Anonym (Undrande) skrev 2025-02-06 09:07:14 följande:
Gäller en tonåring.
Och nej, det är inte så att jag fokuserar mer på det ekonomiska än andra delar, det är bara det att det är just gällande de delarna jag kände att jag ville höra andras åsikter om. För som sagt, många bäckar små. Och bara 1 av problemen kanske faktiskt inte räcker att ta upp för att kunna ta det vidare och faktiskt komma någonvart.
Ärligt så tror jag det varit bättre om han var hos mig istället, men som sagt så är han där mest, just för att ha kommer undan med massa saker där.
Kan tillägga också att min info inte enbart kommer från sonen, och att jag är fullt medveten om det.
Kan tillägga att det ej finns några krav att gymkortet är mot att göra sysslor eller så.
Min enda anledning att ens skriva här var för att höra mig för, för att de om det är jag som är orimlig som tycker tex att sonen ska kunna få såväl fickpengar som fritidsaktivite osv
Absolut inte mitt enda fokus, utan enbart det enda jag kände att jag ville höra lite andras åsikter om
Ok så du har stämt av med mamman. Om ni har råd är det rimligt att han får fickpengar att spendera fritt. Känner dock en kille som inte får fickpengar, han får jobba utanför hemmet för att få pengar. Föräldrarna skulle gott och väl ha råd att ge honom pengar men de vill att han ska kämpa för det.