju gravid, oavsett vad som händer i framtiden :) Man blir nog bara lite 'skadad' av hela denna ivf resa, och känner ingen tilltro till sin egen kropps kapacitet typ. 

Hur långt har du kommit nu? 
    Ja jag själv borde också tänka så😅 man blir verkligen orolig för allt. 

Jag är i vecka 7+6 nu, såg ett litet hjärta i måndags 😊

Fick en brun flytning 2 dagar efter vul men sen var de som vanligt igen så jag tror och hoppas att det bara var för att dom rotade runt där inne och kom åt nåt men man blir ju orolig direkt. Har ett nytt ultraljud inbokat den 26e så de ser ja fram emot. 😊
  • Solrosen96

Förståeligt att ta en paus härifrån, de måste man ibland💕

Jag håller tummarna för er hejåhoj och jassan! Ni får uppdatera hur de går under ruvardagarna😊

• Solrosen96
    Jassan123 skrev 2025-06-22 09:55:10 följande:
    RD 5 idag . Har inte haft några symtom mer än lite molandevärk dag 1 och 2 . Har även drömt om positivt test vilket jag gjorde sist jag plussade med😅 
    Så tog ett tjuvtest och det visade svagt positivt . Det var 12 dagar sedan jag tog ovitrell , så jag vågar inte hoppas på för mycket än😣
    Åh vad modig du är som vågar tjuvtesta, de vågade inte jag 😅 Vad intressant att du drömde om det igen och att det stämde. 

Ja ovitrellen ska väll vara ute efter 10 dagar?  Men fortsätt ta test och se om det ökar. 😊 det borde stämma dock tycker jag. Du får skriva igen om 2-3 dagar när du tagit ett nytt test 🤩
  • Solrosen96
    Jassan123 skrev 2025-06-25 10:08:34 följande:

RD 8 idag och jag är gravid🤭 🥹 🥰

Åååh! Stort grattis 😍🥰
    Gud vad roligt, vad glad jag blir 😊
  • Solrosen96

Hej jag vet inte om ja ska fortsätta skriva här nu eller om de är okej för er men vill bara berätta att jag var på ultraljud idag vecka 9+4 och allt såg jättebra ut. Den lilla sprattlade omkring där inne och man såg armar och ben😊 Bebisen hade växt på bra och dom trodde på BF 2 dagar tidigare än jag har nu. Är superglad nu och så lugn 🥰💕

hoppas allt är bra med er! 💕

Svar på tråden IVF 2025