Inlägg från: Anonym (Aktiv dödshjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aktiv dödshjälp)

Det här med självmord

Vi borde ha aktiv dödshjälp i Sverige. Kanada fick det rätt nyligen med. MEN! observera att det först hamnar om folk som är kroniskt deprimerade. Där man sökt hjälp i flera år.

Det handlar även om ekonomisk perspektiv, hur hemskt det än låter. Dessa människor kostar samhället jättemycket pengar i form av vård och medicin .Och när det är obotligt/kroniska. Har staten accepterat aktiv dödshjälp.

Jag tänker ta det när jag fyllt max 60. Jag vill inte bli mer gammal än så.  Jag hoppas Sverige kommer tillåta det inom de närmaste 10 år. Tycker man har all rätt att välja avsluta sitt liv efter en viss tid. Rinlig. Inte att man är 25 då. Jag har dessutom inga anhöriga, eller man och barn. 
    Inte deprimerad.

Men vem fan vill bli gammal, helt ärligt lol. Speciellt när äldrevården mer eller mindre kommer upphöra.Vill inte heller ligga som en grönsak. Jag tror det skulle vara att avsluta livet på topp. Innan man blir för skruplig och sjuk. Dessutom skulle det lösa frågan om äldrevården med. Om många valde själva när de vill dö när dom blir äldre. 
    Det kommer inte finnas pengar till det i framtiden eller personal.

Men du ska söka hjälp hos psykiatrin, vårdcentralen. Du är för ung!

Svar på tråden Det här med självmord