• Jassan123

IVF 2025

Solrosen96 skrev 2025-06-26 12:01:26 följande:

Hej jag vet inte om ja ska fortsätta skriva här nu eller om de är okej för er men vill bara berätta att jag var på ultraljud idag vecka 9+4 och allt såg jättebra ut. Den lilla sprattlade omkring där inne och man såg armar och ben😊 Bebisen hade växt på bra och dom trodde på BF 2 dagar tidigare än jag har nu. Är superglad nu och så lugn 🥰💕

hoppas allt är bra med er! 💕

Såååå roligt att höra att allt går och ser bra ut för er 🥰💖
  • Jassan123
    Wimbi skrev 2025-07-06 18:03:18 följande:

Hej alla fina!
    Tog en liten paus härifrån efter vårt misslyckade ET.
    Var verkligen superledsen och kraften gick ur mig..

Men nu.. 7 positiva graviditetstest kan väl inte ljuga?
    Har egentligen testdag den 8/7 men testade redan positivt kvällen den 1/7. Ostimulerat FET denna gång.
    Vågar knappt tro det?

Du kan absolut tro på 7 positiva test ! Stort grattis och önskar dig all lycka till 🥰🌸
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-07-16 11:52:38 följande:

Ruvardag 9 idag, femte Återföringen och även denna gången med 5dagars fryst blasto, stöd av 2st cyklogest per dag. Har inte blött Nånting än!!!
    förra vändan i juni, då började jag blöda redan på RD3, innan det rd5, rd7 och första gången mitt första äggplock i oktober då började jag blöda rd10 vilket va sent för mig men då var man också fullt påverkad av alla sprutor å cyklogest! nu har jag passerat BIM med som mest tre dagar. 
    har inte tjuvtestat, blir så jävla ledsen när det är negativt och sen har ju jag alltid börjat blöda vid det här laget ändå! 

har haft lite molvärk ibland som kommit och gått, märkte det kom lite gul vätska ur brösten igår kväll, livmodertappen som sjönk ned för flera dagar sen och som nått dygn senare drog sig upp igen. 

Är det nån mer som ruvar eller är alla på semester?:D

Jag hoppas att det är er tid nu 🥰🌸
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-07-16 12:48:50 följande:
    Tack 🥰 Hur går det för dig?
    Jodå det går bra tror jag😅 är 6+6 , har inte haft någon blödning eller så . Tiden går så långsamt just nu . Hade så gärna velat göra ett vul nu så man vet om det finns ett litet hjärta där eller inte  . Har inte tid fören 4/8 och kommer då vara 9+4. Är så orolig eftersom det var MA sist och jag märkte inget 😣
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-07-16 21:03:27 följande:

oj jäklar det va långt bort, förstår att tiden måste krypa fram då å särskilt med tanke på MA förut :( Men åh önskar det fanns nått som kunde hjälpa men misstänker att det inte är så lätt ? Jag hoppas du kan våga tillåta dig att njuta av sommaren och tron på att graviditeten fortsätter att gå bra !!💕   

Jag börjar känna lite ont i brösten, känns som jag mår lite smått illa. däremot så minns jag ju från den gång för många herrans år sen som jag verkligen va gravid att typ i vecka 5-6 så fick jag ont i brösten på riktigt och mådde illa och blev så sjuuukt trött, men då visste man ju ingenting och nu går man och letar symptom å väntar på testdag!! men största grejen nu är ju att jag blöder ingenting vilket jag ser som ett stort tecken! Funderar på att testa imorrn bitti RD10 eller på fredag!!

Ja våran klinik har sommarstängt hela juli och öppnar först den 4/8 . Har letat efter att boka privat men det finns inga tider någonstans 😣 Det har faktiskt varit väldigt svårt att njuta och att våga tro att det ska gå vägen . Det är bara att vänta och se 😅 

När har du TD? Tycker att det låter väldigt lovade för dig , håller tummarna 🤗 Ta ett test när du känner dig redo ! Jag började testa redan på dag 5😅 Jag är alldeles för otålig haha .
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-07-17 06:35:19 följande:

Ja såklart, samma här med Falun fast tror de öppnar 11/8. Så jäkla typiskt att du hamna mitt i sommarstängt, måste ju va bara som en fortsatt lång rivning typ/väntan.. :( Mår du illa och annat stök?

På söndag den 13/7!😅 taaaack😄 Jag tog inget test idag, men imorrn tänker jag nog ta om jag inte har nå jobb direkt på morgonen! Behöver utrymme för alla känslor oavsett , är fan livrädd att testa denna gången! 

hahah förstår dig!! Har vart sååå sugen att testa tidigt, men istället bara suttit å läst som maniskt på FL och fördrivit tiden så 😆 min sambo sa att äääh vänta å försök tänk på nå annat haha lätt för honom! Men har försökt och nu är det plötsligt rd10! 

Ja dom frågade om vi  ville göra en återföring innan semester eller efter . Men såklart ville vi så fort som möjligt! Men tänkte mig inte för om denna eviga väntan som skulle bli 😅 
    Har haft ömma bröst sen RD8 ungefär , illamåendet kom 5+2 och har hållt i sig . Har inte spytt men hängt över toa och i dikeskanter 😅 har varit lite yr med . Men peppar peppar , igår mådde jag bra ! 
    Hur mår du ??
    Åhh vad spännande ! Förstår vad du menar , testade på mina lediga dagar så man kunde smälta resultatet i lugn och ro! 
    Hahaha ja det är lätt för dom att säga 😅😅 bra jobbat 🤗
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-07-17 14:21:25 följande:
    Ja jag kan förstå tanken faktiskt, både av den väntan du får gå igenom nu och även att vissa kanske känner de vill ha sommaruppehåll själva från allt med! Men inte du å jag inte!! 😆 Jag tänkte att jag kör på, ville inte förlora nån tid och känns ändå som att allt står på vänt! 

huvaligen, men då känner man att man verkligen är gravid ju också ! Fast skönt du får må bättre nån dag iaf, måste bli otroligt påfrestande!! Å i den här värmen! 

hihi förstår dig å! Men blev så jäkla besviken förut när jag tjuvtesta för började ju bara blöda jämt jämt!! Å nu när det inte kommer nå blod så vågar jag inte jinxa eller hantera det om det skulle va positivt heller ! Man blir ju traumatiserad av IVF tamefan haha 
    Ja dom sa att de kunde vara skönt med sommaruppehåll . Men  kände att vi har väntat tillräckligt och vill att de ska hända nu , helst förra året 😅 
    Det har varit lite halvjobbigt med måendet men som sagt då har man ju vetat att det faktiskt är något dom händer i kroppen ! Nu har jag haft 2 bra dagar och då kommer det katastroftankar att det gått åt helvete igen 😅 så håller helt med om att man blir totalt knäpp av ivf , stressad över allt hela tiden 😅🤣 
    Jag håller tummarna och min magkänsla säger att det kommer vara ett positivt test 🥰
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-07-18 06:38:10 följande:

Struntade i att testa idag!! Testar imorrn bitti istället, rd12 dagen innan testdag! Men hade detta varit för flera återföringar sen så hade jag inte tvekat att testa!!

Det är viktigt att testa när man känner sig redo så du gör det som känns bäst för dig 🥰
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-07-19 05:26:16 följande:

JAG ÄR GRAVID 😍😍😍 
    starkt streck som kom redan innan en minut på Clear blue ultratidigt och testlagrets svagare men fortfarande starkt streck! 

min mage har som bränt och vart som en tyngdkänsla nedertill sen igår och även fått synliga ådror på brösten! 

Jag är i chock, vart livrädd för å testat denhär gången!! 

Ååååh vad roligt ! Stoort grattis ! Det är en stor milstolpe på vägen 😍🥰
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-07-19 09:32:25 följande:
    tack så himla mycket 🥰😄 helt klart!! 
    Har du fått någon tid för vul nu ?🤗
Svar på tråden IVF 2025