Anonym (Undrande) skrev 2025-02-05 21:29:23 följande:
Givetvis kan det komma saker som gör att vi båda behöver lägga mer, men det ska ju också vara när hon använder upp pengarna som finns på honom.
Men när han alltid kommer och frågar mig om saker och jag frågar om han pratat med sin mamma om det och han bara säger att nä hon tyckte jag skulle prata med dig.
Så även fast hon har såväl underhåll som barnbidrag så varje gång ett behov uppstår så skickar hon honom till mig.
och obs, jag har inga som helst problem att se till att han får mer om det behövs, men det ska ju vara på lika villkor. Och eftersom sonen flaggar för saker som tyder på att hon inte sköter det så behöver jag såklart försöka ta reda på vad som är rätt och rimligt. Och det är ju därför jag frågade här.
Jag är inte intresserad av att blottlägga hela våra liv för att jag frågar lite om underhåll.
Men när det finns lägen där hon ignorerar hans behov av vård för att hon inte har lust med det och min son samtidigt gärna vill slippa av rädsla för vad det kan visa så blir det ju svårt. Hon struntar i det och jag försöker få igenom det för att han ska få hjälp. Men sålänge hon låter honom komma undan med allt från skola till socmöten och vårdbesök så kommer jag givetvis ha åsikter om hennes beteende.
Vore det inte märkligare om jag sket i vilket?
Det går såklart inte att svara på saker du inte skriver ut.
Du skriver fortfarande inget om vad han saknar, hur gammal han är osv.
Det är självklart att han ska vara skriven där han bor, vad nu det har med underhållet att göra.